Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge felles venner har exen det helt fint noen uker etter bruddet. Verken sørger eller er trist. Møtte på han ute her om dagen og han virket totalt følelsesløs. En kompis av han sier at han sørger ikke fordi han ikke synes jeg var verdt det. Det gjorde vondt.

Hvordan skal jeg håndtere dette?

Anonymkode: 851eb...361

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selfølgelig, men da må man jo ha vært forelsket 

• Liker 3
Skrevet

Det er klart menn får kjærleikssorg! Det verkar som du ønsker at eksen din skal ha det vondt? Kvifor?

• Liker 7
Skrevet
Loff77 skrev (12 minutter siden):

Selfølgelig, men da må man jo ha vært forelsket 

Selvfølgelig.

Gud skrev (11 minutter siden):

Det er klart menn får kjærleikssorg! Det verkar som du ønsker at eksen din skal ha det vondt? Kvifor?

Jeg vil ikke at han skal ha det vondt, men det var knusende å høre at jeg er så lite verdt at han føler ingenting etter bruddet etter alt vi har delt. Den er hard. Så han føler ingen kjærlighetssorg fordi jeg ikke var verdt det. Skjønner du nå?

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig.

Jeg vil ikke at han skal ha det vondt, men det var knusende å høre at jeg er så lite verdt at han føler ingenting etter bruddet etter alt vi har delt. Den er hard. Så han føler ingen kjærlighetssorg fordi jeg ikke var verdt det. Skjønner du nå?

TS

Nei, ikke fordi du ikke var verdt det det er jo ikke noe man bestemmer seg for. Han var ikke forelsket i deg

• Liker 3
Skrevet
Loff77 skrev (Akkurat nå):

Nei, ikke fordi du ikke var verdt det det er jo ikke noe man bestemmer seg for. Han var ikke forelsket i deg

Jeg hører at du har levd under samme tak som oss siden du uttaler deg så bastant om noe og noen du ikke kjenner. Go internet 🤦‍♀️

• Liker 5
Skrevet

Mitt inntrykk er at brudd foregår slik;

Kvinner: Går totalt i kjelleren de første 2-4 ukene, deretter begynner de gradvis å fungere igjen.

Menn: «I’m freeeeeeee» - mentalitet de første 2-4 ukene. Da er det party-party og ta igjen alt det fortapte. Så kommer smellen, når det går opp for hodet deres at forholdet er slutt..etter 2-4 uker altså. 

Jepp. Jeg generaliserer veldig. Men jeg ser slike tendenser.

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hører at du har levd under samme tak som oss siden du uttaler deg så bastant om noe og noen du ikke kjenner. Go internet 🤦‍♀️

Kanskje han er en robot da, hva vet jeg;)

Skrevet

Kanskje det kommer senere. Vet ikke hvem som gjorde det slutt, men det kan hende at han ikke vil at du skal vite at han har det. Uansett så bør du ikke føle deg mindre verdt for det.

Anonymkode: d158e...7e9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

TS

Om det var han som gjorde det slutt har han sjølvsagt ikkje kjærleikssorg. Han ville ikkje vere saman med deg. Det er sjølvsagt låkt å kjenne på, men det betyr ikkje at du er mindre verdt. Tenk på alle du ikkje har lyst til å vere saman med. Ingenting i vegen med dei heller.

Om det var du som gjorde det slutt ser eg ikkje heilt problemet. Då er det du som ikkje ønsker å vere saman, og bør vere glad for å bli lett kvitt han. 

• Liker 6
Skrevet

Selvfølgelig kan menn føle kjærlighetssorg. Men en del menn er ikke av den typen at de snakker om det eller viser det. Også vet jeg ikke bakgrunn for deres brudd, men hvis han slo opp kan han allerede ha prossesert bruddet før han slo opp eller det kan være at følelsene allerede hadde sklidd såpass bort at det ikke gjør grusomt vondt. Det at venner av ham sier han har det topp og ikke føler noe skal du ta som at de er på hans parti og prøver å få deg til å føle deg dårlig. Fokuser på deg selv og dine venner, legg bort fokus på at han skal ha påvirkning på ditt liv. Kjærlighetssorg er tøft, men det blir bedre (og fortere bedre når man har fokus på hva man selv kan gjøre nå).

• Liker 4
Skrevet
tangent skrev (30 minutter siden):

Selvfølgelig kan menn føle kjærlighetssorg. Men en del menn er ikke av den typen at de snakker om det eller viser det. Også vet jeg ikke bakgrunn for deres brudd, men hvis han slo opp kan han allerede ha prossesert bruddet før han slo opp eller det kan være at følelsene allerede hadde sklidd såpass bort at det ikke gjør grusomt vondt. Det at venner av ham sier han har det topp og ikke føler noe skal du ta som at de er på hans parti og prøver å få deg til å føle deg dårlig. Fokuser på deg selv og dine venner, legg bort fokus på at han skal ha påvirkning på ditt liv. Kjærlighetssorg er tøft, men det blir bedre (og fortere bedre når man har fokus på hva man selv kan gjøre nå).

Føles bare så vanvittig merkelig, da han bare dager tidligere sa hvor mye han elsket meg, så fram til det livet vi skulle ha sammen og få møtt barnet vårt. Og på et blunk så slår han opp og sier bare uker senere at han har det helt fint, har ikke følt noe som helst tristhet. Jeg får det bare ikke til å stemme. Og jo, det får meg til å føle meg vanvittig lite verdt dessverre...

TS

Skrevet
Vera skrev (53 minutter siden):

Mitt inntrykk er at brudd foregår slik;

Kvinner: Går totalt i kjelleren de første 2-4 ukene, deretter begynner de gradvis å fungere igjen.

Menn: «I’m freeeeeeee» - mentalitet de første 2-4 ukene. Da er det party-party og ta igjen alt det fortapte. Så kommer smellen, når det går opp for hodet deres at forholdet er slutt..etter 2-4 uker altså. 

Jepp. Jeg generaliserer veldig. Men jeg ser slike tendenser.

Veldig enig i det du skriver. Ble slutt med meg og kjæresten etter 6 år. Jeg var sengeliggende og sykmeldt i 2 uker og ødelagt. Kom meg opp på jobb og trening etter tre uker. 
Vi tok opp kontakten etter fem uker, da var han ødelagt.. og han sa han digget singellivet de to første ukene, før sorgen og ensomheten kom å slo han i bakken. 

Anonymkode: a3152...6ea

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig gjør vi det. Men bruker mye energi på å skjule det for andre.

Anonymkode: 93d1f...6da

• Liker 2
Skrevet

Nei vi menn er kalde og følelses løse. 

Anonymkode: ddb0e...a8f

Skrevet

Menn føler nok gjennomgående mye mindre kjærlighetssorg enn det kvinner gjør. Jeg tror aldri jeg har følt det overhodet🤔

Anonymkode: d4f94...97a

• Liker 1
Skrevet

Situasjonsbetinget.

Hvis exen din har vært i en tankeprosess der han vil ut av forholdet har han allerede gått gjennom sorgprosessen. Så når han nå er ute av forholdet deres er han ferdig med kjærlighetssorgen.

Anonymkode: 63499...fa4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Føles bare så vanvittig merkelig, da han bare dager tidligere sa hvor mye han elsket meg, så fram til det livet vi skulle ha sammen og få møtt barnet vårt. Og på et blunk så slår han opp og sier bare uker senere at han har det helt fint, har ikke følt noe som helst tristhet. Jeg får det bare ikke til å stemme. Og jo, det får meg til å føle meg vanvittig lite verdt dessverre...

TS

Sånn var eksen min også etter han dumpa meg. Virka likegyldig eller letta. Mens jeg var helt knust. 3 mnd seinere letta regntåka mi og jeg så lyst på livet, men da gikk han rundt til alle og sa hvor fælt bruddet var og hvor kjipt det var å være singel... 

Anonymkode: a6377...abc

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Menn føler nok gjennomgående mye mindre kjærlighetssorg enn det kvinner gjør. Jeg tror aldri jeg har følt det overhodet🤔

Anonymkode: d4f94...97a

Har du opplevd å miste noen du elska høyt, da?

Mange menn tar livet sitt når kona går. Få damer gjør det samme...

Anonymkode: a6377...abc

• Liker 5
Skrevet

Alle opplevelser jeg har hatt så har jeg gått i kjelleren i 3 mnd, så får de smellen når det går fint med meg. Gjelder vel ikke alle, men ser det hele tiden med venninner som går gjennom samme. Da kommer de plutselig krypende tilbake og føler sorgen som vi gjorde i starten, mens de bare følte frihet og glede! 

Anonymkode: cfccf...cf4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...