Gå til innhold

Nettsamlinger ved høyskole. Bruker de som regel Zoom eller Teams?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? 🙂

Anonymkode: 5f8c7...cc3

Videoannonse
Annonse
Gjest TheCatLady
Skrevet

Har brukt zoom på de to universitetetene jeg har studert ved det siste året. 

Skrevet

UiO bruker bare Zoom har jeg inntrykk av.

Mulig det varierer fra fakultet til fakultet..

Anonymkode: c026e...c9e

Skrevet
TheCatLady skrev (20 minutter siden):

Har brukt zoom på de to universitetetene jeg har studert ved det siste året. 

Jeg liker ikke Zoom :(

De brukte Zoom på digitalt årsmøte i borettslaget og da var det flere som ikke kunne logge inn og gikk glipp av møtet 

Skrevet

UiS har brukt Zoom det siste året

Anonymkode: 45656...4eb

Gjest TheCatLady
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De brukte Zoom på digitalt årsmøte i borettslaget og da var det flere som ikke kunne logge inn og gikk glipp av møtet 

Ok, jeg har ikke opplevd problemer med det i studiesammenheng. Et par ganger har noen professorer slitt litt med å få det til å fungere, men usikker på om det er på grunn av zoom eller fordi de har rotet med noe. 

Skrevet

OsloMet bruker Zoom. Jeg foretrekker Teams, men man blir jo vant til det.

Anonymkode: c8bbc...375

Skrevet

USN bruker zoom

Anonymkode: 2f631...929

Skrevet

Dmmh bruker zoom. 

Anonymkode: ded64...ca5

Skrevet

UiT bruker zoom

Anonymkode: aaca4...6dd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

De hadde fint klart å logge seg på dersom de som hadde opprettet møtet faktisk hadde gjort det riktig :) 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De hadde fint klart å logge seg på dersom de som hadde opprettet møtet faktisk hadde gjort det riktig :) 

Enig. Men de gjorde det sånn at kun de som allerede hadde Zoom konto kunne bli med. Det bør jo være sånn at man kan bli med som «guest» uten app/konto. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig. Men de gjorde det sånn at kun de som allerede hadde Zoom konto kunne bli med. Det bør jo være sånn at man kan bli med som «guest» uten app/konto. 

"For å bruke Zoom må både avsender og mottaker installere programvare/app. Men deltakerne behøver ikke å ha brukerkonto for å få tilgang til et møte"

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

"For å bruke Zoom må både avsender og mottaker installere programvare/app. Men deltakerne behøver ikke å ha brukerkonto for å få tilgang til et møte"

Stemmer. Men på årsmøtet ble alle spurt om å logge seg inn. Man må altså ha konto. 

Skrevet

Nord bruker begge, avhengig av hva faglærer foretrekker. 

Gjest TheCatLady
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stemmer. Men på årsmøtet ble alle spurt om å logge seg inn. Man må altså ha konto. 

Det hørtes rart ut. Jeg har aldri trengt å ha konto. Får link med møtenummer og passord og så logger jeg meg inn. Zoom er vel lagt opp til at man skal kunne bruke det uansett på en enkel og grei måte gjennom app eller nettleser. 

Skrevet
TheCatLady skrev (Akkurat nå):

Det hørtes rart ut. Jeg har aldri trengt å ha konto. Får link med møtenummer og passord og så logger jeg meg inn. Zoom er vel lagt opp til at man skal kunne bruke det uansett på en enkel og grei måte gjennom app eller nettleser. 

Riktig. Vi fikk også passord. Men hver gang vi skrev inn passordet, sto det «vennligst logg inn». 

Skrevet

Zoom eller YouTube live

Anonymkode: a6101...1f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Riktig. Vi fikk også passord. Men hver gang vi skrev inn passordet, sto det «vennligst logg inn». 

Det er bare fordi de som opprettet ikke bruker riktig link, eller at linken må sendes på nytt. Det er ikke Zoom som er problemet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er bare fordi de som opprettet ikke bruker riktig link, eller at linken må sendes på nytt. Det er ikke Zoom som er problemet.

Takk! ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...