Gå til innhold

Hjemmelagede brownies

Arkana

Anbefalte innlegg

Ser det er en del tråder om kjøpe-brownies her for tiden. Så jeg må bare få slå et slag for ekte hjemmelagede brownies, som er bedre enn både Toro, Freia og hvem det måtte være. ;) Min favorittoppskrift involverer i tillegg et minimum av arbeid (ja, jeg vil faktisk påstå at de er like enkle å lage som Toro sine), og smaker kjempegodt!

400 g mørk sjokolade

340 g smør

8 dl sukker

8 egg

4 ts vaniljesukker

5 dl hvetemel

Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en stor langpanne. Stek ved 175 grader i ca 50 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her måtte jeg inn og se! Trodde først at det var Arkana som spurte etter oppskrift på hjemmelagede brownies. :overrasket::overrasket::overrasket:

Men så var det ikke det, og balansen er dermed gjenopprettet! ;)

Jeg skal også merke meg den oppskriften, forresten. Posebrownies er ikke noe for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Lett å lage selv og mye bedre.

Men det er godt å blande i litt hakka nøtter også innimellom syns jeg.

Jeg syns ikke den toroposen er så veldig god jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig bra så denne kommer jeg til å lage fra nå av. Foreldrene mine og ei venninne har også spist, og venninna mi måtte få oppskrifta med seg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke den toroposen er så veldig god jeg...  :sjenert:

I allefall ikke hvis man har smakt de New York City Bakery Browniesene som det er oppskrift på her et sted!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I allefall ikke hvis man har smakt de New York City Bakery Browniesene som det er oppskrift på her et sted!!!

De er gode, men helt ærlig synes jeg mine er bedre. ;) Seigere og saftigere. Og så er de så kjappe å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er gode, men helt ærlig synes jeg mine er bedre.  ;) Seigere og saftigere. Og så er de så kjappe å lage.

Seigere og saftigere høres lovende ut. Selv om jeg har vært en svoren fan av vår gamle venninnes brownies (dama satte varige spor her på mer enn en måte), så spørs det om jeg ikke må svikte disse og lage dine i kveld...

Ellers støtter jeg dette folkeopplysningsprosjektet ditt fullt ut. :klappe: Fram for himlaga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er oppskriften din utprøvd, Arkana. Kakestykkene forsvant som dugg for solen til ti kroner stykket på fotballstevnet vårt i dag - tror vi solgte 10 forskjellige lekre kaker, men disse forsvant ikke bare, de forsvant først av alle. Så det ble over 300 kroner i ei slunken klubbkasse, bare for disse kakene! Takk og takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stor langpanne... mener du da den "vanlige", den str som "følger med" til stekovnen?

blir så forvirret over alle disse langpannene... og til nå har jeg bare hatt brownies som skal lages i liten (det vil si en halv "vanlig")...

Har ønsket meg en god oppskrift på stor langpanne - så denne tas imot med stor takknemlighet :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg halverte oppskriften og hadde i en liten langpanne, så du kan sikkert bruke en stor som følger med ovnen. Stor oppskrift da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Annonse

drar opp en gammel tråd:) Jeg er førstegangsbaker av brownies, og jeg tror jeg hadde altfor mye røre oppi en altfor liten panne. Men smaken var himmelsk:)

hvor store er målene sånn ca for pannen som passer? bare sånn at jeg ikke gjør samme feilen to ganger :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drar opp en gammel tråd:) Jeg er førstegangsbaker av brownies, og jeg tror jeg hadde altfor mye røre oppi en altfor liten panne. Men smaken var himmelsk:)

hvor store er målene sånn ca for pannen som passer? bare sånn at jeg ikke gjør samme feilen to ganger :sjenert:

Hmm, jeg trodde det var stort sett standardstørrelser på langpanner, men jeg kan stikke ut på kjøkkenet og måle.....

ok, den er ca 36x37 cm (på innsiden) og 3 cm dyp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk:) er litt anderledes størrelse på mine plater, har en liten hybel komfyr hehe. Vanligvis pleier den å være veldig vrang med baking, men det gikk overraskende bra med browniesene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye sukker og smør, da!! :P Dumt at de beste kakene (konfektkaker) er de mest fetende. buhu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...