ajarRun Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 https://www.nrk.no/vestland/la-ned-passkontorer-_-to-_passbusser_-skal-gjore-reiseveien-for-folk-kortere-1.15618452 <- Bilder i artikkelen viser et passkontor inni noe jeg vil si åpenbart er en varebil. Er det noen som er enig i at dette er en buss? I så fall, hvorfor? Er det noen som vet registreringsnummer eller merke på denne varebilen?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Ser ut som en helt ordinær Sprinter, som også politiet ellers har rammeavtale på. Ellers er ikke regjering Solberg spesielt språkmektig. De kalte reformen som avskaffet de siste lensmannskontor i distriktet for nærpolitireformen, i beste Orwellske stil. Slik fortsetter det: De påstår å være for selvråderett og frihet, men spenner bein for kommunene der de kan (begrensninger i lokal skattelegging/eiendomsskatt, vannkraft, verk og bruk, og pengefordeling fra distrikt til sentrale strøk, ingen flyktninger i distriktet, frivilligsentraler mister penger). Posten, helsevesenet og fengselsvesenet ligger med brukket rygg mens Høyre påstår at de bygger landet. Verst av alt, den gjengen tar fra de svakeste (uføre, syke, arbeidsledige, flyktninger og familier) for å gi skattelette til de som har mest fra før - stikk i strid med all velferdsforskning ødelegger de så mye de kan av et av de mest velfungerende land i verden. Da er ikke det å rote sammen ordene "buss" og "varebil" min førsteprioritet. 🤪 Anonymkode: d0d17...4b7 2
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Det står jo i artikkelen at det ikke akkurat er en buss, men at det er noe de kaller den. Ellers et godt tilbud.
334 Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 Hvorfor henger du deg opp i det egentlig?... Det er en typisk minibuss uten seter i.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 334 skrev (9 timer siden): Hvorfor henger du deg opp i det egentlig?... Det er en typisk minibuss uten seter i. Uten seter er det ikke (mini)buss. Da er det en varebil. Minibuss har minst 8 seter. Anonymkode: e4714...848
334 Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uten seter er det ikke (mini)buss. Da er det en varebil. Minibuss har minst 8 seter. Anonymkode: e4714...848 Du svarte ikke på spm mitt.. 9 seter biler er ansett som personbiler veit jeg. kjørt de et par ganger, faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå