AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Hei. Jeg tok koronavaksinen (moderna) uten å vite at jeg var gravid i uke 1. Nå er jeg litt bekymret for hvilken betydning det har på barnet mitt. Hadde en ganske heftig sykdomsfølelse på etter vaksinasjonen og måtte være hjemme fra jobb, men hadde ikke feber. Noen her inne som er i samme båt og har fått noen svar fra lege/jordmor? Blir ikke så mye klokere av å prøve å Google. Jeg er nå straks i uke 7 og skal på tidlig ultralyd hos volvat + time hos fastlegen min neste uke, men synes det er lenge å vente på svar… Svar de heller kanskje ikke sitter inn med! Hilsen bekymret førstegangs mamma. Anonymkode: 4368b...4b9
Jdz Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 (endret) Ungen blir vel født med mikrochipper og 5G-antenne da? Neida, jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for. Det finnes ingen data som tyder på at det er noen risiko for barnet at mor får vaksine. Helsemyndighetene i de fleste land, også Norge, anbefaler vaksinen til både gravide og ammende, blant annet fordi gravide har høyere risiko for alvorlig sykdomsforløp. Endret 22. august 2021 av Jdz 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Det var flere som var med i forsøkstesting som tok vaksine, og fant ut at de var gravide. Det var flere i kontrollgruppen som hadde spontanaborter enn de som fikk vaksinen. Anonymkode: ce063...49a 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 I uke 1 var ikke egget befruktet. Anonymkode: 26276...5ea
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 Det er pga faren for spontanabort kort tid etter vaksinen at du ikke skal ta vaksine. Barnet i magen lever jo, så ingen grunn til bekymring. Anonymkode: 62c35...88d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 Uke 1 er uken du har mensen. Du var ikke gravid enda. Anonymkode: 8a4df...80c
stan Skrevet 22. august 2021 #7 Skrevet 22. august 2021 Anbefalingen nå er å ta vaksinen, også som gravid. https://www.fhi.no/nyheter/2021/oppdatert-vaksineanbefaling-for-gravide/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå