AnonymBruker1969 Skrevet 9. april #21 Del Skrevet 9. april Virker som de videreselger produkter man får kjøpt fra kina på AliExpress / Alibaba til overpris. Produktet IPL-laserhårfjerner selger Alvaskin for 3499 kroner fullpris og Mandyskin 1290 kroner fullpris, mens det ser ut som man får kjøpt tilsvarende produkt fra AliExpress for rundt 250 kroner stykket. Forstår de ønsker å tjene penger ved å skape så stor margin som mulig, men synes det er galt å øke prisen så ekstremt når den eneste forskjellen ser ut til å være at de setter sin egen logo på produktet. Er dessverre mye slik praksis i ecommerce og dropshipping generelt sett, men synes ikke dette er greit. Hadde heller ikke turt å benytte meg av en billig laserhårfjerner fra kina / AliExpress da jeg har stor tvil når det gjelder sikkerheten og kvaliteten på dette produktet. Spar heller pengene deres, og gå til en profesjonell laserklinikk for hårfjerning da det helt klart er det tryggeste og beste alternativet. Vet det er dyrt, men ikke risiker å skade huden med billige produkter fra kina (AliExpress, Alibaba, etc). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #22 Del Skrevet 12. april AnonymBruker1969 skrev (På 9.4.2024 den 5.52): Virker som de videreselger produkter man får kjøpt fra kina på AliExpress / Alibaba til overpris. Produktet IPL-laserhårfjerner selger Alvaskin for 3499 kroner fullpris og Mandyskin 1290 kroner fullpris, mens det ser ut som man får kjøpt tilsvarende produkt fra AliExpress for rundt 250 kroner stykket. Forstår de ønsker å tjene penger ved å skape så stor margin som mulig, men synes det er galt å øke prisen så ekstremt når den eneste forskjellen ser ut til å være at de setter sin egen logo på produktet. Er dessverre mye slik praksis i ecommerce og dropshipping generelt sett, men synes ikke dette er greit. Hadde heller ikke turt å benytte meg av en billig laserhårfjerner fra kina / AliExpress da jeg har stor tvil når det gjelder sikkerheten og kvaliteten på dette produktet. Spar heller pengene deres, og gå til en profesjonell laserklinikk for hårfjerning da det helt klart er det tryggeste og beste alternativet. Vet det er dyrt, men ikke risiker å skade huden med billige produkter fra kina (AliExpress, Alibaba, etc). Er du klar over hvor mye det koster å importere produkter til Norge, markedsføre dem, betale ansatte et norsk lønn, sørge for at alt er opp til standard i henhold til norsk lov? Aliexpress og Alibaba kan selge et lignende produkt for noen få dollar, men hvis noe går galt, har du ingen å henvende deg til. Jeg vil mye heller sørge for at jeg har noen å henvende meg til hvis jeg trenger hjelp, og at selskapet jeg henvender meg til må forholde seg til norske lover. De driver sin egen butikk, de bruker tiden sin på å skape et pålitelig nettverk og system, jeg synes de skal få lov til å markedsføre det til den prisen de måtte ønske, om folk kjøper det eller ikke, det er opp til hver enkelt person. Anonymkode: 3dcba...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bambi293 Skrevet 7. oktober #23 Del Skrevet 7. oktober Altså.. Flere år for sent, det vet jeg, men det kan vel kanskje hjelpe andre i fremtiden! Gledet meg helt sykt til å bruke AlvaSkin men på grunn av diverse fikk jeg ikke prøvd den med en gang.. Jeg fulgte opplegget etter bruksanvisningen (ja, jeg var helt glattbarbert på områdene) men har endt opp med å angre kraftig. Jeg har vel så og si aldri i hele mitt liv hatt inngrodde hår, men etter 12 uker med AlvaSkin - ja, jeg ga det hele 12 uker, ettersom jeg regnet med at det var fordi jeg har litt tykkere og mørkere hårvekst på kroppen, og at det vokser fort - sliter jeg ekstremt. Etter Alvaskin sliter jeg veldig med barberingen generelt, og det blir aldri glatt eller mykt. Uansett hva slags høvel jeg prøver og hva slags barberskum jeg bruker. Med andre ord; AlvaSkin fungerer IKKE for alle. Den har gitt meg inngrodde hår, på alle områder jeg brukte den (legger, lår, armhule og bikinilinje) og jeg får aldri glattbarbert meg lenger heller. Selv når det føles glatt så ser jeg tydelig at hårene ikke er borte, og vipps, så er det ikke glatt lenger.. Fortere enn FØR jeg brukte AlvaSkin. Vil anbefale å ikke kjøpe produktert hvor produsenten sier at alle er fornøyde. Går ikke på den smellen igjen med det første ☠️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #24 Del Skrevet 11. oktober Bambi293 skrev (På 7.10.2024 den 21.45): Altså.. Flere år for sent, det vet jeg, men det kan vel kanskje hjelpe andre i fremtiden! Gledet meg helt sykt til å bruke AlvaSkin men på grunn av diverse fikk jeg ikke prøvd den med en gang.. Jeg fulgte opplegget etter bruksanvisningen (ja, jeg var helt glattbarbert på områdene) men har endt opp med å angre kraftig. Jeg har vel så og si aldri i hele mitt liv hatt inngrodde hår, men etter 12 uker med AlvaSkin - ja, jeg ga det hele 12 uker, ettersom jeg regnet med at det var fordi jeg har litt tykkere og mørkere hårvekst på kroppen, og at det vokser fort - sliter jeg ekstremt. Etter Alvaskin sliter jeg veldig med barberingen generelt, og det blir aldri glatt eller mykt. Uansett hva slags høvel jeg prøver og hva slags barberskum jeg bruker. Med andre ord; AlvaSkin fungerer IKKE for alle. Den har gitt meg inngrodde hår, på alle områder jeg brukte den (legger, lår, armhule og bikinilinje) og jeg får aldri glattbarbert meg lenger heller. Selv når det føles glatt så ser jeg tydelig at hårene ikke er borte, og vipps, så er det ikke glatt lenger.. Fortere enn FØR jeg brukte AlvaSkin. Vil anbefale å ikke kjøpe produktert hvor produsenten sier at alle er fornøyde. Går ikke på den smellen igjen med det første ☠️ Det høres ut som det kan være noen underliggende problemer her. IPL forårsaker vanligvis ikke inngrodde hår – kanskje du brukte en annen hårfjerningsmetode før, og nå som du barberer deg, vokser hårene tilbake på en annen måte? En anbefaling, ikke bare for IPL, men for å unngå inngrodde hår generelt, er å eksfoliere regelmessig for å fjerne døde hudceller som kan tette hårsekkene. Det kan hjelpe med å unngå inngrodde hår. Men hvis du har så mange problemer etter å ha brukt IPL, bør du kanskje oppsøke en hudlege for å sjekke om det er noen underliggende årsaker. For min del har jeg vært veldig fornøyd med min Alvaskin og har ikke hatt lignende problemer. Håper du finner ut av det! Anonymkode: 66f7b...012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bambi293 Skrevet 9 timer siden #25 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 14.16): Det høres ut som det kan være noen underliggende problemer her. IPL forårsaker vanligvis ikke inngrodde hår – kanskje du brukte en annen hårfjerningsmetode før, og nå som du barberer deg, vokser hårene tilbake på en annen måte? En anbefaling, ikke bare for IPL, men for å unngå inngrodde hår generelt, er å eksfoliere regelmessig for å fjerne døde hudceller som kan tette hårsekkene. Det kan hjelpe med å unngå inngrodde hår. Men hvis du har så mange problemer etter å ha brukt IPL, bør du kanskje oppsøke en hudlege for å sjekke om det er noen underliggende årsaker. For min del har jeg vært veldig fornøyd med min Alvaskin og har ikke hatt lignende problemer. Håper du finner ut av det! Anonymkode: 66f7b...012 Tusen takk for tips! Aner ikke helt hva som har skjedd. Nevnte det for fastlegen for noen uker siden og hun bare "nei, det her er nok bare genetisk, ikke noe poeng i å ta noen prøver" (altså på testosteron). Etter å ha vært i forhold og samboerskap med psykisk voldelig mann ble min allerede så og si ikke-eksisterende selvtillig enda mindre - inkludert følelser angående kroppshår.. Har nå begynt å fjerne noe hår ved hårfeste både i panna og ørene, da jeg har noen babyhår - men de e mørke - som går litt nedenfor hårfeste på ene siden av panna, og hårfeste ved ørene går litt lenger ned enn det jeg føler e normalt for nordiske kvinner. Fikk høre flere ganger at jeg angående kroppshår så mye mer ut som kvinnene i familien fra sør-europa og ikke norske jenter, og at jeg dermed burde fjerne det. Ei av kusinene er jo modell, og HU fjerner alt av hår - og det er fint. Er selvfølgelig ikke bare akkurat det som var problemet i forholdet altså, skjønner at det ikke kan defineres som psykisk vold alene.. Jeg er ganske sikker på at hårene vokser på en annen måte nå. Når jeg shaver, både når jeg KUN shaver nedover, det som i teorien skal være med hårfeste, og de gangene jeg shaver både nedover og oppover for å få det enda smoothere, så blir det ikke smooth da det ser ut som hårene vokser både vertikalt og horisontalt. Det som er horisontalt vokser både mot høyere og venstre 🥲 Jeg har så og si alltid eksfoliert regelmessig, bortsett fra tiden jeg var dypt deprimert og/eller utbrent (hurra AuDHD og både kortvarige og langvarige traumer) i ungdomstiden, og da jeg ble deprimert i forholdet med eksen og ikke skjønte hvorfor. Jeg har liksom alltid tatt meg tid til én spadag/spakveld i uka med både kroppskrubb, ansiktskrubb ELLER ansiktsmaske (begge deler i løpet av én uke) og hårkur/hårmaske. Hår og sminke/skjønnhet har alltid vært en gigainteresse for meg, så det har vært utrolig viktig å ta godt vare på kroppen. Har ikke god råd (i det hele tatt), men av hudpleie og hårpleie - og sminke - er jeg picky på kvalitet og funksjon. Slet også med akne, så var hos hudlege og har gått på iso, men da jeg ikke fikk lov til å gå på det for andre gang pga (hard) styrketrening så ble det hudpleier. Microneedling (?), ordentlig ansiktsmaske hos henne OG ordentlig ansiktsvask fordi jeg fant ut hva slags hud jeg hadde gjorde arrene bedre og jeg har veldig sjeldent kviser. Morsomt nok skrev jeg faktisk et eget innlegg her på KG istad, om inngrodde hår. Hadde en bylle på baksiden av låret i sommer (juli eller tidlig august) og jeg er fortsatt rød/lilla der. Klemte ut et hår senest i natt.. Bruker en halvtime eller mer én gang i uka (shaver intimområde og bein kun én gang i uka nå for å la huden hvile) på å bruke pinsett på de inngrodde hårene som ligger såvidt under huden (pirker dermed ikke så ofte sår lenger). Jeg vet man egentlig skal la de være og la huden og kroppen "fikse det selv" men det tar virkelig på selvtilliten og selvfølelsen - spesielt i forbindelse med nakenhet med kjæresten, og nå i sommer så var det jo generelt med folk ute da jeg gikk med shorts, skjørt og kjoler. Unngikk alle tre ganske ofte pga komplekser for hårene.. Ringte til fastlegekontoret i dag selvom jeg egentlig hadde bestemt meg for å vente til i morgen pga en ny bylle, men helsesekretæren som tok telefonen ville ha meg inn I DAG fordi det var en bylle. Vente-og-se var hun helt i mot 😂 Beklager for lang kommentar 😭😭😭 Det dumme hodet mitt klarer ikke la være med kontekst, både fra meg selv og andre.. Føler det nesten er det viktigste når det kommer til en historie - for hvordan kan man ellers danne seg et helhetlig bilde liksom? 😂 Veldig glad på dine vegne for at AlvaSkin har fungert bra for deg! Høres veldig deilig ut, hahah. Og nei - det er ikke ironi! Jeg er legitimt glad på dine (og andres) vegne når slikt funker. Skal sies at jeg er litt misunnelig på de som har råd til profesjonell laserfjerning da 🥲 Drittøkonomi.. Har hørt mest positivt om AlvaSkin, men også noen historier som min med inngrodde hår. Også et par tilfeller med økt hårvekst i etterkant.. Men for det meste positivt! Og kundeservicen dems er bare helt fantastisk! De jentene der fortjener en medalje for empati og forståelse! Sjeldent jeg har møtt så hyggelig kundeservice som der 🥺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Del Skrevet 7 timer siden noen med noen nyere erfaringer om hjemmelaser ? Anonymkode: 13788...2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moho Skrevet 7 timer siden #27 Del Skrevet 7 timer siden Jeg har akkurat kjøpt en av toppmodellene til Braun (Braun Smart IPL Skin i-Expert Pro 7). Bare brukt den en gang, så kan rapportere om tre uker når man skal begynne å merke resultater. Jeg har kraftig hårvekst og fokuset mitt er bikinilinje, lår, legger og overleppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå