AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Jeg brekker meg rett og slett og blir kjempekvalm. Kan noen være så snill å si at dette går over? Fysisk kontakt eller nærhet er umulig, har noen opplevd lignende? Jeg synes dette er veldig trist, spesielt for han som kanskje ikke skjønner hvor reelt dette er. Jeg er gravid i første trimester, er redd det skal påvirke forholdet, spesielt om det varer ut svangerskapet. Hilsen bekymret og lei seg. Anonymkode: d2202...237 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Det går over. Jeg fikk ekstrem luktesans og tålte ikke smågodt i skåler på bordet en gang (og det lukter da vanligvis null, i alle fall ikke som jeg pleier å kjenne). Jeg kjente lukten i hele leiligheten. Sykt. Hos meg ga det seg ca uke 12-14 sammen med alle andre småplager (kvalme, bekkensmerter). Hadde et strålende svangerskap resten av tiden. Anonymkode: 3e164...a75 5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Hva er problemet? Parfymen, deodoranten, shampo...? Hvis du finner ut hva som plager deg, kan det kanskje løses. Uansett går det nok over. Anonymkode: 28a12...522 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg brekker meg rett og slett og blir kjempekvalm. Kan noen være så snill å si at dette går over? Fysisk kontakt eller nærhet er umulig, har noen opplevd lignende? Jeg synes dette er veldig trist, spesielt for han som kanskje ikke skjønner hvor reelt dette er. Jeg er gravid i første trimester, er redd det skal påvirke forholdet, spesielt om det varer ut svangerskapet. Hilsen bekymret og lei seg. Anonymkode: d2202...237 Var sånn med eksen, med meg så fortsatte det etterpå og selv nå 4 år senere sliter jeg med det. Nå er han en eks, forholdet var ikke bra og ble fort slutt etter barnet kom til verden. Vet ikke hvordan dere har det, for med oss var det brudd før positiv test. Tror det var manglende kjærlighet som gjorde saken litt slik. Ellers vet jeg om mange der det har gått over når baby kom til verden. Du kan jo høre om han er åpen for å bytte til såpe og parfyme du klarer nå. Anonymkode: 58598...904
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 Det går over og du er ikke alenf Jeg var også sånn i begge mine svangerskap, klarte ikke lukta. Det var ikke parfyme eller såpe eller noe, bare hans lukt, både fra kropp og pust. Gikk over etter fødselen med begge Han lukter ikke rart eller noe sånt, merker ingenting til vanlig. Anonymkode: 2b03c...eb3 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Var sånn med eksen, med meg så fortsatte det etterpå og selv nå 4 år senere sliter jeg med det. Nå er han en eks, forholdet var ikke bra og ble fort slutt etter barnet kom til verden. Vet ikke hvordan dere har det, for med oss var det brudd før positiv test. Tror det var manglende kjærlighet som gjorde saken litt slik. Ellers vet jeg om mange der det har gått over når baby kom til verden. Du kan jo høre om han er åpen for å bytte til såpe og parfyme du klarer nå. Anonymkode: 58598...904 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva er problemet? Parfymen, deodoranten, shampo...? Hvis du finner ut hva som plager deg, kan det kanskje løses. Uansett går det nok over. Anonymkode: 28a12...522 Nei det er rett og slett lukten av partneren, ikke såpe, parfyme etc. Selv om han er nydusjet og vanligvis ikke lukter noe/jeg pleide å like lukten av han, nå brekker jeg meg Det er uutholdelig om dette varer ut hele svangerskapet. Anonymkode: d2202...237
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #7 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det går over og du er ikke alenf Jeg var også sånn i begge mine svangerskap, klarte ikke lukta. Det var ikke parfyme eller såpe eller noe, bare hans lukt, både fra kropp og pust. Gikk over etter fødselen med begge Han lukter ikke rart eller noe sånt, merker ingenting til vanlig. Anonymkode: 2b03c...eb3 Fortalte du det til ha? Eller hvordan forholdet dere dere til det? Anonymkode: d2202...237
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #8 Skrevet 22. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Fortalte du det til ha? Eller hvordan forholdet dere dere til det? Anonymkode: d2202...237 Ja, jeg sa at jeg sliter med rar luktesans og at det ikke var han det var noe galt med når jeg holdt avstand. Prøvde å dusje med såpe med lukt oftere og spise sterk tyggis for å liksom maskere hans lukt litt, men det hjalp ikke sånn veldig. Det var verst i starten, da takla jeg ikke å ligge i samme seng uten å holde pusten omtrent, men ble bedre dess nærmere fødselen jeg kom og etter fødselen merket jeg null til det lenger 👍 Anonymkode: 2b03c...eb3 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #9 Skrevet 24. august 2021 Ja, hadde det sånn med min forrige partner i begge svangerskapene. Gikk ikke over før barna var født dessverre. Nå har jeg ny partner og har ikke det problemet i dette svangerskapet. Anonymkode: 92104...3ea
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #10 Skrevet 24. august 2021 Jeg tålte ikke parfymen til samboer.. Det tok litt tid, men gikk over. Anonymkode: 4b240...a76
jaromei Skrevet 24. august 2021 #11 Skrevet 24. august 2021 Dette går nok over når du er ferdig med å være gravid. Har ikke samme problem, men et lignende ett; jeg tåler ikke lukten av meg selv mens jeg er gravid. Hjelper ikke å dusje, hjelper ikke med deo, ingenting. Må bytte håndkle og klær mye oftere enn til vanlig fordi det plager meg så. Men det gikk over etter forrige svangerskap, og er gravid igjen med samme problemet nå, og regner med det går over denne gangen også 😁 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #12 Skrevet 24. august 2021 Jeg hadde det sånn med svigersøstra mi, av alle mulige. Det var helt merkelig. Nå var jo heldigvis ikke forholdet vårt slik at vi delte seng osv, men jeg klarte ikke å være i samme rom som henne. Det var ikke parfymen eller såpen eller tannkremen, det var bare henne .. Det gikk over typ samme dag ungen var ute, men ikke et sekund før. Anonymkode: 4dd55...fe7
MiaHI Skrevet 24. august 2021 #13 Skrevet 24. august 2021 Det går nok over. Jeg syns ånden til samboer stinket helt ekstremt i 1. trimester. Det var så ille at jeg var overbevist om at han hadde tannråte eller noe liknende, så han dro til tannlegen. Det var min luktesans som var problemet😅 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #14 Skrevet 25. august 2021 Ser dere skriver at det først går over når ungen er ute, det er jo krise med 9 mnd sånn. Hadde håpet det forsvant når kvalmen forhåpentligvis går bort i uke 12. Anonymkode: d2202...237
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #15 Skrevet 25. august 2021 Ja, jeg hadde det også sånn. Han stinket sånn at jeg ikke klarte å være i samme rom som ham. Det var som å være på søppelplassen når han han kom inn i rommet. Jeg gjorde det slutt pga dette, det var umulig å være i nærheten av ham fordi jeg ble så kvalm. Vi ble sammen igjen etter at jeg hadde født og da luktet han normalt igjen. Anonymkode: 823d7...978
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå