AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Skifter heller 13 skitbleier enn å legge ungen. Så jævla lei av det styret! Er søvntrening så ille barneplageri som tilknytningsfantastene sier? Anonymkode: f556e...028 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Her har legging aldri vært et problem. Sovner fint av seg selv og sover igjennom natten. Skjønner ikke hvorfor folk sliter slik 🤷♀️ Anonymkode: 4b87c...647 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her har legging aldri vært et problem. Sovner fint av seg selv og sover igjennom natten. Skjønner ikke hvorfor folk sliter slik 🤷♀️ Anonymkode: 4b87c...647 Skal vi bytte unge? Så kan min komme på søvntreningsleir hos deg Anonymkode: f556e...028 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her har legging aldri vært et problem. Sovner fint av seg selv og sover igjennom natten. Skjønner ikke hvorfor folk sliter slik 🤷♀️ Anonymkode: 4b87c...647 Hva er det for et svar? 🤣 Anonymkode: 13577...dab 52
Gjest the1andonly Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her har legging aldri vært et problem. Sovner fint av seg selv og sover igjennom natten. Skjønner ikke hvorfor folk sliter slik 🤷♀️ Anonymkode: 4b87c...647 Så fint for deg! AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skifter heller 13 skitbleier enn å legge ungen. Så jævla lei av det styret! Er søvntrening så ille barneplageri som tilknytningsfantastene sier? Anonymkode: f556e...028 Jeg er helt enig med deg. Det er sykt slitsomt. Føler det er periodevis opp og ned. Har en på 3 og det har vært opp og ned!! Jeg tenker at alt går over og at trygge unger som føler seg sett og elsket, gir modige glade unger. Men søvntrening, det er mye mellom null og å forlate barnet! Anbefaler lillemini! Introduser søvnassossiasjoner og jobb med søvn uten å gå så drastisk som å forlate ungen alene. Jeg hører mye på podcast under legging. Eller ser serie på mobilen...
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 Jeg hatet også legging med mini på snart et år fram til nå nylig. Fikk et tips om å legge en madrass ved siden av sprinkelsenga og ligge på den, istedenfor å stå/sitte ved siden av. Da vil barnet måtte komme ned til deg for å få trøst. Lå på madrassen og sa litt hysj-lyder og klappet litt på madrassen for å få ham til å legge seg ned. Tok bare opp for å trøste hvis det var helt utrøstelig gråt. Tok bare noen dager før han skjønte greia. Nå kommer det litt protestlyder, men finner søvnen selv! Og det har ALDRI skjedd før. Så nå ligger jeg på madrassen og har en lydbok på øret og slapper av i de 20-30 min det tar å finne søvnen selv. Har gått fra å være stress og skrik i timesvis til nesten egentid. Anonymkode: dcce3...81f 7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #7 Skrevet 22. august 2021 Enig. Har en 2-åring og kan ikke huske hvordan livet var før jeg begynte å bruke hele ettermiddagen på å grue meg til legging😤 Anonymkode: eabec...c1a 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #8 Skrevet 22. august 2021 Jeg er alene med en på 2.5 år. Bruker 5 min på bleie og tannpuss, 2 min på å legge i sprinkelsenga, og så går jeg ut av rommet. Noen dager sovner han umiddelbart, andre dager sitter han og leker, da roper han gjerne etter leker et par ganger. Cluet er å lære barnet å finne søvnen selv! De gangene vi sovet borte kan legging ta timesvis, da må jeg ligge sammen med ham til han sovner. Så jeg har masse sympati for dere som har det sånn hver dag, jeg hadde blitt gal!!!!! Anonymkode: 657a6...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #9 Skrevet 22. august 2021 Jeg hater også legging, haaaater det. Det ødelegger hele kvelden og dagen etter. En periode var det ekstra ille og både jeg og mannen følte vi ble utsatt for tortur hver eneste kveld. Søvntrening hadde hatt null å si her i huset, problemet er ikke skriking, bare et barn som tuller og ikke vil sove. Heldigvis er den verste perioden over, hun har vært grei å legge stort sett nå som 2åring. Men har en liten baby nå som vi er veldig spent på om det blir like ille med Anonymkode: d1e57...f69
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #10 Skrevet 22. august 2021 Ja, legging er skikkelig dritt. Tar timesvis. Den ene vekker den andre osv. Vi voksne har ingen alenetid, kanskje en time hver kveld. For jeg må jo legge meg siden jeg blir vekket av babyen flere ganger hver natt. Tre-åringen holder det gående til 21. Blir gæren🤪 Anonymkode: 42b24...886 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #11 Skrevet 22. august 2021 Jeg ga opp søvntrening når barnet var 2 år, far tok over og livet er en lek nå 💃🏼 For meg tar det to timer å legge, for han tar det 10 minutter. Han vil stadig at jeg skal prøve igjen, men jeg akter det ikke. Anonymkode: 1bfd6...6bc 1
Enterprises Skrevet 22. august 2021 #12 Skrevet 22. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Skifter heller 13 skitbleier enn å legge ungen. Så jævla lei av det styret! Er søvntrening så ille barneplageri som tilknytningsfantastene sier? Anonymkode: f556e...028 Litt whisky gjorde susen her 😎 1
Sirinna Skrevet 22. august 2021 #13 Skrevet 22. august 2021 Tja… vi har ikke et «perfekt» leggeregime skal man lytte til ekspertene, men jeg ville ikke byttet vår leggetid mot noe som helst. 2,5-åringen legger seg 18:30. Jeg/far leser for henne, alt fra et kvarter til 30 min. Så synger hun noen sanger for meg/far, og vi synger noen sanger til henne eller sammen med henne. Så stryker vi henne på ryggen eller hodet og koser henne i søvn (den delen tar mindre enn fem minutter). Når hun sover sniker vi oss ut, og hun sover alene på rommet sitt natten gjennom. Leggetid min favoritt-tid på døgnet ❤️ Baby på 4 mnd bysses i søvn rundt kl 22. Sover så i babynest sammen med oss på sofaen til vi legger oss, som oftest rundt midnatt. Da bærer vi ham med oss på soverommet vårt (i nestet) og legger ham i sprinkelsengen. Han sover også natten gjennom. Dette med at barn på død og liv MÅ finne søvnen selv har jeg aldri forstått. Det stritter iallefall sterkt imot mine morsinstinkter.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #14 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er alene med en på 2.5 år. Bruker 5 min på bleie og tannpuss, 2 min på å legge i sprinkelsenga, og så går jeg ut av rommet. Noen dager sovner han umiddelbart, andre dager sitter han og leker, da roper han gjerne etter leker et par ganger. Cluet er å lære barnet å finne søvnen selv! De gangene vi sovet borte kan legging ta timesvis, da må jeg ligge sammen med ham til han sovner. Så jeg har masse sympati for dere som har det sånn hver dag, jeg hadde blitt gal!!!!! Anonymkode: 657a6...7c1 «Cluet er å lære å barnet å finne søvnen selv». Gratulerer, du har fått et barn som kan selvregulere søvn godt selv. Noen barn selvregulerer seg dårlig på mat, følelser, andre på søvn. Bare fordi din tydeligvis får det til, betyr det ikke at vi andre har «glemt» å lære barna våre det samme. Anonymkode: 737d1...e8f 11 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #15 Skrevet 22. august 2021 Feel you.. brukt i gjennomsnitt 2 timer på legging fra start omtrent. Går bedre nå som han har begynt i bhg, men har han sovet kun 1 time på dagtid og blir overtrøtt så kjører vi en 3-timers hylekveld. Hurra Anonymkode: 70e33...be5 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #16 Skrevet 22. august 2021 Jeg vet ikke hvor gammel din er. Mi yngste er 6 år, og først nå begynner det å bli bedre. Nå må jeg stort sett bare legge TO ganger, i stedet for hundre. I tillegg