Gå til innhold

Rød og sår øvre øyelokk, hva anbefales?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har jeg opplevd at huden på øvre øyelokk, flekkvis nesten opp til øyebrynene, blir rød, tørr og sår. Bruker øyekremer, men synes ikke de har effekt. Har også smurt med sårsalve, nesten det som fungerer best og holder det «i sjakk». Spurte legen sist jeg var der, men hun hadde ikke peiling. Har du noen gode råd?

Jeg er i 50-årene og har noe hengende øyelokk, men dette kommer også over det som henger over. Anbefalinger?

Anonymkode: d32ec...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplevde noe tilsvarende i vår/sommer, og fant ut at det var bytte av shampo/balsam som var synderen. Har du byttet noen hud-eller hårpleieprodukter i det siste? Det er ikke så rart at du opplever at øyekremer ikke fungerer - de er beregnet på "normal" hud, ikke sår/irritert/reaktiv hud. 

Kan anbefale A-Derma Dermalibour, det var den som "reddet" meg, i kombinasjon med å kutte ut alt av aktive virkestoffer for en periode og kun bruke rens, fukt (serum + krem) og solkrem for sensitiv hud. Samt så klart å finne ut av hva det var jeg reagerte på. 

Dersom du ikke blir bedre i løpet av noen uker, ville jeg bedt fastlegen om henvisning til hudlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en vanlig boks med Vaselin på butikken. Før du legger deg om kvelden, ta bare litt vaselin på fingeren og smør på øyelokket. Dette mykner opp den tørre huden.

Anonymkode: 62309...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...