Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde sex for fem uker siden, og er redd for at jeg er gravid. Hår på cerazette så har ikke mensen, og har tatt en graviditetstest, den ble negativ.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er du ikke gravid 

Anonymkode: 5a01a...b1b

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor tenker du at du er gravid hvis du går på p-piller OG har negativ test? 🤔

Anonymkode: 928ba...8d0

• Liker 4
Skrevet

Du kan slappe av :) Du er ikke gravid, men ta en ny test så du har tatt to så føler du deg mer sikker. Hadde du vært gravid i uke fem hadde du hatt et tydelig svar.

Anonymkode: 3be9e...ba6

• Liker 1
Skrevet

Du burde heller tatt en IQ-test. (Spøker med deg ;) du er ikke gravid da)

Anonymkode: 70848...fd2

• Liker 2
Skrevet

Noen føder fiks ferdige babyer i do uten å vite at de var gravid. 

Så, nei, du trenger ikke merke at du er gravid i uke fem. 

Anonymkode: e75a2...b05

Skrevet
Arielmyre1 skrev (2 timer siden):

Jeg hadde sex for fem uker siden, og er redd for at jeg er gravid. Hår på cerazette så har ikke mensen, og har tatt en graviditetstest, den ble negativ.

Hadde du sex for fem uker siden ville du vært 7 uker på vei

Anonymkode: 244c7...363

• Liker 1
Skrevet

Siden man regner en graviditet fra første dag i siste mens, som skal være 14 dager før eggløsning, ville du i så fall vært 7 uker på vei nå. Da skulle det ha slått klart ut på en test nå, så du er nok ikke gravid. Man har gjerne ganske sterke symptomer i uke 7. Mange spyr som griser i den perioden. 

Anonymkode: ce79f...d17

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2021 den 21.31):

Hadde du sex for fem uker siden ville du vært 7 uker på vei

Anonymkode: 244c7...363

Hæ?

Skrevet
Arielmyre1 skrev (36 minutter siden):

Hæ?

Leste du ikke innlegget mitt, som var det siste? 

Man tar utgangspunkt i mensen-syklusen når man regner ut hvor langt man er på vei. Første dag i siste mens er ideelt sett 14 dager før eggløsning. Man er altså to uker lenger på vei enn antallet uker siden unnfangelsen. Hvis du var gravid nå, så ville fosteret vært 5 uker gammelt, men du ville vært 7 uker på vei/vært gravid i uke 7.

Anonymkode: ce79f...d17

Skrevet
5 hours ago, Arielmyre1 said:

Hæ?

Det stemmer det, sex for 5 uker siden = 7 uker på vei.

Anonymkode: 8d35c...b80

Skrevet
Arielmyre1 skrev (På 22.8.2021 den 18.55):

Hvis du hadde sex for 5 uker siden og testen nå viser negativ så kan du stole på det. Den ville vært positiv allerede 2 uker etter samleie. 

Anonymkode: 1e153...81a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...