Gå til innhold

Kan jeg stole på takstmannen fra forsikringsselskapet hans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde et lite selskap og en av mine venner hadde med seg en ny kjæreste som drakk seg overstadig beruset. Jeg ba ham flere ganger slutte å drikke, men han gikk ut i entréen der han hadde gjemt alkoholen sin. Jeg visste ikke at han hadde med seg så mye alkohol. Han oppførte seg helt vanvittig, jeg har aldri før opplevd noen som oppfører seg sånn. For å gjøre en lang historie kort, så klarte han å ødelegge en vegg hjemme hos meg.

Forsikringsselskapet mitt er tydelige på at de ikke har noe med dette å gjøre, og at jeg må ta saken med hans forsikringsselskap. Før venninnen min slo opp med ham klarte hun å få ham til å ta opp saken med forsikringsselskapet sitt, men han har meldt inn at det var et uhell og nevner ingenting om at jeg flere ganger ba ham slutte å drikke og at jeg ba ham roe seg ned og ønsket at han skulle gå.

Da jeg snakket med forsikringsselskapet hans på telefon virket de egentlig ganske uinteressert enda jeg har sendt dem bilder der man tydelig ser de store skadene. Etter at jeg hadde mast en stund gikk de til slutt med på å sende en takstmann for å vurdere skaden.

Jeg har aldri vært borti noe slikt før, så jeg er usikker på gangen i dette. Hva bør jeg gjøre for å sikre meg best mulig? Bør jeg ordne med egen takstmann, eller kan jeg stole på at takstmannen fra hans forsikringsselskap setter en riktig pris på skaden? Jeg er litt engstelig for at de setter en lavere pris for å slippe billig unna. Jeg finnes ikke handy, så jeg vet ikke hva som skal til for å reparere veggen, og jeg kjenner heller ingen som har peiling på slikt så hvis jeg skal få råd fra noen må jeg leie inn snekker eller takstmann. Men er det noe poeng, eller kan jeg trygt stole på takstmannen til forsikringsselskapet hans? 

Jeg lurer også på om jeg bør påpeke overfor forsikringsselskapet hans at skaden ikke oppstod ved et uhell slik han mener, men at han fortsatte å gjøre skade også etter at vi ba ham slutte og prøvde å roe ham ned? De tre andre gjestene som også var til stede kan bekrefte den vanvittige oppførselen hans. Har det noe å si hvorvidt det var et uhell eller ei, og er det vits å påpeke dette?

Den siste tingen jeg lurer på er om takstmannen kommer alene, eller om han som ødela veggen også kommer? Jeg ble veldig redd den kvelden han var her, så jeg har ikke lyst til at han skal komme hit. Kan jeg eventuelt be forsikringsselskapet hans om at han ikke skal komme hit, og at bare takstmannen kommer?

Anonymkode: b100d...e50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel forsikringssvindel om han lyver, ville jeg tro

Anonymkode: ac68f...e99

Skrevet

Det blir jo ord mot ord uansett. Du burde ringt politiet den gangen og anmeldt han, da hadde du hatt en sterkere sak mtp hvems versjon som er riktig. Jeg skjønner bare ikke helt hva slags forsikring som dekker slike skader. Jeg har en tabbeforsikring på min innbo men den gjelder jo ikke hvis jeg gjør noe hjemme hos andre.

Anonymkode: b12f7...12e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...