Gå til innhold

Samboer tenker bare "meg meg meg" Hele tiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg jobbet en full uke og er dødssliten og han har hatt kort uke, så står han enda ikke opp med barna. Jeg blir forbanna, og han sier bare "jada.. ", og jeg må til slutt stå opp fordi ungene roper mamma mamma mamma.. Han bryr seg liksom ikke om jeg er sliten. 

Han legger seg før det er ryddet på kjøkkenet. Maten kan stå igjen på kjøkken disken, åpnet tacolefse, åpen mais, kjøtt. Han bryr seg ikke, og sier " Ta det du"

Han blir sur om jeg ber han vaske doen

Det et nesten blitt helt sykt, så egoistisk han er. Han tar og tar, og jeg gir og gir. 

Hva er normalt? Jeg vet ikke lenger. For min del så får jeg ingenting annet enn jobb i dette forholdet. 

Anonymkode: c4b48...889

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller ingen rolle hvor normalt det er - det er uansett ikke greit.

Sett deg ned med ham, sett opp oppgaver og fordel helt konkret mellom dere.

Tips: Stå opp med barna er en oppgave, fordel den slik at begge får sove ut en helgedag.

Syns du skal sette hardt mot hardt på dette. Er ingen tilhenger av ultimatum generelt, men man kan ikke melde seg ut av Familien AS. 

• Liker 22
Skrevet

Det er ikke normalt, du er sammen med en mannebaby. Det blir ikke bedre med mindre du krever det, det er i hvert fall ikke noe som kommer til å endre seg av seg selv.

Anonymkode: 7186b...d40

• Liker 11
Skrevet

Stopp å bare gi. Gjør som den over sier og fordele oppgaver. Om han ikke klarer å få til å gjøre noe i hjemmet er han ikke i stand til å være del av en husholdning og jeg ville vurdert om jeg vil livet skal være sånn.

• Liker 11
Skrevet

Her har vi en dag hver i helgen. I dag var det min tur. Helt naturlig tenker jeg....Høres ikke som om din mann er helt oppegående.

I går så mor i heimen på fotball og drakk øl, mens jeg vasket og brettet klær. En annen gang kan det være motsatt......

Hilsen en pappa som er trøtt i dag :)

Anonymkode: a11ae...326

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her har vi en dag hver i helgen. I dag var det min tur. Helt naturlig tenker jeg....Høres ikke som om din mann er helt oppegående.

I går så mor i heimen på fotball og drakk øl, mens jeg vasket og brettet klær. En annen gang kan det være motsatt......

Hilsen en pappa som er trøtt i dag :)

Anonymkode: a11ae...326

Jeg jobbet i går, så han stod opp med barna og jeg gikk på jobb. Han sa i går at jeg skulle få sove siden jeg har jobbet full uke, og han 2 dager. Ok sier jeg. 

I dag derimot er han sur om jeg vekker han, så nå sitter jeg her da og har styrt på med ungene, mens han sover. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobbet i går, så han stod opp med barna og jeg gikk på jobb. Han sa i går at jeg skulle få sove siden jeg har jobbet full uke, og han 2 dager. Ok sier jeg. 

I dag derimot er han sur om jeg vekker han, så nå sitter jeg her da og har styrt på med ungene, mens han sover. 

Dump ungene inn hos han og forlat huset. 

Sett ned foten og SLUTT å tillate han å behandle deg som en dørmatte. 

Anonymkode: f56a2...b46

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dump ungene inn hos han og forlat huset. 

Sett ned foten og SLUTT å tillate han å behandle deg som en dørmatte. 

Anonymkode: f56a2...b46

Ja jeg gjør det, jeg vet bare ikke alltid hvordan. 

Det er alltid sånn at jeg kjefter og "klager", men egentlig så er jeg bare dritlei av at han ikke hører! Sånn vil jeg ikke bo lenger. Det er mye mer arbeid når han er her, fordi han gir ingenting tilbake. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg gjør det, jeg vet bare ikke alltid hvordan. 

