AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #21 Skrevet 25. august 2021 On 8/22/2021 at 5:25 PM, AnonymBruker said: Hei! Jeg har alltid drømt om ei datter. Jeg har to gutter, men jeg tar meg i å savne ei datter stadig vekk. Til dere som fikk ei datter etter gutter først, ble livet komplett etterpå? Jeg føler liksom at noe mangler i livet.. Dette er en vanskelig følelse, og jeg tenker så mye på dette selv om det virker som en bagatell for mange. Anonymkode: c661c...6a3 Ja veldig koselig å ha en liten prinsesse i hus❤️Er heldig med å ha en av hver. Anonymkode: b23db...778
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #22 Skrevet 26. august 2021 Før vi begynte å prøve på første barnet ønsket jeg meg jente. Brukte lang tid på å få barn og holdningen til kjønn endret seg i den tiden. Har fått to flotte gutter som jeg er superstolt av og elsker å være guttemamma. Venter nå en jente og vet ikke hvordan det blir, men kjønn var likegyldig for meg denne gangen. Hadde vært like stas med gutt som med jente. Tror ikke livet blir med komplett fordi vi får jente nå, men fordi vi får de tre barna som vi alltid har ønsket oss. Familien blir komplett pga av antall barn, ikke pga kjønn på barna. Anonymkode: 829b5...422 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #23 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (På 22.8.2021 den 17.25): Hei! Jeg har alltid drømt om ei datter. Jeg har to gutter, men jeg tar meg i å savne ei datter stadig vekk. Til dere som fikk ei datter etter gutter først, ble livet komplett etterpå? Jeg føler liksom at noe mangler i livet.. Dette er en vanskelig følelse, og jeg tenker så mye på dette selv om det virker som en bagatell for mange. Anonymkode: c661c...6a3 Jeg fikk en datter! Jeg fikk et barn!! Jeg elsker henne! Hvor ligger egentlig forskjellen? Jeg blir mer bekymret for henne i fjortisalderen. Tenårene blir kjipe. Ønsket meg alltid en sønn i utgangspunktet. Lettere å identifisere meg selv med. Men at hun ble født, er det beste som har skjedd meg. Jeg elsker henne!! Og jeg skal fortelle henne om menn i positiv og negativ forstand. Alt for å beskytte henne. Anonymkode: b8c8f...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #24 Skrevet 26. august 2021 Jeg er glad i og glad for alle barna mine. Jeg har fått dem fordi jeg ønsket barn ikke fordi jeg ønsket en datter. Men jo, livet ble komplett da jeg fikk jenta etter to gutter. Jeg husker enda, 21 år etter, den intense lykkefølelsen da jeg åpnet brevet med resultatet av fostervannsprøven. Anonymkode: 16096...132 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #25 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fikk en datter! Jeg fikk et barn!! Jeg elsker henne! Hvor ligger egentlig forskjellen? Jeg blir mer bekymret for henne i fjortisalderen. Tenårene blir kjipe. Ønsket meg alltid en sønn i utgangspunktet. Lettere å identifisere meg selv med. Men at hun ble født, er det beste som har skjedd meg. Jeg elsker henne!! Og jeg skal fortelle henne om menn i positiv og negativ forstand. Alt for å beskytte henne. Anonymkode: b8c8f...9aa Hvis du ikke ser forskjellen er du kanskje ikke rett person til å svare? Anonymkode: 7361c...2f2 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #26 Skrevet 26. august 2021 Vi hadde også to gutter da vi følte noen manglet. Det kan selvfølgelig være at det ble veldig tomt når bonusgutten var hos moren sin annenhver uke, at det var derfor vi savnet en til. Også vet jeg ikke om det var akkurat jenta vi savnet, men noen manglet i hvert fall. Bestemte oss for å prøve å få et barn til. Mitt ønske om en jente ble veldig sterkt rundt den tiden. Jeg ble helt besatt på tanken om ei jente. Gjorde alt i kunstens regler for å påvirke utfallet av skjønn. Jeg ble helt syk av det. Det er jo veldig tabubelagt å ønske seg et kjønn, så turte ikke snakke med noen om det. Jeg var så sliten av denne besettelsen. Første ultralyd fikk vi beskjed om at det var en gutt, og jeg ble oppriktig lei meg. Gikk helt i kjelleren. Det var kanskje mest fordi jenta jeg følte jeg hadde blitt kjent med var borte, og nå var det en helt ny person inni der. Etterhvert som månedene gikk og lille i magen hadde fått navn forsonet jeg meg med at det var gutt. Gleder meg over det også. 3 gutter skulle bli bra! 3 kompiser som delte alt. Siste ultralyd før fødsel fikk vi plutselig kontrabeskjed. Det var ei jente inni der! Og utrolig nok, gikk jeg gjennom en ny liten sorgprosess, fordi gutten jeg nå var blitt kjent med og gledet meg over var borte! Men herregud som tårene trillet da lillemor ble lagt i armene mine, og lykken var jo enorm. Men lærdommen min i denne prosessen var at kjærligheten for den lille blir så ekstrem uansett hva som kommer:) I dag er jeg selvfølgelig veldig glad for at vi også har ei lita prinsesse. Elsker alle sløyfene og kjolene, ikke minst er det en forskjell fra gutta. Så er gøy med en av hver! Men føler du at noen mangler, så er det kanskje det da:) Anonymkode: 5d108...a6f 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #27 Skrevet 26. august 2021 Jeg tror nok det typiske er at man ofte ønsker seg samme kjønn. Mødre ønsker seg døtre og fedre ønsker seg sønner. Og så kommer det sikkert ann på hva man er vandt med. Jeg har vokst opp med to rampete brødre og har måttet ta rollen som det "flinke" barnet for mamma og pappa hadde nok å stry med. Jeg er 20 år senere den eneste som kommer med gave på bursdagen og blomster på bryllupsdagen. I likhet med at mamma har en bror og det var omtrent kun mamma (og jeg) som tok seg av foreldrene da de ble gamle og nå er det kun mamma som bryr seg med å stelle graven. Merker det samme med mannen min (som er enebarn) at jeg tar meg mer av hans foreldre enn han selv gjør. Så ja, jeg ønsker meg to jenter når den tid kommer. Jenter en mer omsorgspersoner (og ofte mindre problemer som små) som man ofte har livet ut. Så jada det er selvfølgelig unntak, men jeg har virkelig opplevd det samme i vennindegjengen min med deres brødre. Anonymkode: 7d82f...d44 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #28 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (På 22.8.2021 den 17.41): Jeg har en av hver og har sikkert i følge mange vunnet jackpot. Og jenta mi elsker i tillegg klær, gull og glitter. Gutten er ganske typisk "gutt". Jeg hadde før jeg fikk barn en slags forestilling om at en datter ville være ekstra spesielt, siden jeg var jente selv kanskje og har et nært forhold til egen mor. Men jeg føler et helt spesielt bånd med begge barna mine, og jeg ser at det ikke har med kjønn å gjøre i det hele tatt. Det spiller virkelig ingen rolle. Selv om jeg har liten interesse av fotball og spill, er det likevel fint når jeg kan gjøre det med gutten min. Jeg føler ikke livet er mer komplett med en datter enn om jeg bare hadde fått sønner. Barna har sin unike fantastiske personlighet og det er det som er spesielt, ikke hvilket kjønn de har. Anonymkode: 54ecb...c01 Dette var veldig fint å lese ❤️ jeg har selv ei jente på fire år og fikk sønnen min for 5 mnd siden. Jenta mi er veldig prinsesse, så det blir spennende å se hva gutten min interesserer seg for. Han er veldig forskjellig fra jenta mi da hun var på hans alder, og bare det å se hvordan personligheten utvikler seg er så utrolig spesielt og spennende. At man bare utvider hjerterommet liksom 💞 Anonymkode: ccfb4...87c
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #29 Skrevet 26. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg tror nok det typiske er at man ofte ønsker seg samme kjønn. Mødre ønsker seg døtre og fedre ønsker seg sønner. Og så kommer det sikkert ann på hva man er vandt med. Jeg har vokst opp med to rampete brødre og har måttet ta rollen som det "flinke" barnet for mamma og pappa hadde nok å stry med. Jeg er 20 år senere den eneste som kommer med gave på bursdagen og blomster på bryllupsdagen. I likhet med at mamma har en bror og det var omtrent kun mamma (og jeg) som tok seg av foreldrene da de ble gamle og nå er det kun mamma som bryr seg med å stelle graven. Merker det samme med mannen min (som er enebarn) at jeg tar meg mer av hans foreldre enn han selv gjør. Så ja, jeg ønsker meg to jenter når den tid kommer. Jenter en mer omsorgspersoner (og ofte mindre problemer som små) som man ofte har livet ut. Så jada det er selvfølgelig unntak, men jeg har virkelig opplevd det samme i vennindegjengen min med deres brødre. Anonymkode: 7d82f...d44 Da er jeg glad for at jeg bare har en gutt. Jeg ønsker ikke for barnet mitt at han skal være den "flinke" som tar seg av alle andre, jeg ønsker at han skal ha et godt liv selv, og fokusere på seg selv og sin eventuelle partner og barn. Ta seg av meg når jeg blir gammel kan staten gjøre, og graven merker jeg ikke noe til når jeg er borte uansett. 😛 Anonymkode: d5184...d77 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #30 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror nok det typiske er at man ofte ønsker seg samme kjønn. Mødre ønsker seg døtre og fedre ønsker seg sønner. Og så kommer det sikkert ann på hva man er vandt med. Jeg har vokst opp med to rampete brødre og har måttet ta rollen som det "flinke" barnet for mamma og pappa hadde nok å stry med. Jeg er 20 år senere den eneste som kommer med gave på bursdagen og blomster på bryllupsdagen. I likhet med at mamma har en bror og det var omtrent kun mamma (og jeg) som tok seg av foreldrene da de ble gamle og nå er det kun mamma som bryr seg med å stelle graven. Merker det samme med mannen min (som er enebarn) at jeg tar meg mer av hans foreldre enn han selv gjør. Så ja, jeg ønsker meg to jenter når den tid kommer. Jenter en mer omsorgspersoner (og ofte mindre problemer som små) som man ofte har livet ut. Så jada det er selvfølgelig unntak, men jeg har virkelig opplevd det samme i vennindegjengen min med deres brødre. Anonymkode: 7d82f...d44 Jeg har opplevd motsatt. Min mann har to søstre. De gir rett å slett blanke i sine foreldre. Er jeg å mannen som tar oss av dem. Han er en utrolig god sønn. Han er yngst. Han har ifølge svigermor hvert den enkleste å ha med å gjøre og nå er han den hun har det best med. Syns det er trist at man skal dømme utifra kjønn. Har nieser og nevøer. Niesene er absolutt en håndfull. De er utrolig stygge mot sine foreldre. Har en niese på 20 som virkelig gir min søster noe å jobbe med. Har selv 1 bror, og han har aldri hvert rampete. Har flere venninner med brødre og kjenner meg ikke igjen i det du sier. Tror mye er tilfeldig. Du har kanskje hvert en god datter, men det er mange gode sønner. Når jeg leser slikt ønsker jeg meg egentlig bare sønner. Anonymkode: a95c3...6ec 2
Rucula Skrevet 26. august 2021 #31 Skrevet 26. august 2021 Har en av hver. jenta er skikkelig jålete og elsker neglelakk, kjoler, smykker og enhjørninger. Synes det er superstas med begge kjønn!
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #32 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du ikke ser forskjellen er du kanskje ikke rett person til å svare? Anonymkode: 7361c...2f2 Så synd for deg at jeg likevel svarte. Fryktelig. Hva har du tenkt å gjøre med det? Ingenting, nei. Dust respons bare, tenkte meg det. Anonymkode: b8c8f...9aa
Rucula Skrevet 26. august 2021 #33 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så synd for deg at jeg likevel svarte. Fryktelig. Hva har du tenkt å gjøre med det? Ingenting, nei. Dust respons bare, tenkte meg det. Anonymkode: b8c8f...9aa wow, hvor gammel er du? 4 år? tenk at du er en voksen person med oppdragerrolle for barn! skremmende! 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #34 Skrevet 26. august 2021 Rucula skrev (4 minutter siden): wow, hvor gammel er du? 4 år? tenk at du er en voksen person med oppdragerrolle for barn! skremmende! Legg på minst 30 så er du i nærheten. Ikke bekymre deg. Det går nok bra. Anonymkode: b8c8f...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #35 Skrevet 26. august 2021 Vi har fått 2 sønner, og 2 døtre 💙💙❤️❤️ Anonymkode: cc7fb...2bd
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #36 Skrevet 26. august 2021 Jeg ønsket meg 2 jenter og fikk tvillingjenter. Tenkte aldri tanken på å få gutter da jeg hadde så sterk magefølelse på jente. Men det er klart jeg hadde blitt glad for det også ☺ Jeg skal i alle fall ikke ha flere barn, så sånn sett er det jo komplett. Anonymkode: eaec8...018 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #37 Skrevet 26. august 2021 Jeg ønsket meg ikke spesifikt jente eller gutt, for meg spilte det ikke så stor rolle. Vi viste ikke på forhånd hva vi fikk. Vi har 2 jenter nå og ferdig med barn, når vi skulle ha nummer 2 så tenkte vi jo det hadde vært hyggelig med en gutt. Men idag er jeg fornøyd med at vi har 2 jenter. De er tette i alder, 2 år mellom og de er kjempegode venner. Er veldig stas med jenter, spesielt i vår familie hvor det er mange gutter, jeg har 3 brødre selv, som igjen har gutter, Anonymkode: 7ae3e...27c
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #38 Skrevet 26. august 2021 Jeg har en av hver, men her er det gutten som er forsiktig og rolig og jenta som er høyt og lavt og spinnvill. De er jo først og fremst egne personligheter. Men så har jeg aldri hatt veldig behov for å putte de i boks basert på kjønnsorganene. Denne forventningen om at jenter er rosa, søte pyntedukker og gutta tøffe superhelter byr meg imot. Eneste rene kjønnsgreia som bekymrer meg: jeg syns det er skumlere å skulle ha en jente-tenåring. Kroppspresset er mye, mye sterkere for jenter enn gutter. Anonymkode: 794fd...717 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #39 Skrevet 26. august 2021 Ønsket meg en jente, men fikk verdens vakreste gutt. Mer enn jeg kunne ønsket meg! Alt ønske om jente er visket ut. Anonymkode: cd585...3a8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #40 Skrevet 26. august 2021 Da jeg ble gravid første gang hadde jeg ingen ønsker om kjønn. Fikk en gutt og ble kjempeglad. Da vi skulle ha nr. to ønsket jeg meg en jente slik at jeg fikk oppleve begge kjønn. Vi fikk en jente. Tredje gang spilte det ingen rolle hvilket kjønn det ble. Det ble en jente. Jeg hadde helt sikkert ønsket meg en jente om jeg hadde fått bare gutter. Men, jeg hadde også ønsket meg gutt om jeg hadde fått bare jenter. Anonymkode: a20ea...7c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå