Gå til innhold

p-piller

malicious

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nå brukt p-piller i litt over 2 år. Var hos legen her en dagen, da jeg sliter litt med angst og humørsvingninger. Han mente det ville hjelpe om jeg byttet p-piller. til en østrogenfri pille. Jeg har brukt Yasmin i 2 år, og nå skal jeg gå over til Cerazette.

Er det noen som har noe erfaringer med cerazette?

jeg leste pakningsvedlegget, men skjønte ikke såå utrolig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har gått på cerazette i over to måneder nå er kjempefornøyd! Men den første måneden var jeg rimelig misfornøyd, blødde nesten hele måneden og holdt på å gi opp.

De sier det tar cirka tre måneder før blødningene stabiliserer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Cerazette tidligere i år. Blødde litt hver eneste dag (men hadde ingen mens utenom), og etter 4 mnd med dette (det stod på pakningsvedlegget at evt bivirkninger skulle forsvinne etter 2-3 mnd) sluttet jeg. Da jeg fortalte det til legen sa han at veldig mange hadde hatt akkurat samme problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. å blø i en hel mnd frister ikke. Jeg tok den første tabletten i går.. men nå ble jeg litt usikker. har en kjæreste som kommer hjem om et par dager. Så blir veldig dumt om jeg skal begynne å blø altså!

er vel kanskje ikke helt smart og fortsette på det forrige brettet mitt med yasmin, til feks han har dratt hjem igjen? jeg har jo alt tatt en pille på det nye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Cerazette siden april, og er kjempefornøyd. Har ikke merket noe til evt. bivirkninger, og mensen er helt borte. Men jeg hadde ikke bivirkninger på Trinordiol, heller. Grunnen til at jeg byttet, var at jeg ville bruke en p-pille med mindre hormonmengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dette var interresant! Jeg prøvde også yasmin, men ble bare deppa av dem. Nå har jeg jo kronisk tretthetsyndrom, å derfor er deppe-terskelen minlavere enn da jeg var frisk. Legen sa at når jeg fikk sånne reaksjoner var kanskje ikke p-piller noe for meg før jeg var blitt helt frisk igjen..

Kanskje jeg kan foreslå disse da?? Rart han ikke sa noe om det men.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en kjapp tur innom yasmin, men det virket sinnsykt inn på humøret.

Byttet til cerasette. Begynte i jan/feb. Ikke noe blødninger og har hatt mensen 3 ganger siden jeg begynte (mars, mai, august) og det har bare vært et par dager. Veldig fornøyd :)

Tror ikke du skal drive å bytte litt og sånn. Fortsett med det nye brettet, trenger jo ikke skje deg at du får blødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på Cerazette siden i januar og er kjempefornøyd. Har ingen bivirkninger og mensen er helt borte. Tror heller ikke du skal bytte så ofte, da er du jo nesten sikra at du klusser med "systemet". Selv om andre har hatt problemer med blødninger så trenger det jo ikke å skje deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er kjempefornøyd med cerazette,har gått på de et halvt år ca..

og jeg bare blir mer og mer fornøyd med dem

etter å ha prøvd mange forskjellige p-pille merker.

har jeg stoppet på dette..

jeg har måttet slutte på ulike p-pille typer fordi jeg har blitt deppa av de.

men desse merker jeg ikke stort til det.

har også hatt store smerter når jeg har hatt mensen.,men nå merker jeg bare murringen..

en annen god ting er at nå har jeg ikk blødninger i det hele tatt..

:ler:

slet med blødninger i tre mnd da,,var nesten slik jeg ga opp,men ga det en sjans og jeg er kjempefornøyd med det valget..

blødningene var ikke store da,og kunne for det meste bare gå med truseinlegg.

til deg som har kronisktretthet syndrom vil jeg si jeg hadde også samme reaksjon på yasmin..men ingen reaksjon på cerazette.

(jeg er også en av de med kronisktretthet syndrom diagnosen :klem: )

cerazette skal vist være ganske så ny på markedet.

kanskje derfor leger ikke nerver den,de glemmer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) da er vi flere.. Da skal jeg nevne dette merke for legen neste gang!! Men Yasmin gikk det ikke mange dagene før jeg måtte slutte..selv om jeg gav de en ny sjans å prøvde en gang til kom deppefølelsen etter bare noen dager! Å dette er faktisk noe jeg nesten er kvitt om dagen, neimen om p-pillene skal ødelegge det igjen!!

:klem: til deg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en kjapp tur innom yasmin, men det virket sinnsykt inn på humøret.

Byttet til cerasette. Begynte i jan/feb. Ikke noe blødninger og har hatt mensen 3 ganger  siden jeg begynte (mars, mai, august) og det har bare vært et par dager. Veldig fornøyd :)

Tror ikke du skal drive å bytte litt og sånn. Fortsett med det nye brettet, trenger jo ikke skje deg at du får blødninger.

Nei trodde jeg skulle få slippe, men ser ikke sånn ut :frustrert: blødninger passer så aldeles ikke inn når typen kommer hjem.. Er LITT irritert kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...