Det er alltid sånn at jeg kjefter og "klager", men egentlig så er jeg bare dritlei av at han ikke hører! Sånn vil jeg ikke bo lenger. Det er mye mer arbeid når han er her, fordi han gir ingenting tilbake. 

Jeg ga deg jo helt konkrete råd om hvordan over her. 

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor gikk du inn i et forhold og fikk barn med en sånn person? 

Anonymkode: 3f6e8...434

• Liker 5
Skrevet

Returner han til mora med beskjed om at "varen" du fikk er ubrukelig så hun må ta den tilbake.

Anonymkode: e19ed...2df

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor gikk du inn i et forhold og fikk barn med en sånn person? 

Anonymkode: 3f6e8...434

Hvordan skulle hun vite hvordan han er som far før han ble far? 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Returner han til mora med beskjed om at "varen" du fikk er ubrukelig så hun må ta den tilbake.

Eller til faren. 

• Liker 16
Skrevet (endret)

Har jeg jobbet en full uke og er dødssliten og han har hatt kort uke, så står han enda ikke opp med barna. Jeg blir forbanna, og han sier bare "jada.. ", og jeg må til slutt stå opp fordi ungene roper mamma mamma mamma.. Han bryr seg liksom ikke om jeg er sliten. 

Han legger seg før det er ryddet på kjøkkenet. Maten kan stå igjen på kjøkken disken, åpnet tacolefse, åpen mais, kjøtt. Han bryr seg ikke, og sier " Ta det du"

Det et nesten blitt helt sykt, så egoistisk han er. Han tar og tar, og jeg gir og gir. 

Hva er normalt? Jeg vet ikke lenger. For min del så får jeg ingenting annet enn jobb i dette forholdet. 

Normalt eller ikke. Du er overbelastet, og han tar ikke mer belastning. Jeg tenker at du bør søke delvis permisjon på jobben og bruke den fritiden til å sove og mosjonere. Det blir mindre penger inn, men det går som det går, og hvis gubben er uenig så kan han jo vurdere en ekstra innsats.

Det kan tenkes at du bør dra og besøke noen med jevne mellomrom, noen du kan hvile hos, og da kan gubben ordne med barna.

Endret av I Grosny
Skrevet

Ropte de ikke på deg?  Hadde vært forvirrende om de ropte mamma også er det pappa som kommet.

Å doen haster det vel ikke å vaske.

Anonymkode: bee6e...94a

Skrevet
I Grosny skrev (Akkurat nå):

Normalt eller ikke. Du er overbelastet, og han tar ikke mer belastning. Jeg tenker at du bør søke delvis permisjon på jobben og bruke den fritiden til å sove og mosjonere. Det blir mindre penger inn, men det går som det går, og hvis gubben er uenig så kan han jo vurdere en ekstra innsats.

Ærlig talt da. Du som er så oppegående ellers må jo ikke gi sånne råd!

Løsningen her er selvfølgelig at mannen stepper opp og tar sin del av ansvaret hjemme, ikke at hun skal gå glipp av lønn og pensjonsrettigheter. 

• Liker 15
Skrevet
Hippogriff skrev (9 timer siden):

Hvordan skulle hun vite hvordan han er som far før han ble far? 

Eller til faren. 

Faren er nok helt lik. Mora lot nok HAN være sånn også.   ;)

• Liker 2
Skrevet

Lag oversikt over oppgaver sammen. Bli enige. 

Og skaff vaskehjelp om dere har mulighet til det. 

Anonymkode: e663d...98a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ropte de ikke på deg?  Hadde vært forvirrende om de ropte mamma også er det pappa som kommet.

Anonymkode: bee6e...94a

Ungene roper mamma fordi det ikke pleier å være vits i å rope på pappa. De fikser helt fint om pappa kommer i stedet for mamma, om han er normalt grei mot dem når han kommer. 

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Faren er nok helt lik. Mora lot nok HAN være sånn også.   ;)

Ja. Når menn er idioter er det kvinners ansvar. Åpenbart. Eller ikke. Faktisk ikke. 

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Han er en stor egoist. 

Slike mennesker  tråkker på andre for å hevde seg eller utnytter andres sårbarhet til sin fordel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...