Gå til innhold

Hvordan lage hull når man ikke har drill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg få laget hull i en 5 mm tykk metallplate når jeg ikke har drill? Kan jeg bruke en syl og banke den gjennom med hammer, eller vil det bli stygt? Jeg kjenner ingen som eier drill, og har ikke lyst til å bruke penger på det akkurat nå så håper det finnes en løsning.😊

Anonymkode: 609c5...c62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drill er nok den enkleste og beste løsningen her.. 

Anonymkode: 7ceab...68e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan kan jeg få laget hull i en 5 mm tykk metallplate når jeg ikke har drill? Kan jeg bruke en syl og banke den gjennom med hammer, eller vil det bli stygt? Jeg kjenner ingen som eier drill, og har ikke lyst til å bruke penger på det akkurat nå så håper det finnes en løsning.😊

Hvordan er det mulig å ikke kjenne noe som har drill? Det gjør du garantert. Legg ut melding på Facebook. Ellers er det mulig å leie.

• Liker 9
Skrevet
Brunello skrev (6 minutter siden):

Hvordan er det mulig å ikke kjenne noe som har drill? Det gjør du garantert. Legg ut melding på Facebook. Ellers er det mulig å leie.

Hvor kan man leie det? 
Jeg kjenner ingen som har drill her jeg bor, kjenner veldig få mennesker her. Jeg kjenner noen på hjemplassen som har drill, men det er altfor langt unna til at jeg kan reise dit for å låne. 

• Liker 2
Skrevet

De leier ut utstyr mange steder. Maxbo, clas ohlson og bibliotek i Oslo for å nevne noen. Det du skal gjøre trenger du definitivt en drill til 😊 Kan også hende noen i blokka de har. 

Anonymkode: 8deae...d71

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor kan man leie det? 
Jeg kjenner ingen som har drill her jeg bor, kjenner veldig få mennesker her. Jeg kjenner noen på hjemplassen som har drill, men det er altfor langt unna til at jeg kan reise dit for å låne. 

Har du rørleggerforretning, eletrikker, bilverksted i nærheten spør der.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor kan man leie det? 

Det er sikkert en Facebook gruppe på stedet du bor. En av naboene har sikkert en drill du kan låne om du spør.

De fleste byggvarehus leier ut. Medet å ha lest at noen bensinstasjoner også gjør det, men litt usikker på hvem.

• Liker 1
Skrevet

Sjekk om du kan låne på det lokale biblioteket ditt.

Skrevet

Har nabolaget ditt en felles Facebook side? Det har mitt nabolag. Der postes mye forskjellige ting. Man kan også spørre om nettopp slike ting som du lurer på nå; finnes det noen jeg kan låne en drill av en time eller to? Søk litt rundt på Facebook og sjekk.  

• Liker 3
Skrevet

Hvordan klarer man seg uten drill??? Dette må være det perfekte julegaveønsket i år!

• Liker 4
Skrevet

Takk for råd! Jeg finner ingen Facebook-side å spørre om noe sånt, men jeg kan kanskje prøve å stikke innom et bilverksted å spørre om de kan hjelpe meg. Tror dere de tar seg tid til det uten sure miner? Føler at det er litt på kanten å bry fremmede med noe sånt. Tror nok heller jeg prøver å finne et byggvarehus som leier ut, det føles litt greiere.

Skjønner at det er praktisk å ha drill, men ser at de koster over tusen kroner og det er mye penger for folk som meg som ikke har stort. Jeg kjenner heller ingen som kan gi meg en så dyr julegave, så det blir nok mange år til jeg kan få tak i noe sånt.

• Liker 2
Skrevet

Det finnes mindre "hobbydriller" som ikke er så dyre. ;) til å skru sammen møbler, henge opp bilder etc...

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Snabeltann said:

Det finnes mindre "hobbydriller" som ikke er så dyre. ;) til å skru sammen møbler, henge opp bilder etc...

TS skal ikke ha drillen for å skru sammen møbler, henge opp bilder etc... ;) 

Jeg vil dog tro det holder med en drill fra Biltema, Jula eller lignende, det trenger ikke koste så mye.

Og ja TS, det vil bli stygt å bruke en syl.

Anonymkode: 83c39...b9f

• Liker 3
Skrevet

Ser claes ohlsson og biltema har helt ok driller til 1200-1700 kr, med fullt bitssett og utstyr. Kanskje flere i familien kan spleise på til deg? Hadde vært utrolig fornøyd og lettet om barna mine hadde ønsket seg noe så nyttig og lettvindt som en drill til jul.

Skrevet

https://www.obsbygg.no/verktoy-og-tilbehor/elektroverktoy/oppladbare-driller/2241567?v=ObsBygg-5709386438036

Og her er det flere: https://www.obsbygg.no/verktoy-og-tilbehor/elektroverktoy/oppladbare-driller?sortBy=Price&count=20

Som du ser trenger du slett ikke betale en tusenlapp eller mer for en drill. Likevel anbefaler jeg deg å holde deg unna de aller billigste, og også de som kalles "elektrisk skrutrekker". Kjøp den dyreste du har råd til. Godt verktøy er verdt å betale litt for. :) 

Anonymkode: c7576...ba4

Skrevet

Jernia leier ut driller

Anonymkode: 2c6fb...efe

• Liker 1
Skrevet

Har du sprengstoff? (Bare lurer altså)😝

• Liker 1
Skrevet

En 5mm metallplate krever litt mer enn en elektrisk skrutrekker om ikke metallet er bly.
Sjekk med et verksted i nærheten om de kan hjelpe deg. (evt mot en rimelig betaling)

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...