AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Lang historie kort. Vi er i begynnelsen av 30-årene. Har vært kjæreste og samboere noen år og eiger bolig. Det siste 1 1/2 året har barn jevnlig vært et tema. Jeg har vært tydelig på hva jeg vil, å sagt at nå kan du tenke på hva du vil frem til sommer 2021 (altså har han fått laaaang tenketid). Vi har snakket om temaet jevnlig underveis og han har fremstått lunken, men jeg har gitt han tenketiden. Dette har ført til noe amper stemning og tidvis diskusjoner, ikke minst gått utover sexlivet (livredd for å gjøre verpesyk dame gravid). Nå er tiden inne, jeg vil ha svar. Jeg vil ha et normalt sexliv og god kommunikasjon. Han klarer fremdeles ikke møte meg på dette. Mye pjatt men lite handling. «Prøvde» meg til morningen i dag, men ble avvist som vanlig. Jeg klarer ikke lenger, å begynner føle meg klar for å si det, at jeg vil at vi skal flytte fra hverandre. (Han sier han vil ha barn, med meg spør jeg- ja med meg bekrefter han. Men han er livredd for at jeg skal bli gravid). Er jeg urimelig? Hva hadde dere gjort? Vil ikke idemyldre med venner da jeg syns det blir for utleverende ovenfor han. Anonymkode: 511e0...477 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Høres ikke ut som at han egentlig vil ha barn, ikke nå hvertfall. Virker som at han helst vil vente, men at han er en av de konfliktskye mennene som ikke klarer å gi et tydelig svar. Anonymkode: f9743...4a1 10
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ikke ut som at han egentlig vil ha barn, ikke nå hvertfall. Virker som at han helst vil vente, men at han er en av de konfliktskye mennene som ikke klarer å gi et tydelig svar. Anonymkode: f9743...4a1 Er et ultimatum strengt da? I en alder av 33? Jeg har gitt han1 1/2 års «forvarsel» som sagt på at jeg ville legge en plan nå denne sommeren. Anonymkode: 511e0...477 2
Lipyros Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 Dere er helt ulike steder i prosessen med ønske om barn. Du skal ikke trenge å vente når du er klar- Han skal ikke presses til noe han ikke er klar for. Derfor blir forholdet galt og ingen er fornøyde. Da er det kanskje bedre å ta en pause
Rosi Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 Menn kan være mye eldre enn kvinner og fortsatt lage barn uten problemer. Du begynner å komme i alderen hvor det er på tide før kroppen sier nei. Mulig du må minne han på denne biologiske forskjellen, og er han fortsatt ikke med så er han ikke seriøs når han sier det er deg han vil ha barn med. 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #7 Skrevet 22. august 2021 Lipyros skrev (3 minutter siden): Dere er helt ulike steder i prosessen med ønske om barn. Du skal ikke trenge å vente når du er klar- Han skal ikke presses til noe han ikke er klar for. Derfor blir forholdet galt og ingen er fornøyde. Da er det kanskje bedre å ta en pause Ja du er inne på noe. Var derfor jeg ga han 1 1/2 tenketid med håp om at vi skulle være på samme sted i prosessen.. når vi ikke er det, er brudd det riktige? Noe pause er ikke aktuelt. Anonymkode: 511e0...477 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #8 Skrevet 22. august 2021 Det er jo tydeligvis ikke sex som gjør at han er sammen med deg, kanskje heller redselen for å være alene? Det kan også være en slags 30-årskrise. Han har kommet til et veiskille i livet, og mangler kanskje redskapene til å håndtere egne følelser rundt dette. Det ligger til menn, å prøve å løse ting i eget hode, men det kan ende i kaos. Med en god tilnærming til kommunikasjonen, uten å havne i angrep og forsvar, er det kanskje mulig å få ham til å åpne seg. Anonymkode: 566a2...45a
Lipyros Skrevet 22. august 2021 #9 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja du er inne på noe. Var derfor jeg ga han 1 1/2 tenketid med håp om at vi skulle være på samme sted i prosessen.. når vi ikke er det, er brudd det riktige? Noe pause er ikke aktuelt. Anonymkode: 511e0...477 Jeg så på det som dealbreaker hvis mannen ikke var klar for barn, når jeg følte vi hadde "alt på stell". Det var det neste naturlige steget i forholdet - og mitt høyeste ønske. Jeg hadde aldri tvunget eller lurt ham til farskap, men heller kjøpt sperm og fått ønske mitt oppfylt i Danmark. Følte jeg kunne vente litt på kjærligheten, men at den biologiske klokken min tikket og at jeg måtte få barn før jeg ble gammel. 😅 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #10 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Er jeg urimelig? Ikke urimelig om du setter hardt mot hardt nå, men du har gått helt feil frem. Det med barn er noe man tar opp på date en. Og man må sette handlinger bak ordene sine, i de små ting, helt fra start. Være konsekvent på å trekke seg vekk dersom han er forsinket eller ikke gjør som han skal. Unger er ekstremt krevende. De tester grenser store deler av oppveksten. Man kan ikke oppdra unger med noen som ikke kan disse tingene. Så måten du går frem på kan avgjøre hvorvidt en mann som ønsker barn vil ha barn med akkurat deg. Anonymkode: 39abc...45e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #11 Skrevet 22. august 2021 Tror jeg hadde sagt noe sånt som... Ang det å få barn så forstår jeg at du ikke ønsker dette nå. Jeg respekterer så klart det, men jeg velger derfor å ta valget med å flytte og gå videre med livet mitt. Dere har allerede snakket om det. Du har gitt han tid. Synest egentlig ikke noe om å sette ultimatum når det gjelder sånne ting. Om han ikke ønsker barn nå, så er det hans valg som også skal respekteres. Men konsekvensen blir jo at du flytter. Anonymkode: 9615f...c9f 8
Khloe P.T Skrevet 22. august 2021 #12 Skrevet 22. august 2021 Det høres ut som om du kan ende som barnløs om du velger forholdet til den mannen. Jeg ville sagt at nok er nok og flyttet ut. Da har du god tid til å finne en ny potensiell pappa til dine barn ... og han får muligens øynene opp for hva han mister. 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #13 Skrevet 22. august 2021 Har dere snakket ordentlig sammen om dette? Har du sagt rett ut at du ønsker å prøve å få barn nå? Hva sier han da? Anonymkode: 4d8a4...ba0
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #14 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja du er inne på noe. Var derfor jeg ga han 1 1/2 tenketid med håp om at vi skulle være på samme sted i prosessen.. når vi ikke er det, er brudd det riktige? Noe pause er ikke aktuelt. Anonymkode: 511e0...477 PAUSE finnes ikke. Enten er man sammen, eller så er man ikke det. Anonymkode: 4999b...953 3
Maggi2 Skrevet 23. august 2021 #15 Skrevet 23. august 2021 Ja jeg ville gått fra han. Han gidder ikke ha sex med deg en gang, fordi han er livredd for å gjøre deg gravid. Altså hallo, om han ikke kan stole på et kondom en gang, da er han faen meg livredd, og du kan se langt etter at han plutselig skal bli klar ut på høsten liksom. Ikke kast bort mer tid på denne mannen. Han har jo på en måte lurt deg, bli sint! 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #16 Skrevet 23. august 2021 Om han er klar om 5 år, så er det jo for sent for deg. Jeg støtter å finne ut av det nå, slik at du evt får tid til å finne deg en ny partner NÅ før det er for sent for DEG! Han har fått lang betenkningstid. En måned fra eller til vil ikke hjelpe han. Anonymkode: 0f534...ec6 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #17 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er jeg urimelig? Hva hadde dere gjort? Vil ikke idemyldre med venner da jeg syns det blir for utleverende ovenfor han. Tenker at du er og har vært forbilledlig tydelig og klar Om man vil ha barn så er det en så viktig sak i livet at det helt klart er lov å gi ultimatum i forhold til det! Anonymkode: c4ecd...d95 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #18 Skrevet 23. august 2021 Du har vært tydelig på at barn er viktig for deg, og han har fått god tid til å vurdere det. Nå kan du være helt ærlig på at når han ikke ser ut til å være på samme sted som deg så er forholdet over. Du kan ikke vente lengre da det tross alt tar tid å finne en ny partner og komme dit at det er naturlig å få barn også. Og du, om han begynner å endre medning, og ber om ny tidsfrist eller noe, hold deg hard. Ikke la han bruke opp tiden din slik at du risikerer å ende opp uten barn. Enten vil han ha barn, eler så vil han ikke. Det er ikke nok med noe "kanskje om en stund" nå. Hvis man ønsker barn så trumfer det alt. Ellers vil man ende opp med å angre bittert senere. Anonymkode: acf42...25f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå