Gå til innhold

Kan noen forklare meg til punkt og prikke dette med Corona pass.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår bare ikke dette. Hørte at man får en melding på telefonen og der skal liksom passet ligge?? på telefonen??? Får man ikke et eget kort eller noe?? Jeg gidder da ikke å ha dette på telefonen og så vise det frem når det trengs. jeg vil ha et eget kort eller noe? fordi jeg får meldinger  av en person som ingen må vite jeg snakker med!! og vil da ikke ha passet på telefonen min etter 2 dose vaksine. Jeg tenker på at hvis jeg skal bruke det og vise når jeg er med noen jeg kjenner så kanskje jeg får melding av denne personen og da får de det også med seg når jeg skal vise passet til mannen eller damen? Og hva er blått pass og vanlig pass? Hva brukes vanlig pass til innenfor norge? det skjønte jeg heller ikke.  Jeg vet at blått pass er hvis man skal på ferie. Når jeg har tatt 2 dose vaksine og får corona pass, hordan får jeg det og hvordan brukes det?Håper noen vil svare meg, tusen takk :)

Anonymkode: cd52a...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg forstår bare ikke dette. Hørte at man får en melding på telefonen og der skal liksom passet ligge?? på telefonen??? Får man ikke et eget kort eller noe?? Jeg gidder da ikke å ha dette på telefonen og så vise det frem når det trengs. jeg vil ha et eget kort eller noe? fordi jeg får meldinger  av en person som ingen må vite jeg snakker med!! og vil da ikke ha passet på telefonen min etter 2 dose vaksine. Jeg tenker på at hvis jeg skal bruke det og vise når jeg er med noen jeg kjenner så kanskje jeg får melding av denne personen og da får de det også med seg når jeg skal vise passet til mannen eller damen? Og hva er blått pass og vanlig pass? Hva brukes vanlig pass til innenfor norge? det skjønte jeg heller ikke.  Jeg vet at blått pass er hvis man skal på ferie. Når jeg har tatt 2 dose vaksine og får corona pass, hordan får jeg det og hvordan brukes det?Håper noen vil svare meg, tusen takk :)

Anonymkode: cd52a...d9b

Det er og bare printe ut Corona passet fra HelseNorge, når man er fullvaksinert. Eller det vil si det blir vel ikke gyldig før en eller to uker etter siste dose. Det er det samme om man viser frem passet på papir eller på telefonen sin. Det grønne vaksine passet brukes på større arrangementer i Norge. Og som du sier det blå brukes på reiser i EU, da trenger man hverken test eller karantene for innreise. Men noen land kan likevel ha andre regler  så man må sjekke nøye for landet man eventuelt skal til. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner passet ditt med å logge innpå min side på helsenorge.no og du kan printe det ut for det er er QR kode som leses av. To doser gir grønt pass. Er ikke mer avansert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Last ned appen HelseNorge på telefonen, så ligger coronapasset ditt der. Du får ikke noen melding om det fra en 'person'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...