Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg bor på Grünerløkka, men tenker å flytte innen et par år (kanskje litt før). Jeg får stadig reklame i posten fra eiendomsmeglere som tilbyr gratis prisvurdering på leiligheten min, og vurderer om jeg skal få et par prisvurderinger.

Men er det "frekt" å be om en prisvurdering nå, siden jeg ikke skal selge helt ennå uansett? Eller er det vanlig?

Jeg tenker det kan være greit med minst et par forskjellige prisvurderinger nå, slik at jeg evt. har mulighet til å gjøre noen enkle grep for å øke boligens verdi. Men kjenner ikke helt til "spillereglene" her, og orker heller ikke at en megler skal begynne å mase på meg allerede nå :)

Men kommer til å se at jeg evt. ringer vedkommende når jeg bestemmer meg for å selge, og håper de respekterer det.

Tar imot tips med takknemlighet!

#69dudes

Anonymkode: 612d0...27e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut ifra tidligere tråder om temaet er det ikke frekt og er helt vanlig 🙂 Men jeg er også bekymret for at såkalte «gratis» vurdering betyr at de skal mase på deg etterpå 😁 

Anonymkode: 18db8...778

Skrevet

Helt vanlig. 

Anonymkode: bfdd2...9d7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ut ifra tidligere tråder om temaet er det ikke frekt og er helt vanlig 🙂 Men jeg er også bekymret for at såkalte «gratis» vurdering betyr at de skal mase på deg etterpå 😁 

Anonymkode: 18db8...778

De kommer nok til å mase, men det er bare å si at livssituasjonen har endret seg eller noe og du ikke har mulighet til å flytte lenger, så gir de seg :) Si gjerne at du skal huske på de når det er mulig igjen..

Anonymkode: bdda5...a7a

• Liker 1
Skrevet

Det er jo bare å være "selektivt ærlig". Altså fortelle at du har en leilighet du er usikker på hva er verdt, og at dette har stor betydning for budsjett siden du planlegger å flytte til noe større om et års tid. Om leiligheten er verdt 3 eller 4 millioner har stor betyning for neste kjøp. 

De fleste meglere vil se muligheten for å gi et positivt inntrykk av dem selv og meglerselskapet, og stiller opp på en rask befaring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...