Gå til innhold

Hvordan kan man leve av sosiale medier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at man må ha mange følgere osv men hva er det man tjener mest på?

Hører folk som "lever av sosiale medier" men lurer på hvor mye man kan tjene, hvordan og om det er en sikker inntektskilde. 

Anonymkode: 149ef...5d3

Videoannonse
Annonse
Gjest laPistola
Skrevet

Sponsorer. En kan tjene ganske mye, vet ikke eksakt maxlønn , og det vil variere . Det er en veldig usikker inntektskilde, så de må hele tiden være på hugget. Sikkert en veldig slitsom jobb. Lønnen er primært avhengig av like klikk og kjøp fra linker til sponsorer. 

Skrevet

Man kan prostituere seg på OnlyFans.

Anonymkode: 19fb8...68a

Skrevet

De tjener nok mest på sponsorer. Store kjendiser (de som har flere hundre tusen/millioner av følgere) tjener enorme summer på innlegg hvor de promoterer ulike ting, så for de er det nok en sikker inntektskilde, men kan ikke se for meg at det er så lurt å satse på sosiale medier om man ikke er kjent fra før av. De fleste i Norge som klarer å leve av sosiale medier har jo blitt kjente via andre plattformer først, som for eksempel Paradise Hotel eller Ex on the Beach. 

• Liker 1
Skrevet

Onlyfans er en mulighet!

Anonymkode: 6b234...540

• Liker 2
Skrevet

Jeg tjener penger på annonser og provisjonsbasert salg av det jeg reklamerer for via sosiale medier. 

Skrevet

Ei jeg kjente var ikke veldig kjent influenser, men litt. Og hun tjente 2000 kroner på å ha på seg ei bukse på et Instagram-bilde og reklamere for det. 6000 kroner for et annet bilde med et annet produkt. Så virker som man kan tjene veldig bra hvis man har nok følgere.

Skrevet
Palmetreet skrev (14 timer siden):

Ei jeg kjente var ikke veldig kjent influenser, men litt. Og hun tjente 2000 kroner på å ha på seg ei bukse på et Instagram-bilde og reklamere for det. 6000 kroner for et annet bilde med et annet produkt. Så virker som man kan tjene veldig bra hvis man har nok følgere.

2000kr er vel ikke "veldig bra" om dette vil generere mye salg for de hun reklamerer for... Selv om det "bare er å ha på seg ei bukse" kan det ha en enorm effekt for de som faktisk selger buska. Ergo er 2000kr en veldig billig markedsføring for dem. 

Anonymkode: 38e2f...002

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...