AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Hei. Ønsker å høre om noen her har gått inn i et forhold med en alkoholiker, og fått det til å fungere ? Hun er 33 år, uten fast jobb. Jeg er 42 år og bor på en husbåt. Vi klikker veldig bra sammen, sexen er fantastisk, og en enorm tiltrekning. Men jeg er så usikker, siden hun drikker hver dag, starter dagen med å drikke, og ofte dritfull på kvelden. Men jeg har ikke lett for å finne noen, er betatt, og hun er utseendemessig 4 nivåer over meg vertfall. Hører gjerne erfaringer her. Anonymkode: 5fd57...63a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei. Ønsker å høre om noen her har gått inn i et forhold med en alkoholiker, og fått det til å fungere ? Hun er 33 år, uten fast jobb. Jeg er 42 år og bor på en husbåt. Vi klikker veldig bra sammen, sexen er fantastisk, og en enorm tiltrekning. Men jeg er så usikker, siden hun drikker hver dag, starter dagen med å drikke, og ofte dritfull på kvelden. Men jeg har ikke lett for å finne noen, er betatt, og hun er utseendemessig 4 nivåer over meg vertfall. Hører gjerne erfaringer her. Anonymkode: 5fd57...63a Ble feil alder på meg her, jeg er 45 år Anonymkode: 5fd57...63a 1
nomore82 Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Jeg hadde ikke gjort det. Alkoholmisbruk fører med seg så mye annet negativt at det ikke er verdt det. 22
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 Ville ikke gått inn i noe seriøst med en alkoholiker. Hvis du klarer å bare ha det gøy og stikke hvis det går over til at det blir mindre hyggelig kan du jo fortsette. Tror ikke det kommer til å fungere på lang sikt. Anonymkode: 1f366...52b 2
Festlig Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 (endret) Jeg vet hva jeg hadde gjort, men du må tenke grundig over at en kan ALDRI stole på en alkoholiker. De vil aldri innrømme eksakt hvor stort problemet er, eller å gå inn for rusbehandling før de har ødelagt absolutt alt rundt seg. Tilliten, respekten, følelser og økonomien er lagt i grus før de godtar å se hvem og hva de har redusert seg til å bli , et vrak . Da gjenstår en knallhard jobb for å bli edru, å holde seg edru når utfordringene kommer, å bygge opp igjen tilliten til de rundt seg. Dette tar år og dag , altså flere ÅR før de har kommet seg ut av det. Drikkingen kommer ut av uforløste problem gjennom livet .. Vil du virkelig gå inn i dette med øynene åpne? Du kan ikke stole på en alkoholiker .. uansett ! Endret 22. august 2021 av Festlig 11
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 Min samboer hadde alkoholproblem da vi ble sammen. Jeg visste det ikke da, men oppdaget det etterhvert. I dag har han kontroll på alkoholkonsumet. Jeg valgte å hjelpe han fordi jeg var forelsket, slik som du er nå. Resultatet er at jeg er helt utslitt, hater alt som heter alkohol og skyr berusede mennesker. Skulle ønske at jeg aldri hadde satt meg selv i den situasjonen. Kom deg vekk, du fortjener bedre. Anonymkode: 7bcee...aa8 15
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #7 Skrevet 22. august 2021 Festlig skrev (12 minutter siden): Jeg vet hva jeg hadde gjort, men du må tenke grundig over at en kan ALDRI stole på en alkoholiker. De vil aldri innrømme eksakt hvor stort problemet er, eller å gå inn for rusbehandling før de har ødelagt absolutt alt rundt seg. Tilliten, respekten, følelser og økonomien er lagt i grus før de godtar å se hvem og hva de har redusert seg til å bli , et vrak . Da gjenstår en knallhard jobb for å bli edru, å holde seg edru når utfordringene kommer, å bygge opp igjen tilliten til de rundt seg. Dette tar år og dag , altså flere ÅR før de har kommet seg ut av det. Drikkingen kommer ut av uforløste problem gjennom livet .. Vil du virkelig gå inn i dette med øynene åpne? Du kan ikke stole på en alkoholiker .. uansett ! Dette er vanskelig, jeg vet ikke om jeg klarer å la være egentlig. Men jeg skjønner ikke hvor pengene hennes kommer fra, hun går på sosialstønad . Hun snuser og drikker , bruker over 12 000 mnd. på det har jeg regnet meg frem til, og så mat osv..... Får man så mye fra Nav ? Anonymkode: 5fd57...63a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #8 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min samboer hadde alkoholproblem da vi ble sammen. Jeg visste det ikke da, men oppdaget det etterhvert. I dag har han kontroll på alkoholkonsumet. Jeg valgte å hjelpe han fordi jeg var forelsket, slik som du er nå. Resultatet er at jeg er helt utslitt, hater alt som heter alkohol og skyr berusede mennesker. Skulle ønske at jeg aldri hadde satt meg selv i den situasjonen. Kom deg vekk, du fortjener bedre. Anonymkode: 7bcee...aa8 Takk for din erfaring, jeg er så i tvil om dette, men det er sterke følelser . Ikke lett å bryte, selv om alle sier det er rett . Anonymkode: 5fd57...63a
starken Skrevet 22. august 2021 #9 Skrevet 22. august 2021 Vil kanskje ikke kategorisere min eks som alkoholiker, men han hadde et usunt forhold til det. Det var ofte og ble alltid for mye. Det var veldig ødeleggende. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #10 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er vanskelig, jeg vet ikke om jeg klarer å la være egentlig. Men jeg skjønner ikke hvor pengene hennes kommer fra, hun går på sosialstønad . Hun snuser og drikker , bruker over 12 000 mnd. på det har jeg regnet meg frem til, og så mat osv..... Får man så mye fra Nav ? Anonymkode: 5fd57...63a Tvilsomt. Jeg ville nok tenkt at hun tjener noe på andre måter. Anonymkode: 9dfe8...4e8 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #11 Skrevet 22. august 2021 Jeg forstår alle som mener det er galskap å bli sammen med en alkoholiker. Men hvordan forhold ønsker du deg? Er det mulig å bo separat og holde på det til forelskelsen minsker og du ser forholdet med nye øyne. Om du bryter tvert nå vil du sikkert slite med savn og sorg og anger. Jeg har vært "henne" i forholdet for mange år siden. Det utviklet seg mens jeg var i forholdet - og mannen holdt utrolig nok ut. Pga helsa var jeg nødt til å slutte med alkohol, så jeg drikker ikke lengre av den grunn. Vet ikke om jeg hadde klart det uten kniven på strupen. Anonymkode: c7f0f...a39 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #12 Skrevet 22. august 2021 Kan jeg spørre deg, ts? Hva liker du ved henne så godt at du vurderer å date henne framfor alle andre jenter? Kan du ikke få andre eller vil du ikke ha andre? Takk. Anonymkode: ca674...b02 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #13 Skrevet 22. august 2021 Jeg datet en ex-alkoholiker før, da jeg ikke visste bedre. Det var ikke bra. Personligheten blir jo veldig påvirket av alkoholisme...Ville aldri gjort igjen. Anonymkode: ca674...b02 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #14 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår alle som mener det er galskap å bli sammen med en alkoholiker. Men hvordan forhold ønsker du deg? Er det mulig å bo separat og holde på det til forelskelsen minsker og du ser forholdet med nye øyne. Om du bryter tvert nå vil du sikkert slite med savn og sorg og anger. Jeg har vært "henne" i forholdet for mange år siden. Det utviklet seg mens jeg var i forholdet - og mannen holdt utrolig nok ut. Pga helsa var jeg nødt til å slutte med alkohol, så jeg drikker ikke lengre av den grunn. Vet ikke om jeg hadde klart det uten kniven på strupen. Anonymkode: c7f0f...a39 Jeg vet rett og slett ikke, det er så mange ubesvarte spørsmål. Hun har vert i av/på forhold de siste 8 årene. Først med en, som var voldelig i tillegg, så med en som jobbet på en ferge og var borte 14 dg, så hjemme 14. Begge forlot henne jo. Og hun har hatt mange sexpartnere, sikkert for å skaffe alkohol ol. Vet ikke, hun vil ikke snakke om det. Ja vi kan jo bo separat, men hun vil helst treffes hele tiden. Og jeg er veldig betatt, eller forelsket , så det er vanskelig å si nei. Redd for å miste henne. Anonymkode: 5fd57...63a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #15 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan jeg spørre deg, ts? Hva liker du ved henne så godt at du vurderer å date henne framfor alle andre jenter? Kan du ikke få andre eller vil du ikke ha andre? Takk. Anonymkode: ca674...b02 Utsendte, smilet, kjemien, sexen og humøret. Alt. Det er vanskelig når man får følelser. Anonymkode: 5fd57...63a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #16 Skrevet 22. august 2021 Kom deg unna! Anonymkode: 93103...e5b 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #17 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utsendte, smilet, kjemien, sexen og humøret. Alt. Det er vanskelig når man får følelser. Anonymkode: 5fd57...63a Skjønner. Takk for svaret 🙂 Tror du at dette ikke finnes hos andre jenter? Ønsker du å ha barn med en alkoholiker? Anonymkode: ca674...b02 1
nomore82 Skrevet 22. august 2021 #18 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for din erfaring, jeg er så i tvil om dette, men det er sterke følelser . Ikke lett å bryte, selv om alle sier det er rett . Anonymkode: 5fd57...63a Husk at disse følelsene blir ikke mindre eller enklere jo mer dere knyttes sammen. De blir tøffere og mer kompliserte. Og til slutt vil hennes misbruk påvirke deg enten du vil eller ikke, og det å avslutte det vil føles ut som umulig. En person med alkoholmisbruk kan ikke stoles på. I starten handler det om å forsvare og ufarliggjøre et åpent men stort alkoholforbruk. Problemene er der, og øker i omfang, men normaliseres med bortforklaringer og løgner. «Jeg drakk ikke så mye!». «Jeg har hatt ei krevende periode på jobb og fortjener å koble av!». «Det var Torill som ikke ville hjem til Knut…». Og så videre. Det er alltid noen andre sin feil eller rettferdiggjøres med at man fortjener å koble av. Så utvikler det seg ofte over tid til å foregå mer i det skjulte. En finner flasker over alt. Tomme flasker. Halvfulle flasker. Skjult. Akkurat nok gjemt men samtidig tilgjengelig. Ofte foregår dette over tid så endringene er ikke så åpenbare. Og i starten begynner det med uskyldige løgner og bortforklaringer og vokser til regelrett svik og bedrag. Men et eller annet tidspunkt langs veien er man for investert. «In for a penny in for a pund». Du er heldig og vet om dette i forkant. Vær lur og utnytt den kunnskapen. Ikke involver deg. 2
HansErik Skrevet 22. august 2021 #19 Skrevet 22. august 2021 (endret) Vil anbefale deg å løpe fort vekk og ikke se deg tilbake. Har vert der Endret 22. august 2021 av HansErik 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #20 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Skjønner. Takk for svaret 🙂 Tror du at dette ikke finnes hos andre jenter? Ønsker du å ha barn med en alkoholiker? Anonymkode: ca674...b02 Barn er uaktuelt uansett, jeg er sterilisert. Og hun ønsker ikke flere barn heller. Men jeg har alltid slitt på damefronten, hun er utseendemessig mange hakk over meg. Og jeg har fått sterke følelser. hun treffer en annen også, han er i midten av 50 åra. De har kranglet en del den siste tiden sier hun, at han er sjalu. Jeg er vel og det når hun besøker han. Men hun sier han er bare en venn, ingenting sexuellt sier hun. Vet ikke hva jeg skal tro. Har sagt om vi i det hele tatt skal prøve må hun kutte ut han. Det vil hun ikke Anonymkode: 5fd57...63a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå