AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Hei. Jeg har 1p matte fra før (gammel reform) men vurderer å forbedre fag til neste år. Jeg ser at om jeg bytter ut 1p med R1 og R2 mattes så går snittet plutselig fra 51,4 i snitt til 54,8. Greit nok at de to fagene i seg selv gir realfagspoeng, men når jeg regner ut tallene i sonanskalkulatoren så endrer ikke snittet seg noe, med mindre jeg får karakteren 5 i de to mattefagene. Alt under 5 gir uansett 54,8 på kalkulatoren. Om jeg plotter inn at jeg får karakteren 2 i R1 og R2 står det fortsatt at jeg har da 54,8 i snitt. Hva er det jeg har oversett nå? Om jeg får 2 på eksamen må det jo selvfølgelig trekke snittet ned, lell om jeg tar R1 og R2 og de gir realfagspoeng? Anonymkode: a2f45...dbb
Ullvott Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 (endret) Det høres ikke riktig ut. De to mattefagene gir til sammen 1,5 tilleggspoeng. I tillegg er karakterene du får med på å trekke snittet opp eller ned. Får du bedre karakter i faget enn det tidligere snittet ditt, trekkes snittet opp, og vice versa. Det skal ikke stå stille på 54,8 uavhengig av hva du får i fagene. Endret 22. august 2021 av Ullvott
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå