AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Tenkte å bestille en kake fra en dame som jeg ser har laget mange fantastiske kaker til alle mulige anledninger. Vi tenker en tre etasjes kake med fondantfigurer på. Det jeg lurer på er hva som er normalt å betale for en slik kake? Anonymkode: a55fe...a63
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Ingen som har kjøpt slik kake noengang og husker ca hva de har betalt? ts Anonymkode: a55fe...a63
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Jeg betalte 2500kr til hobbybaker (svart). Anonymkode: d91a5...2c9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 Det kommer nok an på type kake, krem, og hvor mye pynt dere skal ha på. Hvor tidkrevende kaken er, og hvor dyre ingrediensene er. Anonymkode: 12ad0...784 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 Hva koster en bil? Hvor langt er et tau? Spørsmålet ditt er nær umulig å svare på, all den tid man ikke vet størrelsen på kaken eller ingridienser. Sørg ihvertfall for å betale «hvitt». Generelt har jeg aldri smakt en slik «kunstverk-kake» som har vært god. Som regel smaker de kakene kun søtt og ekkelt, null smak, null substans. Kun utseendet som bærer kaken. Bestilte en slik kake til konfirmasjonen til et av barna mine for noen år siden. Pen kake, for all del, men smaken var som nevnt ovenfor. Verste jeg har smakt. For den skulle hun ha 1200 kr, kontant. Mao rett i svart-skrinet. Til sammenligning kjøpte jeg en vakkert pyntet marsipankake fra det lokale bakeriet i str 30x40 cm, inkl bilde, ekstra pent pyntet og inkl konfirmant-figur til 1190,- Dobbelt så stor som spesialkaken, og kaken fra bakeriet smakte himmelsk. Av den summen hadde en faglært konditor stått og bakt og pyntet i betalt arbeidstid, der beløpet skulle dekke alt fra moms til lønn til arbeideren og øvrige kostnader til drift av firmaet. I tillegg ble den bestilt via cake it easy, som sikkert også skulle ha sin del av «potten». For «kunstverket» som var halvparten så stor, og smakte dritt, skulle hobbybakeren altså ha 1200 svarte kroner rett i lomma. Neste gang kontakter jeg bakeriet og spør om de kan lage en spesialkake på forespørsel. Da støtter jeg norsk næringsliv som bidrar til arbeidsplasser og betaler skatt. Som kommer alle til gode, ikke bare hobbybakeren som på sitt eget kjøkken med gud vet hvilken hygiene, produserer dritt på løpende bånd, som selges til blodpris på svartemarkedet. 😡 Anonymkode: cce25...b00 9
Angelheart2 Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (På 23.8.2021 den 21.17): Hva koster en bil? Hvor langt er et tau? Spørsmålet ditt er nær umulig å svare på, all den tid man ikke vet størrelsen på kaken eller ingridienser. Sørg ihvertfall for å betale «hvitt». Generelt har jeg aldri smakt en slik «kunstverk-kake» som har vært god. Som regel smaker de kakene kun søtt og ekkelt, null smak, null substans. Kun utseendet som bærer kaken. Bestilte en slik kake til konfirmasjonen til et av barna mine for noen år siden. Pen kake, for all del, men smaken var som nevnt ovenfor. Verste jeg har smakt. For den skulle hun ha 1200 kr, kontant. Mao rett i svart-skrinet. Til sammenligning kjøpte jeg en vakkert pyntet marsipankake fra det lokale bakeriet i str 30x40 cm, inkl bilde, ekstra pent pyntet og inkl konfirmant-figur til 1190,- Dobbelt så stor som spesialkaken, og kaken fra bakeriet smakte himmelsk. Av den summen hadde en faglært konditor stått og bakt og pyntet i betalt arbeidstid, der beløpet skulle dekke alt fra moms til lønn til arbeideren og øvrige kostnader til drift av firmaet. I tillegg ble den bestilt via cake it easy, som sikkert også skulle ha sin del av «potten». For «kunstverket» som var halvparten så stor, og smakte dritt, skulle hobbybakeren altså ha 1200 svarte kroner rett i lomma. Neste gang kontakter jeg bakeriet og spør om de kan lage en spesialkake på forespørsel. Da støtter jeg norsk næringsliv som bidrar til arbeidsplasser og betaler skatt. Som kommer alle til gode, ikke bare hobbybakeren som på sitt eget kjøkken med gud vet hvilken hygiene, produserer dritt på løpende bånd, som selges til blodpris på svartemarkedet. 😡 Anonymkode: cce25...b00 👏👏👏 Som jeg skulle sagt det selv! 2
Djungelvrål Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 Med mindre du skal ha 50-60 gjester er en så stor kake unødvendig. Man har gjerne flere andre kaker i tillegg og det er ikke så veldig mange timer mellom middag og kake så det går mindre enn man tror. Hos oss ble kanskje 1/4 spist. Konfirmasjonskaka var det bare tatt noen få stykker av. Hadde vanlig rund størrelse.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #9 Skrevet 27. august 2021 Peonjenta skrev (På 25.8.2021 den 15.16): Med mindre du skal ha 50-60 gjester er en så stor kake unødvendig. Man har gjerne flere andre kaker i tillegg og det er ikke så veldig mange timer mellom middag og kake så det går mindre enn man tror. Hos oss ble kanskje 1/4 spist. Konfirmasjonskaka var det bare tatt noen få stykker av. Hadde vanlig rund størrelse. Å så er man forskjellig da, her går det masse kaker Anonymkode: da346...56d
bjn Skrevet 28. august 2021 #10 Skrevet 28. august 2021 Da har du vært særdeles uheldig med valg av baker til spesialkaken din. Jeg baker også kaker etter kundens ønske og kakene skal smake godt. Jeg baker hjemme og har et enmansforetak registrert i Brønnøysundregisteret. Tilbake til spørsmålet, hva er ok pris på en tre etasjers konfirmasjonskake? Hva er du villig til å betale når du er kjempefornøyd med pynt og utseende og kaken smaker himmelsk? Jeg har laget mange tre etasjers bryllupskaker, 60 biter. Prisen varierer fra 2000-5500. Avhengig av hvor lang tid jeg bruker på hver enkelt. Personlig får jeg vondt i magen med tanke på at kaken blir altfor dyr, så jeg kunne tenke meg å ha en fastpris som gjør det enkelt for kundene å forholde seg til. Men jeg klarer ikke å lande på noe. Har dere forslag til hvordan fastsette pris på en rettferdig måte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå