AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Har vært med mannen i fem år, og hverdagen hans består av jobb eller hjem. Flott for meg tenker dere, men er det egentlig sunt? Kjør debatt! Anonymkode: ee176...5cf
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Jeg synes ikke det er noe problem. Jeg er hans beste venn, men jeg synes det er litt trist for hans del å ikke ha noen gode kompiser å prate med. Anonymkode: bc441...88e 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes ikke det er noe problem. Jeg er hans beste venn, men jeg synes det er litt trist for hans del å ikke ha noen gode kompiser å prate med. Anonymkode: bc441...88e Dette. Min har noen venner, men skulle ønske han kunne møtt dem oftere for hans del. Anonymkode: 8f9b0...ec3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 Njæ...både og. Synes de som har en million venner som alltid skal gå foran kjæresten og forholdet og familien, er de verste. Selv har jeg kuttet drastisk ned på tid med venner etter at jeg gikk inn i forhold, og det er jeg også vant med at andre gjør. Vet at hvis noen av oss har behov for det, så kan vi bare si fra. Det er som regel alltid noen som har voksne barn eller er singel igjen eller slike ting. Samtidig så kan det bli litt stusslig dersom man er helt isolert uten kjæresten. Man bør ha noen venner av samme kjønn, og av ulike generasjoner, slik at man har noen som kan bidra med input. Anonymkode: d1fa7...719
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 Litt deilig for da slipper jeg forventninger og forpliktelser om å henge med vennene hans. Anonymkode: 4feef...07f 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 Spørs hvorfor han ikke har venner. Min ex hadde ingen venner fordi «alle er idioter og bruker meg». Forholdet varte ikke lenge for å si det sånn. Anonymkode: 3ae42...532 7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #7 Skrevet 22. august 2021 Mannen min har heller ikke skaffet seg et nettverk (vi har bodd her i 10 år, har alltid oppfordret ham til å få venner et) Nå vil jeg ut av ekteskapet og en av mine store bekymringer er at han ikke ha kompiser.. Anonymkode: 63ff9...903 5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #8 Skrevet 22. august 2021 Gift 10 år. Mannen har ingen venner han er sammen med, kun noen han møter en gang hvert 3 år eller noe sånt. Ingen hobbyer. Jeg prøver å dra han med ut på ting men han er ikke int i å treffe mennesker virker det som. Samtidig blir han sur hvis jeg gjør ting uten han. Det er ikke sunt og jeg vurderer ekteskapet pga dette samt flere ting. Anonymkode: f7459...bab 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #9 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Spørs hvorfor han ikke har venner. Min ex hadde ingen venner fordi «alle er idioter og bruker meg». Forholdet varte ikke lenge for å si det sånn. Anonymkode: 3ae42...532 Sånt kan kjæresten min si også. I hans tilfelle er det nok delvis sant. Hans personlighet er en miks av mye mistenksomhet og veldig naiv samtidig. Så iblant når han har stolt på noen, har han endt opp i et hjørne eller blitt svikta. Men han kutter også iblant kontakt med folk med liten grunn. Jeg har sagt at han må slutte å være så negativ mot alt og alle om vi skal få unger da....tror han blei litt sjokkert, hehe. Men han gjør ofte som jeg sier. Tror han har begynt å tenke mer over sitt eget bidrag til konflikter. Jeg har en varmere tone med folk og bruker tid på å forstå dem. Han er mer "fakta"-orientert enn orientert mot folk. Han har hobbier og sånt da. Anonymkode: 8f9b0...ec3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #10 Skrevet 22. august 2021 Dama mi har asperger og har ingen venner. Hun trives sånn og jeg syns heller ikke det gjør noe. Hun synes selv hun har nok med jobb, hobbyer og sosialisering med meg og våre familier. Anonymkode: f666b...f27 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #11 Skrevet 22. august 2021 For meg er det et rødt flagg. Anonymkode: a39bb...027 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #12 Skrevet 22. august 2021 Typen min har heller ingen nære venner som bor i området. jeg syns det høres litt trist ut, men han syns ikke det er noe problem og har ikke det samme behovet som meg for å dele "alt" med venner. Han har derimot noen hobbyer han bruker en del tid på, så han henger ikke bare hjemme sammen med meg. Syns ikke det er noe problem, folk er forskjellige Anonymkode: 2d72a...e4b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #13 Skrevet 22. august 2021 Den største påvirkningen få/ingen venner har for forholdet vårt, er at han føler seg ensom og deprimert og føler seg mislykket pga det. Så om han frivillig hadde vært en einstøing ville det nok ikke påvirket forholdet så mye. Men her påvirkes vi begge. Anonymkode: 56aec...734 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #14 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har vært med mannen i fem år, og hverdagen hans består av jobb eller hjem. Flott for meg tenker dere, men er det egentlig sunt? Kjør debatt! Anonymkode: ee176...5cf For meg hadde det vært et stort problem om jobb og hjem er der en samboer er hele tiden. Har selv et behov for alenetid innimellom jobb, samliv og sosialt, og det betyr at jeg er helt alene hjemme minst noen timer her og der. I tillegg synest jeg det er så viktig med litt sosialt påfyll og nye impulser som ikke er sammen med kjæresten. Full forståelse for at det er mindre sosialt i perioder (og spesielt om man er ny i et område), men om det er total mangel på det så passer vi ikke sammen. Anonymkode: 2a95a...430 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #15 Skrevet 23. august 2021 Samboeren min er med kompiser ganske ofte (til tross for at nesten alle av dem har fått barn og ikke har så mye fritid lengre!). Blir til tider veldig importert av hvor flink han er til å rotere på hvem han henger med. Jeg jobber mye kveldstid, og synes det er hyggelig å se at han er såpass selvstendig og sosial. Samtidig så prioriterer han alltid meg fremfor kompisene om jeg feks får en frikveld ut av det blå❤️ Eksen var veldig introvert og ikke like sosial. Det var til tider litt slitsomt. Anonymkode: e9471...248
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #16 Skrevet 23. august 2021 Har ingen problemer med det, skjønner ikke hvorfor det skulle være ett problem heller, han velger familien enkelt og greit og er introvert, jeg er mer sosial men det går helt fint Anonymkode: 5acab...8a4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #17 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samboeren min er med kompiser ganske ofte (til tross for at nesten alle av dem har fått barn og ikke har så mye fritid lengre!). Blir til tider veldig importert av hvor flink han er til å rotere på hvem han henger med. Jeg jobber mye kveldstid, og synes det er hyggelig å se at han er såpass selvstendig og sosial. Samtidig så prioriterer han alltid meg fremfor kompisene om jeg feks får en frikveld ut av det blå❤️ Eksen var veldig introvert og ikke like sosial. Det var til tider litt slitsomt. Anonymkode: e9471...248 Høres ut som du snakker om en 3 åring .. Anonymkode: 5acab...8a4 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #18 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): For meg er det et rødt flagg. Anonymkode: a39bb...027 Du er et rødt flagg Anonymkode: 44c9f...32e 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #19 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres ut som du snakker om en 3 åring .. Anonymkode: 5acab...8a4 Roterer en 3-åring på hvem han er med på kveldene? Anonymkode: 8f9b0...ec3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #20 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har vært med mannen i fem år, og hverdagen hans består av jobb eller hjem. Flott for meg tenker dere, men er det egentlig sunt? Kjør debatt! Anonymkode: ee176...5cf Han har da minst en venn? Deg. Disse trådene om "min sånn og slik har ikke venner" er veldig rare. Man er da, får jeg håpe, venner med sin partner. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Roterer en 3-åring på hvem han er med på kveldene? Anonymkode: 8f9b0...ec3 Vedkommende som beskrev sin samboer holdt en tone som definitivt ikke var ok når en omtaler et voksent menneske (uten alvorlige diagnoser). Den ville faktisk vært noe nedlatende i omtalen av en 3-åring, men endel foreldre omtaler sine småbarn veldig nedlatende, så man ser da hvor assosiasjonen kom fra? Anonymkode: 33d42...6bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå