AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Føler at jeg ikke har fått noe god kontakt gjennom hele uka. Er ikke den mest sosiale personen og det tar litt tid før jeg føler meg komfortabel osv med nye folk men prøver jo fortsatt. Føler at de fleste nå har fått seg en eller 2 i gruppa som de kan være med, men jeg blir jo litt sånn igjen i siden. Veit ikke hva jeg skal gjøre lissm, neste uke begynner skolen og så. Anonymkode: 2ee9d...ac7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Det kommer til å gå bra! Du vil finne deg noen egne når studiene er ordentlig i gang. Ikke stress! Anonymkode: 59e5d...0af 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 Du vil finne «dine» når fadderuka er ferdig🙌🏻 Når studiet er komt i gang, så endres stort sett den grupperingen som oppsto i fadderuka - heldigvis😄 Anonymkode: 2150c...dee 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 Forstår hvordan du føler deg, for jeg hadde det sånn selv da jeg var på din alder. Og nå har jeg hengt på KG i flere år, og hvert eneste år rundt studiestart dukker det opp like tråder. Så det er mer vanlig enn du tror å føle seg litt alene på starten av et studie, men det går seg brått til utover høsten. Når forelesningene starter og dere kommer i gang med kollokviegruppe, henger i kantina eller på studentpub så treffer du folk. Og når du først har truffet et par stykker, så introduserer de deg kanskje for et par til, og plutselig har du blitt kjent med enda fler. Så holdt ut! Prøv å slå av en prat med noen litt her og der, behøver ikke være mange ordene, men senere når folk kjenner deg igjen slår de kanskje av en prat med deg og så blir dere kanskje venner uti oktober. Gi det litt tid. Prøv heller å glede deg over alt det spennende du har foran deg og som ikke har begynt enda. Sender deg en klem og håper du får noen fine høstdager uansett. Anonymkode: ad07f...0a4 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 Fadderuka synes jeg er en uting, krampaktige greier. Tenker at ordentlige venner får du når undervisningen begynner. Jeg gikk på uni i England og det var det samme der, om ikke verre. Skjønner ikke at man skal bruke en hel uke på å drikke seg dritings. For det var slik det var. Anonymkode: 48f6e...202 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Skrevet 23. august 2021 Jeg har studert i tre forskjellige omganger, og hver gang har fadderuka vært et strev. Ikke skaffer jeg meg venner gjennom alkohol eller fyll, ei heller gjennom sånne krampaktige aktiviteter. Når studiet etterhvert går over til hverdag, går det seg til med venner og medstudenter. Det er alltid noen som forblir i den gjengen de dannet under fadderuka, og det har gjerne vært de som trives godt ned festing og relasjonsbygging på fylla. Altså uansett ikke folk jeg ønsker å sitte i kollokviegruppe med😆 Anonymkode: 8c2d3...1e1
Gjest 10.54 Skrevet 23. august 2021 #8 Skrevet 23. august 2021 Det er garantert flere som sitter med den samme følelsen. Det er ikke sikkert de en gang liker den gjengen de har endt opp med. Enkelte tør ikke en gang å møte opp på fadder-arrangementer. Dette går seg til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå