Gå til innhold

Til menn, hvorfor bruker dere beskrivelsen "søt" når dere skal gi kompliment til en kvinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det slår ikke feil. Hver bidige gang!!! "Du er så søt" og "herregud så søtt ansikt du har" og "du er den søteste dama jeg har møtt" osv. Greia er at jeg er jo ikke søt!!! Jeg har sett mange søte damer, og jeg ser ikke ut som dem. Tvert imot er jeg mer maskulin enn feminin i ansiktet syns jeg, hadde jeg hatt kort hår og maskulin stil så kunne man kun sett på kroppen min at jeg er kvinne (har ganske feminin kropp) og øynene mine kanskje. 

Er dette et "jeg syns du er stygg men må jo si noe pent"-kompliment eller hva er greia? Kan menn forklare meg dette? Jeg har ikke akkurat en søt, feminin stil heller. Syns det skurrer sånn... Blir usikker rett og slett! :( Har jo hørt også at det er slikt kompliment man får om man er mindre attraktiv og ikke pen, og bare ei som mennene tar til takke med. 

Anonymkode: 94acc...8b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan kun snakke for meg selv men jeg bruker rett og slett beskrivelsen "søt" når jeg mener vedkommende er søt, har aldri hørt om at det er et slags kodeord for noen som er mindre attraktiv eller noe slikt. Kanskje du er søtere enn du selv tror?

• Liker 7
Skrevet
Magika_fra_Fyll skrev (2 minutter siden):

Kan kun snakke for meg selv men jeg bruker rett og slett beskrivelsen "søt" når jeg mener vedkommende er søt, har aldri hørt om at det er et slags kodeord for noen som er mindre attraktiv eller noe slikt. Kanskje du er søtere enn du selv tror?

Tviler sterkt. Jeg vet hvordan jeg ser ut og jeg er ikke ei søt dame. Har som sagt sett mange søte jenter og kvinner, og de ser ikke ut som meg. Men jeg er absolutt mindre pen og langt ifra attraktiv, og tenker at det er noe de bare sier til meg for å si noe fint. Kanskje de syns synd i meg? 

Skrevet

Jeg tenker at "søt" viser mer til en kombinasjon av utseende, personlighet og hvordan du forholder deg til andre. Litt som når jeg sier at noen er "fin", da handler det om hele pakka, ikke bare utseende. 

"Pen" går bare på utseende, og er sånn sett et mye kjedeligere kompliment. 

Det er ganske vanlig oppfatning at "søt" brukes som nød-kompliment, så jeg skjønner hva du mener, uten at jeg sier at det nødvendigvis er tilfellet for din del. Selv bruker jeg søt når jeg mener søt, og tenker ikke på det som "egentlig negativt", men så er ikke jeg mann heller.

Skrevet

Det er fisking. Menn som bruker betegnelsen «søt» er på jakt etter en søt partner. En motstandsløs og medgjørlig sjel som finner seg i det meste. Å kalle noen «søt» vil øyeblikkelig fremprovosere negative reaksjoner hos alle kvinner som ikke er en egnet partner, og er for så vidt en effektiv metode.

Alt du og jeg trenger å vite som kvinner er at menn som kaller kvinner søte bør vrakes uten videre opphold.

Anonymkode: 9b3b2...2e2

• Liker 3
Skrevet

Søt handler om mye mer enn utseende. At du er snill, god, blid, sjarmerende, vennlig, medgjørlig osv gjør at du blir søt. 

Men søt er jo utelukkende et stort kompliment. Kanskje ett av de beste du kan få fra en mann, tenker jeg. Menn ønsker seg søte kvinner. Menn ønsker seg ikke brautende kvinner. Så jeg synes du skal ta imot komplimentene bedre enn du gjør, for det er utelukkende positivt, selv om du mener du ikke "passer" denne beskrivelsen.

Anonymkode: 1e66a...4d2

• Liker 8
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det slår ikke feil. Hver bidige gang!!! "Du er så søt" og "herregud så søtt ansikt du har" og "du er den søteste dama jeg har møtt" osv. Greia er at jeg er jo ikke søt!!! Jeg har sett mange søte damer, og jeg ser ikke ut som dem. Tvert imot er jeg mer maskulin enn feminin i ansiktet syns jeg, hadde jeg hatt kort hår og maskulin stil så kunne man kun sett på kroppen min at jeg er kvinne (har ganske feminin kropp) og øynene mine kanskje. 

Kan det være at ikke alle mennesker i verden er like? At du ikke er i posisjon til å diktere for andre mennesker hva/hvem som er søt/kjekk for alle andre?

Anonymkode: 68b55...e52

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er fisking. Menn som bruker betegnelsen «søt» er på jakt etter en søt partner. En motstandsløs og medgjørlig sjel som finner seg i det meste. Å kalle noen «søt» vil øyeblikkelig fremprovosere negative reaksjoner hos alle kvinner som ikke er en egnet partner, og er for så vidt en effektiv metode.

Alt du og jeg trenger å vite som kvinner er at menn som kaller kvinner søte bør vrakes uten videre opphold.

Fy fader for en kontekstløs dramaqueen du er. 

Anonymkode: 1e66a...4d2

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er vel slik jeg tenker også... Men så er ikke jeg en motstandsløs og medgjørlig person heller, og det vet jo disse mennene. Er ganske sta, ikke redd for å snakke om vanskelige ting og å si meningene mine og lignende. Så det passer ikke helt sammen med søt... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan det være at ikke alle mennesker i verden er like? At du ikke er i posisjon til å diktere for andre mennesker hva/hvem som er søt/kjekk for alle andre?

Ja jo, men jeg blir bare mistenksom og syns det er rart. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja jo, men jeg blir bare mistenksom og syns det er rart. 

Det er i det minste en effektiv måte å jage bort en mann på, eller å fiske frem de man ikke burde gå etter.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er dette et "jeg syns du er stygg men må jo si noe pent"-kompliment eller hva er greia? Kan menn forklare meg dette? Jeg har ikke akkurat en søt, feminin stil heller. Syns det skurrer sånn... Blir usikker rett og slett! :( Har jo hørt også at det er slikt kompliment man får om man er mindre attraktiv og ikke pen, og bare ei som mennene tar til takke med. 

Du er søt da. 

Anonymkode: ea0c0...34e

• Liker 2
Skrevet

Må jo det når sødmen er overveldende.

Anonymkode: d7821...ff7

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må jo det når sødmen er overveldende.

Anonymkode: d7821...ff7

Negativt eller positivt? :P 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

#blackpill

Anonymkode: 070b5...0bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

#blackpill

Utdype? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Utdype? 

Konservativ misogyni har mer eller mindre tatt over samfunnet. Det beste er å forbli singel så en slippe en mann som er utro mot en eller voldtar en.

Skrevet

Det er ihvertfall 1000 ganger bedre enn å kalle en mann søt!

Anonymkode: 26ab0...6f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det betyr vel bare at han er svak for deg. Bruker det selv til min kjære. 

Anonymkode: dea17...957

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er ihvertfall 1000 ganger bedre enn å kalle en mann søt!

Anonymkode: 26ab0...6f9

Hmm.. Jeg har kalt menn for søte. Det har jeg gjort når jeg syns de er sjarmerende og annerledes, noe jeg liker veldig godt. Om de sier fine ting eller gjør fine ting så syns jeg det er sjarmerende/herlig/søtt. Utelukkende positivt og en mann kan være både søt og råsexy/deilig 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...