AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #1 Skrevet 21. august 2021 Var på besøk hos ei venninne i dag, hun har ei datter på 12 år. I det datteren hennes kommer ut på verandaen der vi sitter sier mor til datter: når du dusjet i dag så jeg at du hadde fått hår på tissen. Jenta ble drit flau og sa: mamma slutt! Så begynte mor bare å le.. jammen det er jo ikke farlig å so det da. Jenta fortsatte å si slutt! Mor bare fortsatte å gnåle om dette. Jeg måtte bare bryte inn. Jeg sa: Er ikke så gøy for henne at du snakker om dette på en ertete og leende måte når du har besøk da. datteren stormet ut. Mens vi satt der ropte moren på jenta flere ganger.. til slutt kom hun og mor begynte å fortelle da et tantebarn av henne fikk hår på tissen. Jenta stormet ut enda en gang. tok en skikkelig prat med henne da vi satt alene. Sa: hun er 12(!!) år, dette er både privat og litt flaut, om du har oppdaget at hun har fått hår på tissen er ikke dette noe du trenger å konfrontere henne med. Og hvertfall ikke foran et besøk!! Dette er skikkelig dårlig gjort. Du synes sikkert bare det er gøy, men for henne er det drit kjipt at du holder på slik. Igjen så ropte hun på datteren.. jeg spurte hvorfor hun roper på henne? så sier hun at hun ville si unnskyld til jenta. Da sa jeg: ja det bør du gjøre.. men ikke foran meg, dette bør du si unnskyld om når dere to er alene. du må aldri ta opp flaue ting om hennes kropp og pubertet foran andre folk. hun ble sur på meg. Jeg dro rett etter, og har ikke hørt noe fra henne. Anonymkode: 43646...bb1 17
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Sånne folk er så kjipe! Mamma kunne si Sånne ting, og det var grusomt flaut! Bra at du sto opp for datteren! Anonymkode: dc67c...60f 37
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Sånne folk er så kjipe! Mamma kunne si Sånne ting, og det var grusomt flaut! Bra at du sto opp for datteren! Anonymkode: dc67c...60f For oss voksne er jo dette helt naturlig. Men for barn er det jo veldig krenkende. har selv et barn/ ungdom som har fått litt hår under armene, har ikke nevnt det til henne selv om vi er alene. Hun vet det selv og det er ikke noe jeg trenger å flagge for. Vi har snakket om det meste sammen tidligere, men akkurat nå i denne alderen lar jeg henne komme til meg hvis hun vil snakke om slike ting eller lurer på noe. viktig at de får privatliv og fred til å venne seg til forandringene i kroppen uten at foreldrene lager noe greie ut av det. Anonymkode: 43646...bb1 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): For oss voksne er jo dette helt naturlig. Men for barn er det jo veldig krenkende. har selv et barn/ ungdom som har fått litt hår under armene, har ikke nevnt det til henne selv om vi er alene. Hun vet det selv og det er ikke noe jeg trenger å flagge for. Vi har snakket om det meste sammen tidligere, men akkurat nå i denne alderen lar jeg henne komme til meg hvis hun vil snakke om slike ting eller lurer på noe. viktig at de får privatliv og fred til å venne seg til forandringene i kroppen uten at foreldrene lager noe greie ut av det. Anonymkode: 43646...bb1 Selv om det er naturlig, så er det ikke noe man roper ut når man har besøk. Jeg har ikke engang kommentert til datteren min at hun har hår på tissen. Hvorfor skulle jeg det? Hun vet jo det utmerket godt selv. Vi snakker selvsagt om hva som skjer med kroppen under puberteten, og vi snakket åpent om feks. mensen. Men hva er poenget med å kommentere at barna hår fått hår på tissen? Anonymkode: 0d113...982 16
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 Ja, dette virket veldig troverdig. Anonymkode: 349e6...acb 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv om det er naturlig, så er det ikke noe man roper ut når man har besøk. Jeg har ikke engang kommentert til datteren min at hun har hår på tissen. Hvorfor skulle jeg det? Hun vet jo det utmerket godt selv. Vi snakker selvsagt om hva som skjer med kroppen under puberteten, og vi snakket åpent om feks. mensen. Men hva er poenget med å kommentere at barna hår fått hår på tissen? Anonymkode: 0d113...982 Enig! Det er så trist at mødre gjør slikt. merker selv jeg er mer redd for å tråkke barnet mitt på tærne. Det som er naturlig for meg kan være flaut og ydmykende for henne. En husker jo selv i den alderen der. Hadde jeg plumpet ut med noe slikt til min datter hadde jeg skammet meg. Anonymkode: 43646...bb1 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #7 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, dette virket veldig troverdig. Anonymkode: 349e6...acb Det er mange spesielle mødre der ute. Anonymkode: 43646...bb1 7
