Tough cookie Skrevet 22. august 2021 #1 Skrevet 22. august 2021 Jeg gikk inn på en Rema butikk i dag, og ble møtt av et skilt der det stod: " I denne butikken er det tillatt med max 38 kunder samtidig". Det var mange flere enn 38 kunder i butikken (sikkert 50) så da lurer jeg på hvordan butikkene har kontroll på dette? Det stod ingen ansatte ved døren og telte kunder, heller ikke noe telleapparat som registrerte hvor mange som kom inn og gikk ut. Er dette bare noe de er forpliktet til å sette opp for å berolige oss kunder? I fjor da Corona herjet på sitt verste, var det max 8 kunder som fikk lov til å være inne samtidig, men da stod det en ansatt på utsiden og hadde oversikten. I andre butikker står det at det er påbudt med munnbind for å komme inn, men så har ikke engang ekspeditøren mumnbind på seg, og kanskje 25% av kundene. Er det noen her inne som jobber i butikker som kan svare meg? 1
zemer Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Tough cookie skrev (8 timer siden): Jeg gikk inn på en Rema butikk i dag, og ble møtt av et skilt der det stod: " I denne butikken er det tillatt med max 38 kunder samtidig". Det var mange flere enn 38 kunder i butikken (sikkert 50) så da lurer jeg på hvordan butikkene har kontroll på dette? Det stod ingen ansatte ved døren og telte kunder, heller ikke noe telleapparat som registrerte hvor mange som kom inn og gikk ut. Er dette bare noe de er forpliktet til å sette opp for å berolige oss kunder? I fjor da Corona herjet på sitt verste, var det max 8 kunder som fikk lov til å være inne samtidig, men da stod det en ansatt på utsiden og hadde oversikten. I andre butikker står det at det er påbudt med munnbind for å komme inn, men så har ikke engang ekspeditøren mumnbind på seg, og kanskje 25% av kundene. Er det noen her inne som jobber i butikker som kan svare meg? Jobber ikke i butikk. Det med munnbind er vel påbudt der en ikke kan holde 1 meter? Matbutikken her har maks 83. Ingen som har oversikt, er vel noe de er pålagt å ha. 1
K@tt Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Her hvor jeg bor har de et system på handlevogner og handlekurver, hvis alle tar en handlekurv/handlevogn så ser de hvor mange som er inne i butikken på én gang. Det blir selvsagt ikke helt nøyaktig, det kan det aldri bli men det blir i alle fall en pekepinn. Det er enda morsommere når det står "maks 1300" på kjøpesenteret her. Lurer på hvordan i alle dager de skal greie å holde oversikten der! 😅 2
Gjest Neocortex Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 På senteret her er det sensorer som teller folk inn og ut. Kan bli kluss om det krysser mange samtidig, typ klynge, men gir et godt estimat. Går telleren over gitt tall er vaktene beordret til inngangene for å overta.
Jajajane Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 Mest for syns skyld dette med tallene har jeg erfart. Her er det iallefall aldri noen som har kontrollert hvor mange som er inne samtidig. Ofte flere enn det som er lov på en gang... 1
Anbefalte innlegg