AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Jeg har bursdag om to dager, og i dag så spurte kjæresten min meg om hva jeg ønsket meg til bursdag. Må ærlig innrømme at jeg ble litt såret og oppgitt over at han ikke har tenkt på noe før nå to dager før. Han rekker jo ikke å kjøpe noe fint som jeg faktisk vil få glede av nå, spesielt ikke hvis det må bestilles på nett. Når han har bursdag så bruker jeg alltid tid til å tenke ut en kjempefin gave til han. Det gjør jeg god tid i forveien slik at i tilfelle det må bestilles så rekker det å komme frem i tide. Jeg bruker tid og krefter på å planlegge slik at han får en fin og hyggelig dag. Det er noe jeg vil gjøre fordi jeg elsker han og vil glede han. Sårer meg derfor at han ikke tenker på å gjøre det for meg. Har jeg rett til å bli såret over dette, eller er det bare teite greier? Anonymkode: 7c66b...021 2
Rosi Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Du må vel egentlig bare lære deg at sånn er noen menn. Mange av dem som handler alle julegaver 24 desember om de ikke får noen andre til å ta handlejobben. 18
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Du har jo lov å være såret og lei deg over det, men for din egen og forholdets del kan det være lurt å tenke på at ikke alle gjør ting på samme måte uten at det har med hvor sterkt de føler. Det er en nyttig øvelse for mange ulike ting som skjer i et forhold. Det er ikke alle som legger like mye i gaver. Det fins ulike kulturer på dette. Noen mener handling er viktigere enn store gaver. Er det en negativ ting? Må kjærlighet uttrykkes materielt. Og det er slett ikke noe som bare menn gjør. Her er det motsatt - både med eksen og nåværende er det jeg som er "sent ute". Når det gjelder hvordan det får deg til å føle, er det sikkert lurt å snakke om det. Si at du er vant til at det er slik og slik og derfor føler deg litt oversett og såret av dette. Men det må ikke være et krav om at han skal endre seg, det må være en opplysning om hvordan du tenker om ting, og du bør være åpen for at dette er fremmed for ham. Anonymkode: 164e7...a2d 17
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 Ergo. Det er ikke teit. Det er et tegn på at dere må snakke sammen og bli kjent med hverandre og hvordan dere uttykker kjærlighet. Det er dumt å gå glipp av kjærlighet fordi min forventer at andre uttrykker det på en annen måte enn de gjør. Anonymkode: 164e7...a2d 1
Pysa Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 Du gjør livet vanskelig for deg selv når du blir lei deg eller sur for dette, for ja, det er et valg. Han har ikke glemt deg, og han spør deg på forhånd i stedet for å kjøpe det første og beste han finner i en butikk. 46
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 Jeg synes det blir for teit og sitte og syte over at mannen din kommer og spør deg hva du ønsker deg et par dager før bursdagen, du er jo ikke et barn? At han faktisk kommer og spør hva du ønsker deg viser jo at han vil kjøpe deg noe.. For meg høres du egentlig ut som en utakknemlig dame som forventer dyre og godt tenkte gaver. Hadde jeg vært han, og hadde lest hva du hadde skrevet her, så hadde jeg lett sagt at du kan glemme gave eller bare stukket. Anonymkode: 7195d...f68 27
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #7 Skrevet 22. august 2021 Bor dere på bøgda med Kiwi som eneste butikk? Hvis ikke så har han to dager på seg til å kjøpe noe av det du ønsker deg. Han spurte, så du kan vel skrive en ønskeliste. Hvis ikke du er som et barn som får kake og gaven på senga før du står opp. Da har han en dag. Anonymkode: 0ebfe...67d 9
Svigermor Skrevet 22. august 2021 #8 Skrevet 22. august 2021 Da får du ønske deg noe som han ikke kan få tak i på to dager, så du kan bli enda surere. 23
anon15 Skrevet 22. august 2021 #9 Skrevet 22. august 2021 Du har jo lov til å bli så sur og lei deg du bare vil. Men samtidig må man bare akseptere at det er ikke alle som har de samme forventningene og erfaringene og gleden over å feire bursdag. Han har jo tenkt å kjøpe noe til deg, og han vil at det skal være noe du ønsker deg. Jeg synes han er på god vei, og han viser jo at han bryr seg om bursdagen din! Også får du tenke litt sånn at du ordner jo i stand for han fordi det gleder deg også. Det kan du egentlig ikke forvente av han tilbake, alle er forskjellige. Det er ikke sikkert det betyr det samme for han. At du forventer mer enn han er vant til i sånne sammenhenger og blir lei deg over at han ikke "leverer" må du nesten fortelle han i klartekst. Du kan ikke anta at han vet det. Og ikke bli lei deg hvis du klarer, dette er noe ingen av dere kan noe for! Det er en helt naturlig forskjell mellom dere to. 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #10 Skrevet 22. august 2021 ma00 skrev (Akkurat nå): I motsetning til alle de andre her, så forstår jeg deg godt! jeg hadde K L I K K E T om kjæresten min hadde kommet to dager før og spurt hva jeg ønsker meg. For meg handler det ikke om selve gaven, men tanken bak det. Tanken på at han elsker meg så mye at han har lyst til å gjøre meg glad ved å gi meg en fin og gjennomtenkt gave, siden det er noe han vet at jeg blir glad av. Det at folk sier at man har forskjellige måter å vise kjærlighet på er helt sant. Men når kjæresten min vet at en av de måtene jeg føler meg ekstra elsket på er når han har planlagt og arrangert en tur eller gave til meg, men fortsatt ikke gjør det, viser bare for meg at jeg ikke betyr så mye for han. Det du beskriver kalles gold digger. Anonymkode: 7195d...f68 22
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #11 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har bursdag om to dager, og i dag så spurte kjæresten min meg om hva jeg ønsket meg til bursdag. Må ærlig innrømme at jeg ble litt såret og oppgitt over at han ikke har tenkt på noe før nå to dager før. Han rekker jo ikke å kjøpe noe fint som jeg faktisk vil få glede av nå, spesielt ikke hvis det må bestilles på nett. Når han har bursdag så bruker jeg alltid tid til å tenke ut en kjempefin gave til han. Det gjør jeg god tid i forveien slik at i tilfelle det må bestilles så rekker det å komme frem i tide. Jeg bruker tid og krefter på å planlegge slik at han får en fin og hyggelig dag. Det er noe jeg vil gjøre fordi jeg elsker han og vil glede han. Sårer meg derfor at han ikke tenker på å gjøre det for meg. Har jeg rett til å bli såret over dette, eller er det bare teite greier? Anonymkode: 7c66b...021 Stakkars mann. Anonymkode: 9602e...08f 18
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #12 Skrevet 22. august 2021 ma00 skrev (1 minutt siden): I motsetning til alle de andre her, så forstår jeg deg godt! jeg hadde K L I K K E T om kjæresten min hadde kommet to dager før og spurt hva jeg ønsker meg. For meg handler det ikke om selve gaven, men tanken bak det. Tanken på at han elsker meg så mye at han har lyst til å gjøre meg glad ved å gi meg en fin og gjennomtenkt gave, siden det er noe han vet at jeg blir glad av. Det at folk sier at man har forskjellige måter å vise kjærlighet på er helt sant. Men når kjæresten min vet at en av de måtene jeg føler meg ekstra elsket på er når han har planlagt og arrangert en tur eller gave til meg, men fortsatt ikke gjør det, viser bare for meg at jeg ikke betyr så mye for han. TS her! Takk, dette er akkurat det det handler om! Kan skjønne at jeg formulerte meg litt dumt, da jeg ikke fikk frem de faktiske følelsene bak det hele. Det handler ikke om hva jeg får, men tanken bak det. Kjæresten min vet godt at planlegging og omtanke er det jeg bryr meg om, og å da begynne å tenke på en gave dagen før sører meg. Jeg tenker nøye gjennom hva slags kjærlighetsspråk kjæresten min har, og hva det er som får han til å føle seg elsket. Det gjør jeg fordi jeg bryr meg om han og vil være en god kjæreste. At han ikke gjør det samme er det som sårer meg Anonymkode: 7c66b...021 2
Marai Skrevet 22. august 2021 #13 Skrevet 22. august 2021 Lov til å være skuffet, men du kan jo tenke slik at han i det minste tenker på deg og vil gjøre deg glad , og som de andre sier så er folk forskjellige. Du må snakke åssen hvordan du vil ha det eller ønsket . Jeg synes det er en liten og unødvendig bagatell . Jeg hadde heller vært mere spendt på hva han kjøper. Kan skjønne deg litt , men ja. Hadde ikke gjort noe forde. Tanken som teller vettu ^^ 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #14 Skrevet 22. august 2021 Gud bedre, hvor gammel er du? Anonymkode: ea0d5...e83 13
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #15 Skrevet 22. august 2021 Er dette seriøst? Jeg blir matt. Hvor prinsesse går det egentlig an å bli?! Voksne mennesker som furter og blir sure på grunn av en bursdagsgave. Og bursdagen har ikke vært enda, heller. Hadde jeg vært kjæresten til TS, hadde jeg kjøpt et par sokker, bare på trass. Gratulerer med dagen. Man kan faktisk jobbe med seg selv for å ikke bli sur og furt for bagateller. Det er å anbefale, for da får man et enklere liv. Anonymkode: dbcf0...10a 24
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #16 Skrevet 22. august 2021 Jeg er dame, og ikke ett hakk bedre enn kjæresten din, når det kommer til bursdager. Ser ærlig talt ikke problemet. Med barn er det selvfølgelig noe annet. Vi voksne er vel fornøyde med en blomst å kanskje en kake? Fyller du 60 eller 70, så er det stor dag. Anonymkode: b4f88...556 12
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #17 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): TS her! Takk, dette er akkurat det det handler om! Kan skjønne at jeg formulerte meg litt dumt, da jeg ikke fikk frem de faktiske følelsene bak det hele. Det handler ikke om hva jeg får, men tanken bak det. Kjæresten min vet godt at planlegging og omtanke er det jeg bryr meg om, og å da begynne å tenke på en gave dagen før sører meg. Jeg tenker nøye gjennom hva slags kjærlighetsspråk kjæresten min har, og hva det er som får han til å føle seg elsket. Det gjør jeg fordi jeg bryr meg om han og vil være en god kjæreste. At han ikke gjør det samme er det som sårer meg Anonymkode: 7c66b...021 Men han gjør det på en annen måte. Å få ham til å føle seg elsket kan også gå ut på å se at han utrykker seg på sin måte. Om du aldri ser dette og aksepterer det, kan det gå skikkelig galt. Anonymkode: 164e7...a2d 5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #18 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gud bedre, hvor gammel er du? Anonymkode: ea0d5...e83 Jeg blir 21 år, så vil også si at det er en litt viktig bursdag. Anonymkode: 7c66b...021
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #19 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg blir 21 år, så vil også si at det er en litt viktig bursdag. Anonymkode: 7c66b...021 21 er da virkelig ikke noe spesielt. Og jeg synes du er bak mål ja. Anonymkode: 61dac...296 30
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #20 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg blir 21 år, så vil også si at det er en litt viktig bursdag. Anonymkode: 7c66b...021 Ja, det var skikkelig rund dag Anonymkode: 9602e...08f 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå