Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med soving før første nattevakta?

Jeg skal på min aller første nattevakt i kveld og får jo ikke til å bare sove midt på dagen liksom🧐 

Anonymkode: acd4d...72e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å sov midt på dagen, hvis ikke får du bare lide deg igjennom natta. 

Skrevet

Jeg er alltid oppe så lenge som mulig kvelden før, og sover så langt utpå som jeg klarer. Blir som oftest ikke tip mer enn 12-13 tiden.

Jeg legger meg alltid igjen senere. Jeg vet av erfaring at jeg har en energidump i 16-17 tiden, og legger meg da. Får som regel alltid sove da, men varierer litt på lengden. Før første natte er det ofte ikke så lenge, men enklere utover uka.

Anonymkode: 2c5f3...bab

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å stå opp tidlig før første natten. Holde det gående med husarbeid, skifte på senga, handle inn mat til alle dagene jeg jobber. Går tur, egenpleie med hårkur, ansiktsmaske, dusj. Og spiser før jeg legger meg. Får da til å sove kanskje 3 timer før jeg skal på jobb.

Anonymkode: abeaa...052

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg pleier å stå opp tidlig før første natten. Holde det gående med husarbeid, skifte på senga, handle inn mat til alle dagene jeg jobber. Går tur, egenpleie med hårkur, ansiktsmaske, dusj. Og spiser før jeg legger meg. Får da til å sove kanskje 3 timer før jeg skal på jobb.

Anonymkode: abeaa...052

Takk for svar! Må nok gå for denne, ungene har jo dratt meg opp tidlig og er enklest å få lagt seg litt når de legger seg ved 19 tida☺️

Skrevet

Er B menneske så trenger ikke å gjøre noe egentlig. Men i de uvanlige tilfellene at jeg har normal døgnrytme så starter jeg et parr dager før å snu den. Legger meg 02:00 så 04:00 dagen etter.

Anonymkode: 1db38...404

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er B menneske så trenger ikke å gjøre noe egentlig. Men i de uvanlige tilfellene at jeg har normal døgnrytme så starter jeg et parr dager før å snu den. Legger meg 02:00 så 04:00 dagen etter.

Anonymkode: 1db38...404

Samme som meg☺️ 
går som oftest veldig bra første natten uansett om jeg ikke har fått sove så mye dagen før, osså får jeg som regel sove godt etter første nattevakt

Anonymkode: 2cdc6...b39

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar! Må nok gå for denne, ungene har jo dratt meg opp tidlig og er enklest å få lagt seg litt når de legger seg ved 19 tida☺️

Jeg la meg alltid noen timer før nattevakt. Kunne legge meg å sove når som helst fra klokken 17-18.00 til senest 20.00, og sov da til ca 21.00/21.30. Hadde alt klart når jeg skulle på jobb så var mer eller mindre bare å våkne, ta på klær og kjøre. 
Med barn i hus synes jeg det kunne være vanskelig og litt «unaturlig» å legge seg på et tidspunkt hvor resten av familien er i gang, så jeg sov ofte med sov i ro i ørene og alltid ei vifte på rommet som dempet støy, pluss at lyden er veldig monoton og søvndyssende. Også var rommet alltid mørkt med frisk luft. 

Lykke til 🙂 

Anonymkode: 5bf5f...ab4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...