Silva Pluvialis Skrevet 22. august 2021 #8 Skrevet 22. august 2021 Stakkars barn, nå fikk jeg vondt inni meg. Man bør ha respekt for ungenes privatliv og ikke buse ut med detaljer om kroppene deres når man har besøk. Er det mulig? Moren må jo mangle fullstendig sosiale antenner. 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #9 Skrevet 22. august 2021 Hva slags idiotiske mennesker er det du omgås???? Anonymkode: 8824e...032 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #11 Skrevet 22. august 2021 Gjenferdet skrev (6 timer siden): Stakkars barn, nå fikk jeg vondt inni meg. Man bør ha respekt for ungenes privatliv og ikke buse ut med detaljer om kroppene deres når man har besøk. Er det mulig? Moren må jo mangle fullstendig sosiale antenner. Jeg fikk så vondt av jenta. Hun mangler litt antenner ja. Skjønner godt jenta ba henne slutte. Jenta er på mange måter mer moden enn mora Anonymkode: 43646...bb1 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #12 Skrevet 22. august 2021 Veldig bra at du sa fra. Denne jenta må få lås på baderomsdøren. Anonymkode: 15191...e17 4
lillevill Skrevet 22. august 2021 #13 Skrevet 22. august 2021 Den dama virker ikke helt normal. Stakkars jente som blir ydmyket forran gjester. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #14 Skrevet 22. august 2021 lillevill skrev (23 minutter siden): Den dama virker ikke helt normal. Stakkars jente som blir ydmyket forran gjester. Jeg forstår bare ikke at hun gjorde det. Hun har ikke helt filter på en måte. Hun plumper ut med ting, og hun forteller gjerne folk om ting hun har blitt betrodd. for noen uker siden gikk vi tur og møtte ei dama vi bare slo av en prat med. Hun fortalte da at søsteren hennes hadde fått diagnose bipolar. Jeg fikk bakoversveis.. få dager før fortalte hun meg dette i all fortrolighet, og at dette var hemmelig. Noe som er en selvfølge. Så bare plumpet hun ut med dette til denne dama? hun er snill, men litt dum. Kan ikke stole på henne Anonymkode: 43646...bb1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #15 Skrevet 22. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: hun er snill, men litt dum. Anonymkode: 43646...bb1 Nei. Hun er ikke snill. Anonymkode: 15191...e17 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #16 Skrevet 22. august 2021 Du gjorde det riktige. Herregud for en mor. Å være åpen om kropp og forandringer i puberteten er kjempe viktig, men ikke på den måten der! Virkelig!! Anonymkode: 3803a...996 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #17 Skrevet 22. august 2021 Dette høres veldig spesielt ut. Har hun en diagnose? Anonymkode: 12d0f...911
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #18 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (På 22.8.2021 den 1.46): Var på besøk hos ei venninne i dag, hun har ei datter på 12 år. I det datteren hennes kommer ut på verandaen der vi sitter sier mor til datter: når du dusjet i dag så jeg at du hadde fått hår på tissen. Jenta ble drit flau og sa: mamma slutt! Så begynte mor bare å le.. jammen det er jo ikke farlig å so det da. Jenta fortsatte å si slutt! Mor bare fortsatte å gnåle om dette. Jeg måtte bare bryte inn. Jeg sa: Er ikke så gøy for henne at du snakker om dette på en ertete og leende måte når du har besøk da. datteren stormet ut. Mens vi satt der ropte moren på jenta flere ganger.. til slutt kom hun og mor begynte å fortelle da et tantebarn av henne fikk hår på tissen. Jenta stormet ut enda en gang. tok en skikkelig prat med henne da vi satt alene. Sa: hun er 12(!!) år, dette er både privat og litt flaut, om du har oppdaget at hun har fått hår på tissen er ikke dette noe du trenger å konfrontere henne med. Og hvertfall ikke foran et besøk!! Dette er skikkelig dårlig gjort. Du synes sikkert bare det er gøy, men for henne er det drit kjipt at du holder på slik. Igjen så ropte hun på datteren.. jeg spurte hvorfor hun roper på henne? så sier hun at hun ville si unnskyld til jenta. Da sa jeg: ja det bør du gjøre.. men ikke foran meg, dette bør du si unnskyld om når dere to er alene. du må aldri ta opp flaue ting om hennes kropp og pubertet foran andre folk. hun ble sur på meg. Jeg dro rett etter, og har ikke hørt noe fra henne. Anonymkode: 43646...bb1 Herlighet!! Så bra du stod opp for datteren hennes!! Anonymkode: fcfe2...2fd
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #19 Skrevet 23. august 2021 Forstår ikke behovet for å måtte kommentere slikt om et tenåringsbarn, og spesielt ikke med andre til stede??? Høres helt sykt ut.. Har aldri kommentert min tenårings hårvekst eller annet privat... Anonymkode: ba8da...a62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå