AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Ettersom små barn ikke må i karantene på grunn av nærkontakt lengre, går vår barnehage tilbake til igjen tilbake til «ingen barnehage ved restsymptomer😫😖😩 vi har vært hjemme i 15 dager nå og jeg begynner å bli gal. Denne snørra forsvinner ALDRI!!! Anonymkode: 66ad7...a8c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 De skal kunne komme i barnehagen med restsymptomer. Hadde sendt beskjed til styrer om hvorfor de avviker vanlig praksis rundt dette. Anonymkode: 6e221...218 9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Her ville jeg kontaktet legen til barnet og sendt barnet i barnehagen med legeerklæring på at det bare er snør. De fleste barnehagebarn snørrer til de begynner på skolen 😅 Hadde hvert lite barn i landets barnehager hvis de skulle fulgt den regelen. Anonymkode: d1412...265 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De skal kunne komme i barnehagen med restsymptomer. Hadde sendt beskjed til styrer om hvorfor de avviker vanlig praksis rundt dette. Anonymkode: 6e221...218 Grunnen deres er avviklingen av nærkontaktkarantene, og at de da forventer mer smitte i barnehagen. ts Anonymkode: 66ad7...a8c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 Hadde gitt faan og levert i barnehagen for det. Men har igjen en kronisk sykt barn så hadde de stått på at han ikke skulle komme hadde jeg klagd til kommunen og krevd tilbake penger, og fått det skriftlig fra kommunen at barnet ikke fikk lov av dem til å gå i barnehagen. Og pga det måtte fått penger fra nav for å være hjemme med barnet. Når han faktisk har "restsymptomer" hele året, og det ikke er noen faktisk grunn til at han skal være hjemme... Anonymkode: dbb00...a5f 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her ville jeg kontaktet legen til barnet og sendt barnet i barnehagen med legeerklæring på at det bare er snør. De fleste barnehagebarn snørrer til de begynner på skolen 😅 Hadde hvert lite barn i landets barnehager hvis de skulle fulgt den regelen. Anonymkode: d1412...265 Ja, men reglene har jo endret seg under Korona. Vi har hatt lange perioder med ingen restsymptomer i barnehagen, men nå syntes jeg det var en tynn begrunnelse. Anonymkode: 66ad7...a8c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #7 Skrevet 22. august 2021 Vi fikk tilsendt dette flytskjemaet fra barnehagen på fredag så regner med det er slik praksisen blir: https://www.fhi.no/contentassets/6e9924e565a44f99b07046c2965128b3/vedlegg/norsk-bokmal_nar-skal-syke-barn-holdes-hjemme-fra-barnehage-og-barneskole-plakat.pdf Anonymkode: fb2eb...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #8 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde gitt faan og levert i barnehagen for det. Men har igjen en kronisk sykt barn så hadde de stått på at han ikke skulle komme hadde jeg klagd til kommunen og krevd tilbake penger, og fått det skriftlig fra kommunen at barnet ikke fikk lov av dem til å gå i barnehagen. Og pga det måtte fått penger fra nav for å være hjemme med barnet. Når han faktisk har "restsymptomer" hele året, og det ikke er noen faktisk grunn til at han skal være hjemme... Anonymkode: dbb00...a5f Har prøvd, da ringer de og ber oss hente. Gjerne med en beskjed om at de har hørt han hoste to ganger. Jeg syntes jeg ser de «dette var én…» ts Anonymkode: 66ad7...a8c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #9 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har prøvd, da ringer de og ber oss hente. Gjerne med en beskjed om at de har hørt han hoste to ganger. Jeg syntes jeg ser de «dette var én…» ts Anonymkode: 66ad7...a8c Har du snakket med styrer? Denne barnehagen overstyrer FHIs råd (se flytskjemaet lengre oppe). Da ville jeg ringt barnehageansvarlig i kommunen. I vår barnehage følger de flytskjemaet over. Restsymptomer som snørr og hoste er ok, så lenge barnet ellers er friskt og energisk nok til å ha det fint en hel barnehagedag. Forrige barnehageår hadde toåringen vår snørr i ca. tre måneder sammenhengende. Anonymkode: a01be...4d5 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #10 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har prøvd, da ringer de og ber oss hente. Gjerne med en beskjed om at de har hørt han hoste to ganger. Jeg syntes jeg ser de «dette var én…» ts Anonymkode: 66ad7...a8c Spør hvorfor de får i mot rådene fra fhi. Ta det med kommunen hvis de ikke hører. Anonymkode: ce01c...87b 1
GammelKaktus Skrevet 22. august 2021 #11 Skrevet 22. august 2021 Dette høres jo helt merkelig ut, vil jo ikke være noen barn i barnehagen til slutt hvis de ikke kan snufse en gang eller hoste. De kan da ikke lage sine egne regler her må jo følge normen som de andre.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #12 Skrevet 22. august 2021 Ta det opp med styrer eller FAU. Da må man vurdere å heller gjeninnføre karantene, for det der går ikke an! Man skal uansett kunne teste seg i 3 dager, så få komme tilbake?? Uviten styrer høres det ut som. Restsymptomer er ikke smittsomt. Vi er på uke 3 med hoste og snørr. Hadde alfri gått an å være hjemme fra jobb så lenge! Anonymkode: 6d0ed...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #13 Skrevet 22. august 2021 Hos oss praktiserer vi etter FHI sin smitteveileder, og der står det helt tydelig at det kun er ved nyoppstått luftveisinfeksjon at barna skal holdes hjemme. At folk ikke overholder det, en gang, betyr jo at vi aldri blir ferdig med dette... Restsymptomer er helt innafor, og ikke noe vi sender noen hjem med. Noen barn er jo snørrete 11 av årets 12 måneder, så restsymptomer må alle leve med. Kontakt styrer/barnehageeier, og få en dialog. De kan ikke nekte noen med restsymptomer å være i barnehagen. Anonymkode: f90fe...b52 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #14 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har prøvd, da ringer de og ber oss hente. Gjerne med en beskjed om at de har hørt han hoste to ganger. Jeg syntes jeg ser de «dette var én…» ts Anonymkode: 66ad7...a8c Da tar du en prat med styrer og henviser til fhi, om styrer står på det samme så pass på å nevne at du kommer til å ta kontakt med kommunen. Gå veien videre om det ikke hjelper. Ved å nekte et tilsynelatende friskt barn med noen restsymptomer som snørr, noe ekstremt mange barn har en god del av året, å være i barnehagen, så tar de også fra barn viktige ting. Det er en grunn til at de har endra på karantene reglene for barn. Fordi hele korona har gått hardest ut over barn. Så ekstremt mange som ikke har fått det de har krav på. De sårbare har blitt veldig mye mer sårbare. Vær sta, stå på ditt. Så lenge det er restsymptomer, og ikke nyoppstått.. Anonymkode: dbb00...a5f 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #15 Skrevet 22. august 2021 Vi tok bare en coronatest på barnet. Leverte med notat på at snørret oppstod dato da og da, vi hadde barnet hjemme da og da med ingen forverring. Her er negativ test og her er barnet. De klagde ikke på det og barnet har vært der siden. Fremdeles snørrete, men det er han halve året så.. Legen sa også at når snørr er blankt og ingen forverring på de 3 dagene + fin allmenntilstand var det tull å holde hjemme Anonymkode: a8dab...d9a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #16 Skrevet 22. august 2021 Restsymptomer skal jo være innafor… I barnehagen jeg jobber er det kun ved nyoppståtte symptomer barna skal holdes hjemme. Sender heller ikke noen hjem fordi de nyser eller hoster to ganger… sunn fornuft må man faktisk kunne bruke! Du kan jo spørre styrer hvorfor de praktiserer strengere regler enn smittevernveilederen. Anonymkode: c96fc...710 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #17 Skrevet 22. august 2021 Hos oss er det kun nyoppståtte symptomer som gir grunn til å holde barnet hjemme. Enkelte barn har hostet en del og vært hjemme, nå er det et og annet host og det gjør ingenting 😁 Anonymkode: f2ad9...650
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #18 Skrevet 22. august 2021 der jeg jobber snørrer alle! Her kan barna komme med snørr og noe hoste. Følger rådene til fhi.. Er det veldig ekstrem hoste osv, må de holdes hjemme. Men da tenker jeg (som mor selv) at det også går utover allmentilstand og man uansett holder hjemme. 15 dager er mye å være hjemme kun pga snørr. Det høres merkelig ut.. jeg tørker neser hele dagen på jobb for tiden. Anonymkode: 450b2...146
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #19 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ta det opp med styrer eller FAU. Da må man vurdere å heller gjeninnføre karantene, for det der går ikke an! Man skal uansett kunne teste seg i 3 dager, så få komme tilbake?? Uviten styrer høres det ut som. Restsymptomer er ikke smittsomt. Vi er på uke 3 med hoste og snørr. Hadde alfri gått an å være hjemme fra jobb så lenge! Anonymkode: 6d0ed...ccb Det er styrer som sender ut disse mailene😩 ts Anonymkode: 66ad7...a8c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #20 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da tar du en prat med styrer og henviser til fhi, om styrer står på det samme så pass på å nevne at du kommer til å ta kontakt med kommunen. Gå veien videre om det ikke hjelper. Ved å nekte et tilsynelatende friskt barn med noen restsymptomer som snørr, noe ekstremt mange barn har en god del av året, å være i barnehagen, så tar de også fra barn viktige ting. Det er en grunn til at de har endra på karantene reglene for barn. Fordi hele korona har gått hardest ut over barn. Så ekstremt mange som ikke har fått det de har krav på. De sårbare har blitt veldig mye mer sårbare. Vær sta, stå på ditt. Så lenge det er restsymptomer, og ikke nyoppstått.. Anonymkode: dbb00...a5f Det er styrer som er problemet, og så siver det jo ned til de ansatte. dette tolker styrer som at siden det nå blir «frislipp», og de nekter oss karantene, så vil vi ikke ha NOEN tegn til sykdom i barnehagen… ts Anonymkode: 66ad7...a8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå