AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Hei. jeg og samboer er gått fra hverandre. H*n tenker å kjøpe meg ut av huset, og jeg må naturligvis finne en ny plass å bo. men så er det slik at vi har felles økonomi, dette skal vi ordne opp de nærmeste dagene. Og når jeg nå skal leite etter ny plass å bo, så aner jeg ikke hvor mye jeg evt kan betale i leie. Og dette gjør det naturligvis vanskeligere å faktisk finne ett sted. Er det noen som har vært i samme situasjon? Hvordan løste dere dette? Hvor lang tid gikk det? Anonymkode: 48187...0c1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Vet du ikke hvor mye du personlig får inn i lønn osv hver måned? Anonymkode: 8f4ba...a5b 3
treningsgal Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Jo det gjør jeg. Men vi har delt på utgifter. Noen utgifter må flyttes over fra meg til h*n, og noe må jeg naturligvis feks strøm og internett ordne selv. Ellers har vi delt alt. bah, må vel bare sette meg ned å prøve å samle alt å se over..
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 Du må begynne regnestykket helt forfra, det du betaler for i dag vil uansett ikke bli det samme. Sjekk på Finn hva leiligheter som er aktuelle for deg ligger på i måneden, trekk summen fra lønna di og regn deg bakover for å se om du har råd. Dersom du tenker å kjøpe bolig kan det være greit med en periode med leie for å lande økonomien. Anonymkode: 03ab4...571
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 Du slutter umiddelbart å spleise på strøm og Netflix etc med eksen din. Vær oppmerksom på om regningene er forskuddsvis eller etterskuddsvis. Du eier fortsatt huset til han har kjøpt deg ut, og skal dermed også betale lån og forsikring på det. Da skal han betale husleie til deg. Og så må dere fordele innbo. Skal han kjøpe noe av det? Anonymkode: e6e55...238
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå