AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Hei, Etter at jeg fikk tilbake menstruasjonen etter fødsel har jeg hatt veldig lange sykluser, men ekstremt korte lutealfaser (5-6 dager). I og med at det tok lang tid før mensen kom tilbake, er vi klare for barn nummer 2 nå, men det kommer jo ikke til å skje så lenge syklusen er som den er. Har googlet meg frem til at det ikke er helt uvanlig med ustabil syklus etter et svangerskap, men jeg lurer veldig på om det er noen som kan fortelle meg hvordan det var for dere? Hvor mange sykluser hadde dere før lutealfasen ble lang nok igjen? Tenker jeg vil ha en pekepinn på hvor lenge jeg skal vente før jeg tar kontakt med gynekolog for evt medisinering. Anonymkode: eedc3...b89
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Jeg fikk tilbake menstruasjonen i januar og ble gravid igjen i månedsskiftet april/mai, og da hadde jeg ikke hatt noen normale lutealfaser. I januar fikk jeg mensen to ganger, da sjekket jeg ikke på noen måte, men jeg kan altså ikke ha hatt noe særlig til lutealfase. Etter det tempet jeg, og lutealfasen var under en uke. I april må den ha vært innenfor normalen igjen. Anonymkode: 4c524...1da
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk tilbake menstruasjonen i januar og ble gravid igjen i månedsskiftet april/mai, og da hadde jeg ikke hatt noen normale lutealfaser. I januar fikk jeg mensen to ganger, da sjekket jeg ikke på noen måte, men jeg kan altså ikke ha hatt noe særlig til lutealfase. Etter det tempet jeg, og lutealfasen var under en uke. I april må den ha vært innenfor normalen igjen. Anonymkode: 4c524...1da Tusen takk for svar! Ammet du fortsatt (om så bare litt) i perioden fra januar til april, eller hadde du stoppet helt? Anonymkode: eedc3...b89
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 Ble gravid 2 mnd etter fødsel, hadde ikke normal syklus eller lutealfase😊 Anonymkode: 39f8b...aec
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tusen takk for svar! Ammet du fortsatt (om så bare litt) i perioden fra januar til april, eller hadde du stoppet helt? Anonymkode: eedc3...b89 Jeg ammet fortsatt, men bare 1-2 ganger i døgnet. Anonymkode: 4c524...1da
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 Hvis du fortsatt ammer litt så kan det være grunn til ustabil syklus. Men hvis du ikke ammer, så kan du prøve en litt større dose Pyridoksin(vitamin B 6) en periode, før du kontakter lege(er ikke sikkert du får så mye hjelp for lutealfasen der). Pyridoksin kan gi lengre lutealfase. Det har hvertfall vært til hjelp for meg et par ganger. Anonymkode: 894ed...230
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå