AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Jeg har en datter på 14 år. Det har vært noen problemer hos hennes far i noen år. Vi har hatt 50/50 i mange år, foruten en stund da det var problematisk der. Nå virker det som ting har blitt bedre hos far. Hun har da gått tilbake til 50/50. "Problemet" er at hun plutselig vil være mer enn 50 hos far og gir ikke beskjed om at hun ikke kommer hit før jeg selv må ringe henne for å høre osv. Hun sier også at jeg ikke forstår henne når jeg prøver å gi råd om hennes tenåringsproblemer. Det føles ofte som at alt jeg sier tolkes i verste mening. Burde jeg bare la henne være der mer å la henne være litt i fred? Er hun gammel nok til å bestemme dette selv? Jeg vet at det meste er slakkere hos far enn her, så kan jo forstå tankegangen. Noen som har noen erfaring med tenåringsjenter og kan komme med noen råd? Anonymkode: e30ea...f06
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Du og far burde i hvert fall prate sammen. Anonymkode: c994b...b4d 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Føler jeg ofte observerer at barn med skilte foreldre ender med å bo mer hos far når de blir tenåringer - spesielt døtre. Kan det stemme? Er ikke sikkert at det alltid handler om at far er så slakk osv, men kanskje bare annerledes. Andre regner - ikke nødvendigvis færre. Anonymkode: f1c1c...29d 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 Jeg har kontakt med far. Det er ok for han uansett hvor mye hun vil være der. Men det jeg lurer på er åssen jeg skal forholde meg til datteren min. Anonymkode: e30ea...f06
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 Jeg tenker at hun ikke bør bestemme selv når hun er hvor, for dette kan fort utnyttes så verken du eller far vet hvor hun er. Alltid dobbeltsjekke med far så dere slipper å bli narret. Anonymkode: 412f9...2ce 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg har kontakt med far. Det er ok for han uansett hvor mye hun vil være der. Men det jeg lurer på er åssen jeg skal forholde meg til datteren min. Anonymkode: e30ea...f06 Hva sier hun er grunnen til mer hos ham? Anonymkode: f3573...726
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #7 Skrevet 22. august 2021 Dette er jo ganske vanlig å ville løsrive seg fra mamma i den perioden. Hva med å avtale at hun kan bo 80 % hos far i ett år, og så gå tilbake til 50/50? Anonymkode: f3d07...2c0 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #8 Skrevet 22. august 2021 Hold deg til få regler, men at den du setter, skal hun følge opp. Dette har med respekt for tid og planlegging å gjøre. Utover det - se det an. Hun trives begge steder, det er i allefall et pluss Er lite å lage konflikt av, heldigvis Anonymkode: 96b39...9dd 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #9 Skrevet 22. august 2021 Du og far nå lage felles regler om at hun MÅ gi beskjed til deg/han om hun fraviker ordningen dere har nå slik at alle vet hvor hun er! Dette handler om respekt for både deg og faren, men også at hun er på vei inn i voksenlivet og hvordan man oppfører seg ovenfor andre! Anonymkode: 5e502...7f0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #10 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en datter på 14 år. Det har vært noen problemer hos hennes far i noen år. Vi har hatt 50/50 i mange år, foruten en stund da det var problematisk der. Nå virker det som ting har blitt bedre hos far. Hun har da gått tilbake til 50/50. "Problemet" er at hun plutselig vil være mer enn 50 hos far og gir ikke beskjed om at hun ikke kommer hit før jeg selv må ringe henne for å høre osv. Hun sier også at jeg ikke forstår henne når jeg prøver å gi råd om hennes tenåringsproblemer. Det føles ofte som at alt jeg sier tolkes i verste mening. Burde jeg bare la henne være der mer å la henne være litt i fred? Er hun gammel nok til å bestemme dette selv? Jeg vet at det meste er slakkere hos far enn her, så kan jo forstå tankegangen. Noen som har noen erfaring med tenåringsjenter og kan komme med noen råd? Anonymkode: e30ea...f06 Hvorfor gir du råd om hennes tenåringsproblemer? Kanskje hun bare vil at du skal lytte? Anonymkode: 3fb6f...7a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå