Gå til innhold

"Svoger" snakket stygt om meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer var på telefon med broren sin i dag, og jeg satt rett ved siden av. Samboer nemner meg i forbi farten, og broren sier noe veldig stygt og frekt om meg som jeg hører kjempe godt gjennom telefonen. Samboer ble helt sjokkert, utbryter "hva faen? Greit. Hadet" og legger på, snur seg mot meg og spør om jeg hørte det der. Han ble ekstremt sint, og skjeller ut broren til meg. Jeg ble veldig såret og trist over det han sa, og spurte typen om hvorfor broren føler det sånn, og hva jeg har gjort galt. Samboer sa han skulle ha en alvorsprat med han fordi det er absolutt ikke greit at han sier sånt om meg. 

Men jeg lurer på hva jeg skal gjøre med dette? Burde jeg sende melding til han og snakke med han selv? Høre hva problemet er og hva jeg har gjort, og hva jeg kan gjøre for å gjøre det godt igjen? Jeg møter han skjeldent, men jeg trodde vi hadde et godt forhold.. Hvis jeg overlatter det til samboer så kommer de bare til å begynne å krangle, og da finner jeg aldri ut hva jeg har gjort.. Føler meg så sjokkert og såret akurrat nå, og går igjennom alt jeg har sagt og gjort... Samboer sier jeg bare skal glemme det og at jeg ikke har gjort noe som helst, og at det bare er broren som er "helt fucked up".. Hva hadde dere gjort? Jeg vil ikke at det skal være noe negativt mellom oss. 

Anonymkode: 5a61d...269

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hadde jeg overlatt til samboeren! Han virker i det minste å stå opp for deg ved å si fra at det der ikke er greit

Anonymkode: f652e...e4c

• Liker 10
Skrevet

Synes faktisk det har ganske mye å si hva han sa. Var det noe veldig spesifikk? Var det noe grovt? (Eksempelvis «Gunhild er ei drittkjærring/ heks») var det noe som kan feiltolkes? 

Jeg synes ikke du skal ta kontakt med denne mannen, han kan heller ta kontakt og beklage seg. 
PS: din mann reagerte kjempebra! 💪🏼👏🏼

• Liker 3
Skrevet

Dessverre snakkes det for mye dritt om hverandre innad i storfamilien/ svigerfamilien. Jeg er vitne til dette gang på gang på gang. Vet ikke hva du kan gjøre med dette, enten kan du la det prelle av, samtidig som du holder han på en armlengdes avstand i fortsettelsen, eller så kan du ta det opp med han. Spørs hvordan han er som person, om du liker han i utgangspunktet og at han vanligvis er lett å prate med, eller om han er en sør type.. Skjønnee godt du er sjokkert og syns det er kjipt😔

Anonymkode: 28d5e...a8f

• Liker 3
Skrevet

For en mann du har! Du kan tydeligvis ha tillit til at han står opp for deg. Dermed ville jeg overlatt dette til ham. 

• Liker 4
Skrevet

Noe du vet selv at ikke stemmer i det hele tatt? Da hadde jeg gitt blanke. Noe som kan stemme som f.eks en hendelse han tydelig er irritert over, da er det viktig å prate ut. 

Har han bestemt seg for en mening om deg så er det vanskelig å snu slikt. La samboeren din ta tak i det og oppfør deg med normal høflighet etterpå. Om du er høflig, så har ingen noe å ta deg på i hvert fall.

Familien til min eks er ekstremt ufine mot mange. Jeg tenker at det er deres problem, ikke mitt. 

Anonymkode: 28b4a...5d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2021 den 16.29):

øler meg så sjokkert og såret akurrat nå, og går igjennom alt jeg har sagt og gjort... Samboer sier jeg bare skal glemme det og at jeg ikke har gjort noe som helst, og at det bare er broren som er "helt fucked up".. Hva hadde dere gjort? Jeg vil ikke at det skal være noe negativt mellom

veldig bra at samboeren din vil snakke med broren sin om problemet. Når han har snakket med ham, kan du spørre samboeren din om alt er ok eller om du skal fra nå av slutte å snakke med broren hans for å unngå mere tullprat etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...