Gå til innhold

Dere som ønsket dere en datter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at det å legge foreldrenes lykkefølelse på hvilket kjønn barna har, er jo å legge enormt med press og forventninger på barna. Eller enda verre, at barna kjenner på at de er feil kjønn 😩

For meg høres det helt sykt ut. 

Anonymkode: 989b1...ed5

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 3 barn. 2 gutter og 1jente. De 2 guttene kom først. Husker at mannen min håpet veldig på en jente når jeg ble gravid med 3 barnet. Jeg tenkte at det ville være mere praktisk med gutt med tanke på å arve klær etc. I dag når de er tenåringen, så synes jeg det er veldig koselig med en jente. Vi drar på shopping og gjør typiske jenteting. 

Anonymkode: e5deb...c85

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to barn, en gutt og en jente. Da jeg ble gravid med nr to (jenta) tenkte jeg at det ikke spilte noen rolle, kunne gjerne blitt en gutt til for min del. Men etter å ha fått henne, så er jeg så glad for henne. En liten dukke rett og slett, så yndig og liten 😍 

Anonymkode: 48ee1...c9d

• Liker 1
Skrevet
On 8/22/2021 at 5:30 PM, AnonymBruker said:

For meg ble livet komplett med 3 døtre. Det var det jeg alltid ønsket meg. Vet ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg fikk sønner. 

Anonymkode: 5900b...833

Abort eller adopsjon?

Anonymkode: 8dbba...f4b

Skrevet

Nei... Trodde det skulle bli det, men så gikk det over til "skal jeg virkelig aldri ha baby mer?" og "Så dumt at dette tøyet ikke skal brukes mer" 🤣

Anonymkode: 0a986...caf

Skrevet

Jeg har  to gutter  og ville synes det ville være vanskelig  å få en datter . Enklere følelsesmessig med sønner så aldri savnet en datter nei 

Anonymkode: 52e28...2da

• Liker 3
Skrevet

Mange sier det er mye enklere å ha sønner. Det er mye mas, drama og sinneanfall blant jenter i tenårene. Sikkert et slit. 

Anonymkode: 09bdf...f4f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har  to gutter  og ville synes det ville være vanskelig  å få en datter . Enklere følelsesmessig med sønner så aldri savnet en datter nei 

Du aner ikke hva du snakker om! At det er enklere følelsesmessig stemmer ikke alltid!

Anonymkode: a0a0f...090

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk to sønner først og ønsket om jente var tilstede, så vi gikk for en til. Jammen var det ikke jente 💜 Nå er familien komplett. Men h is jeg hadde blitt gravid på nytt hadde ønsket vært gutt. 

• Liker 1
Skrevet

Det er noe spesielt med en datter. Og jeg elsker virkelig sønnene mine også.

Anonymkode: 9f1a6...377

Skrevet

Jeg fikk to gutter tidlig i tyveårene og anså meg ferdig med barneproduksjonen. Ba mannen om å sterilisere seg, men han gjorde det nå aldri. Jeg byttet spiral hvert femte år og først da guttene var 10 og 14 og jeg var 34 fikk jeg en sterk følelse av at jeg manglet et barn. Og aller mest en datter. Så da spiralen skulle byttes igjen bestemte jeg meg der og da for å ikke sette inn en ny. Mannen kunne sterilisere seg om han ikke ville ha flere barn. Men han ville gjerne ha flere barn, så da var det bare å vente å se hva som skjedde. Jeg ble heldigvis gravid, og under over alle under, UL viste at det var en jente også. Det var så stas! Babytiden var den aller beste, en helt annen ro og trygghet nå som jeg var så mye eldre og store storesøsken som bidro i stedet for å være ekstra arbeid😅

Når det er sagt, det er faktisk forsvinnende lite forskjell på guttene og jenta. Vi har ikke et "spesielt bånd" eller noe, jeg kan ikke pynte henne eller duller med henne på noen andre måter enn jeg gjorde med guttene, og hun har ikke interesser som er nærmere mine enn guttene har.

Hun er straks tenåring nå, så mulig det blir annerledes når hun blir voksen, men det tror jeg egentlig ikke. Hun er kanskje spesiell fordi hun omtrent vokser opp som enebarn og vi er sånn sett ekstra nære, men akkurat det hadde vært det samme om barnet var en gutt.

Anonymkode: 220d0...fac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du aner ikke hva du snakker om! At det er enklere følelsesmessig stemmer ikke alltid!

Vel det er min erfaring  hvertfall. Dessuten trives jeg med å stå litt på sidelinjen. Svigerdatters foreldre står som oftest i "førstelinjen."

• Liker 1
Skrevet

Har alltid ønsket meg jenter, så føler meg utrolig heldig som har fått fire nydelige eksemplarer❤️

Anonymkode: 3cc04...7b4

• Liker 1
Skrevet

Dere som ønsker dere så inderlig en datter, hvorfor? Er det tanken på å folle henne opp i rosa tyll å leke teselskap? At hun skal elske å se Prinsessefilmer fra Disney å aldri løpe inne, bare gå.. Rolig og søt. Ikke bråkete og vanskelig, som en gutt? 

Dere er klar over at ikke alle jenter digger rosa sukkerspinn, er rolige og ønsker seg Barbie til jul? 

Jeg har en datter, og har til gode å oppleve noe av dette. Heldigvis. Bare prøver å forstå hvorfor kjønn er så viktig. 

Anonymkode: b4e4f...5b1

• Liker 2
Skrevet

Jeg har tre søstre, 5 nieser, 6 tanter, 14 kusiner og en fetter. Ønsket meg derfor ikke døtre😅

Fikk heldigvis en sønn og ønsket derfor ikke flere barn. Vi lever et meget rolig og behagelig liv helt uten drama og krangling👌🏻

Anonymkode: b67b4...ad5

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dere som ønsker dere så inderlig en datter, hvorfor? Er det tanken på å folle henne opp i rosa tyll å leke teselskap? At hun skal elske å se Prinsessefilmer fra Disney å aldri løpe inne, bare gå.. Rolig og søt. Ikke bråkete og vanskelig, som en gutt? 

Dere er klar over at ikke alle jenter digger rosa sukkerspinn, er rolige og ønsker seg Barbie til jul? 

Jeg har en datter, og har til gode å oppleve noe av dette. Heldigvis. Bare prøver å forstå hvorfor kjønn er så viktig. 

Anonymkode: b4e4f...5b1

For mange er det visst ønske om en mini me som de kan dolle opp , Skjlnner ikke greia

Anonymkode: 39ea4...a21

Skrevet

Jeg tror nok man føler seg ferdig når man er ferdig. Det er ikke sikkert det er jenta dj lengter etter, men enda et barn i flokken?

så klart er det fint med begge kjønn, hvem vil ikke ha det? Samtidig så tror jeg at de som får 4 gutter eller 4 jenter faktisk er fornøyd med det når de til slutt føler seg ferdig med barn.

da har man fått de man har fått, man ville ikke byttet dem ut mot noe som helst. Så får man heller håpe på et par barnebarn etter noen år.

Anonymkode: 5640a...def

Skrevet

Hadde ingen preferanser, og var bare glad og lykkelig da vi fikk en frisk gutt. Mtp på slekten vår, så får vi nok en gutt til. 😃 både på mors- og farssiden har det vært to av hver! Kun en som har en av hver.

Anonymkode: 43d89...be5

Skrevet

Ønsket meg VELDIG en jente, da jeg trodde at jeg og eksen kun skulle ha et barn. 

Etter skilsmissen traff jeg drømmemannen, vi har fått en sønn, så føler meg heldig med av av hver. Skal vi ha en til så skal det være overraskelse til baby kommer ut av magen:) 

Har en forståelse for at man ønsker både gutter og jenter:) Det betyr jo ikke at man liker sine andre barn mindre. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...