Gå til innhold

The Spanish princess

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker denne serien!

Jeg er og storfan av Outlander, men tenkte jeg skulle prøve en ny serie mens jeg venter på nyeste sesongen. Og jeg ble ikke skuffet!
Elsker det at de trekker kvinnene i historien frem, og ikke minst fargede mennesker som spilte en rolle i virkeligheten. De får sin rettmessige plass. 

Jeg liker og fokuset på dialog, det jordnære, det estetisk vakre, i stedet for voldelige og brutale scener. Jeg elsker historiske filmer og serier, men det er ikke alle jeg orker å se pga all volden. Men denne kan jeg trygt se og trenger ikke spole forbi scener.

Er det flere som er like frelste som meg?

Anonymkode: dd1c6...eb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett The White Queen, The White Princess og et par episoder at The Spanish Princess. De to første likte jeg godt, det kommer nok delvis av at jeg ikke har dykket veldig ned i historien der før jeg så seriene. Dermed la jeg ikke merke til at det ble tatt en del friheter før jeg leste meg opp på historien. 

Tudor-perioden, derimot, har jeg lest og sett veldig mye om. Og den serien beveget seg så langt fra virkeligheten flere ganger at jeg ikke fant den troverdig. 

Men alle tre er jo god underholdning, for så vidt.

Skrevet
every woman skrev (12 minutter siden):

Jeg har sett The White Queen, The White Princess og et par episoder at The Spanish Princess. De to første likte jeg godt, det kommer nok delvis av at jeg ikke har dykket veldig ned i historien der før jeg så seriene. Dermed la jeg ikke merke til at det ble tatt en del friheter før jeg leste meg opp på historien. 

Tudor-perioden, derimot, har jeg lest og sett veldig mye om. Og den serien beveget seg så langt fra virkeligheten flere ganger at jeg ikke fant den troverdig. 

Men alle tre er jo god underholdning, for så vidt.

Det er gjort endel friheter ja, men likevel følger den historiene til de kjente personene som er med. Og jeg tenker på samspillet mellom Katarina og Henry den 8, det tok jo mange år før de fikk lov til å gifte seg så jeg føler den biten kan være sann på mange måter. Interessant hvordan de portretterer Henry som ung, og gryende psykopat. Veldig sjarmerende og overtalende, samtidig som beregnende.

Jeg skal se de andre seriene og som du nevner, har ikke fått med meg de 😊

Anonymkode: dd1c6...eb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...