til å legge eldste, men der er det kveldsstell som er problematisk og tidkrevende. Legging har vært et mareritt fra dag èn, da eldste ble født. Så vi har holdt på et tiår nå... Alle sier at "barnet må finne søvnen selv", men en helsesykepleier sa til meg at "Nei, det er feil. Det er søvnen som må finne barnet". Så barnet må roes ned nok til at søvnen kan ta over. Gode ord og alt det der, men gjør jo ingen nytte for seg. Men mulig du kan se litt annerledes på søvnen - barnet har ikke ansvar for å finne søvnen. Søvnen kommer når barnet klarer å ta den inn. Jeg vett'a fuglan jeg, bare hold ut, pust med magen, tell til ti, ta time-out (du selv) og den der regla. Det som holder meg sinnsfrisk ved legging nå, er å lukke øynene så jeg ikke ser klokka... Anonymkode: cd9ae...c39 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #17 Skrevet 22. august 2021 Med eldste hadde vi det sånn som mange beskriver her i tråden. Jeg ble utrolig nedbrutt av det og mistet rett og slett livsgnisten. Det var et mareritt. Med yngste kjørte vi Ferber. Én kveld med en del gråt, fra da av har han sovnet raskt og sovet natta gjennom. Vi forsøker å ikke tenke "Var det så lett? Vi skulle jo bare gjort dette med eldste!". Skulle ønske jeg ikke hadde lyttet til tilknytningsfantastene med eldste. Anonymkode: 1da3e...f65
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #18 Skrevet 22. august 2021 Alt gikk fint her ved legge tider, bare stelle og legge fint i senga så sovna hun hele natten mellom. Helt til far måtte legge en periode da jg var nyoperert og han måtte sove på sofaen.. mmm han syntes dt var så søt at hun sovna i sofaen på armen hans..så nå må vi sitte på sengekanten, så sover ho litt og våkner mellom 21 og utover og da er dt bare pappa som gjelder og sove på sofaen. Frustrende assa.. Anonymkode: 3b891...2d3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #19 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): «Cluet er å lære å barnet å finne søvnen selv». Gratulerer, du har fått et barn som kan selvregulere søvn godt selv. Noen barn selvregulerer seg dårlig på mat, følelser, andre på søvn. Bare fordi din tydeligvis får det til, betyr det ikke at vi andre har «glemt» å lære barna våre det samme. Anonymkode: 737d1...e8f Etter samråd med helsesøster kjørte jeg en mild skrikekur da han var ca 1 år. Frem til da var det samsoving hele tiden, og jeg hadde ikke et sekund for meg selv. Det tok en ukes tid der jeg ventet 5 minutter før jeg gikk inn på rommet når han gråt, og trøstet uten å ta ham opp. Det var ekstremt vanskelig for meg, men han lærte seg faktisk å finne roen i sengen selv, og å sovne uten at jeg hjalp ham. Det føltes som barnemishandling ja, men jeg måtte gjøre det for å bryte de vanene og forventningene vi begge to hadde til leggingen. Anonymkode: 657a6...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #20 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Etter samråd med helsesøster kjørte jeg en mild skrikekur da han var ca 1 år. Frem til da var det samsoving hele tiden, og jeg hadde ikke et sekund for meg selv. Det tok en ukes tid der jeg ventet 5 minutter før jeg gikk inn på rommet når han gråt, og trøstet uten å ta ham opp. Det var ekstremt vanskelig for meg, men han lærte seg faktisk å finne roen i sengen selv, og å sovne uten at jeg hjalp ham. Det føltes som barnemishandling ja, men jeg måtte gjøre det for å bryte de vanene og forventningene vi begge to hadde til leggingen. Anonymkode: 657a6...7c1 Gratulerer. Hva er poenget med historien din? Vi prøvde det samme, han gråt hysterisk og stod i senga i 2,5-3 timer hver dag i ei uke. Uten å sovne. Barn er forskjellige, uansett hvordan du vrir og vender på det. Anonymkode: 737d1...e8f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå