Gå til innhold

Tips til rimelig og behagelig bilstol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi skal ha en ny bilstol til barnet vårt på 3 år. Hun er for stor for 18kg sete vi har nå.

Har sett litt inne på Jollyroom, men er usikker på hvor god benplass barnet får?

Barnet har jo fått bena langt opp i fjeset føler jeg. Har sett det finnes stoler med sånn "ratt" foran for å stille på dette. Er det ikke sjans med disse setene jeg har sett på? Beklager dumme spørsmål, men jeg er helt grønn på dette.

Disse 2 har jeg sett på:

https://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/vendbare/britax-romer-two-way-bilstol-cosmos-black

https://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/vendbare/britax-romer-multi-tech-iii-bilstol-storm-grey

Anonymkode: d6efd...f11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du å bruke bilstolen fremovervendt siden det er kombistoler du har sett på? Det er i så fall sterkt frarådet. Jeg ville gått for Britax Max way plus. Den koster litt mer enn de du har sett på, men er en knallgod stol. Å kjøpe pent brukt er jo et alternativ hvis budsjettet er stramt. Den varer til 25 kg og kan monteres med benplass.1/3 av stolen kan stå utenfor kanten på bilsetet, det gir god plass til beina. Min lange snart 4-åring sitter med knærne i 90 grader når den er montert sånn. 

Anonymkode: 30a6f...185

• Liker 4
Skrevet

Se på Britax Max way plus. 

Anonymkode: 262b3...3ec

• Liker 3
Skrevet

Skal ha bakovervendt så lenge det går og tenkte slå en flue i to smekk med kombistol og snu etterpå (vet ikke om planen var helt gjennomtenkt da..) Så kjekt å høre! Tusen takk for kjempeflott tips, den skal jeg se på! :)

Hva er egentlig forskjellen på Plus og "ikke plus?" (Fant ikke plus på Jollyroom)

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skal ha bakovervendt så lenge det går og tenkte slå en flue i to smekk med kombistol og snu etterpå (vet ikke om planen var helt gjennomtenkt da..) Så kjekt å høre! Tusen takk for kjempeflott tips, den skal jeg se på! :)

Hva er egentlig forskjellen på Plus og "ikke plus?" (Fant ikke plus på Jollyroom)

Kombistoler er ikke anbefalt, når de er for store til å sitte bakovervendt er det trepunktssele som gjelder, i en beltestol som passer barnet. Ditt barn kan sitte bakover i enda 3 år til ved å gå for Max Way Plus eller Klippan Century 🙂

Anonymkode: 8eec2...1dd

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kombistoler er ikke anbefalt, når de er for store til å sitte bakovervendt er det trepunktssele som gjelder, i en beltestol som passer barnet. Ditt barn kan sitte bakover i enda 3 år til ved å gå for Max Way Plus eller Klippan Century 🙂

Anonymkode: 8eec2...1dd

Tusen takk! Da går vi for det :) 

Skrevet

Vi er veldig fornøyd med britax maxway. Vi har ikke plus, men den er sikkert bedre igjen. Bruker den til 3 åringen som er vokst ut av Besafe modular.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...