Gå til innhold

Hvorfor skal vi med asperger finne noen å dele livet med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

NT-kvinner (neurotypiske)  vil selvfølgelig ha normale NT-menn, men også kvinner med asperger vil helst ha NT-menn. Da blir vi AS-menn stående på sidelinjen, uønsket av alle.

Er helt alene og orker ikke leve slik i kanskje 30-40 år til.

Anonymkode: d63c3...685

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVORDAN skal vi med asperger finne noen å dele livet med?

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes man skal leve det livet man ønsker selv 😄 Jeg har ikke Asperger, men jeg trives best som singel! 

Ikke bli for opphengt i hvordan samfunnet mener vi skal leve 🙈 Vi er herren i vårt eget liv, livet er kort, og det er bare å gjøre det beste ut av det! Og det beste, er hvordan du trives selv 😊

Anonymkode: fd52b...5ad

• Liker 1
Skrevet

Kjenner flere kvinner med asperger og det er så vidt man merker det.
Men menn virker mer som de bruker det som unnskyldning til å oppføre seg som drittsekk. Om man vil bo sammen med noen, dele livet med noen, da må man faktisk arbeide hardt for å få det og beholde det. 

Anonymkode: 3588b...722

• Liker 4
Skrevet

Så hyggelige folk var med deg da. Drittfolk.

Det er da flere menn med Asperger som har NT-damer. 

Anonymkode: 50b03...aeb

• Liker 3
Skrevet

NT-menn ønsker jo også NT-kvinner. Er sikkert mange ensomme kvinner der ute som også har asperger

Anonymkode: 72a28...024

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men menn virker mer som de bruker det som unnskyldning til å oppføre seg som drittsekk. Om man vil bo sammen med noen, dele livet med noen, da må man faktisk arbeide hardt for å få det og beholde det. 

Enda mer svada. Håper ts klarer å se at du ikke er verdt å lytte til

• Liker 4
Skrevet

Ro dere ned. Dere trenger ikke bli agressive. Det er ingen hemmelighet at det finnes grader av alt, og aspergers oppleves annerledes mellom kvinner og menn. 

Jeg er en såkalt NT-kvinne. Jeg kjenner både kvinner og menn med aspergers. Antakeligvis ikke mange nok til å kunne konkludere, men det virker som om kvinner med aspergers forstår de sosiale kodene på en annen måte enn aspbergers-menn. Derfor blir det slik. Det opptrer ulikt mellom de ulike kjønnene. 

Anonymkode: 5871a...e82

• Liker 2
Skrevet

Men "ikke alle menn". Det var en veldig hyggelig og varm karl her inne før som var neuroatypisk. Han var åpen om det og forklarte flere ganger om hvordan han hadde presset seg til å lære seg sosiale koder allerede som ung, for å ikke bli utenfor, "rar", "sær".

Anonymkode: 24fc4...0a8

• Liker 5
Skrevet

Spørsmålet er vel heller ønsker du å få deg dame? Er svaret ja så finn ei dame som liker deg som du er. Er svaret nei så lev lykkelig alene. Du ser jo ikke akkurat på en person at de har denne typen diagnose. Og man faller for personlighet og til dels utseende og da har ikke utseende noe å si. Ønsker deg lykke til. 💗

Anonymkode: 19f7a...8a6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spørsmålet er vel heller ønsker du å få deg dame? Er svaret ja så finn ei dame som liker deg som du er. Er svaret nei så lev lykkelig alene. Du ser jo ikke akkurat på en person at de har denne typen diagnose. Og man faller for personlighet og til dels utseende og da har ikke utseende noe å si. Ønsker deg lykke til. 💗

Da har ikke diagnose noe å si skulle det stå ikke utseende to ganger. 🙈

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er svaret nei så lev lykkelig alene.

Det er en selvmotsigelse.

Glede og lykke er ikke synonymer. Lykke er avhengig av mennesker (kjærlighet).

Å "leve lykkelig alene" blir derfor en selvmotsigelse.

• Liker 1
Skrevet

Menn med mild form for asperger har iallefall ingen interessenav å date en kvinne med asperger, da hun, uansett hard eller mild asperger muligens ikke er i stand til å være forelder, da aspergerkvinner er totalt upålitelige og kverulerer med menn og samfunnet forøvrig for å kunne utnytte nulighetene til å realisere sine luftslott! Kvinner med asperger har gjerne skyhøye mål og ambisjoner, men målene er vanskelige/umulige å nå pga at kvinnene har ikke de praktiske egenskapene, men er fabelaktige på å legge fram ide’er for folk og involvere mange mennesker og masse ressurser. Problemet er da at de ofte ødelegger for mange mennesker, selv om det ikke var meningen. Deres mangel på empati var likevel det som førte til at et stort apparat ble satt igang. Men aspergerkvinnene ser dessverre aldri hvor mye ugagn de stellet istand, da de går på med høy intensitet of skylapper. De klarer ikke å se andres perspektiv, og derfor så egnet de seg ikke som foreldre. Menn er ikke så impulsive, og er derfor mer forutsigbar som fedre. Dette er de fullstensig klar over selv, og vil derfor gå for kvinner som ikke har asperger. Den store forskjellen er at menn holder gjerne kjeft om diagnosen, og hvis det er en svak aspergerdiagnose, så kan faktisk menn leve i forhold med kvinner uten asperger uten at kvinnene faktisk vet om det! Jeg har inngående kjennskap til dette, og selv om det høres utrolig ut, så er det fakta. Kvinnene derimot wr så selvopptatte at de må høre etter med hver nye person de møter om de merket at hun har asperger. Dette er i hovedsak forskjellene på kvinnelig og mannlig asperger, og kvinnen her som kun hadde møtt «tilbakestående menn med asperger»… vel-vel… De andre mer oppegående har holdt seg unna henne, det er en mer troverdig forklaring!

Anonymkode: 7b09d...483

Jeg aner ikke hva jeg skal svare på noe slikt...

Ønsker deg en riktig god natt og håper du får sovet godt!

• Liker 4
Skrevet

Menn med mild form for asperger har iallefall ingen interessenav å date en kvinne med asperger, da hun, uansett hard eller mild asperger muligens ikke er i stand til å være forelder, da aspergerkvinner er totalt upålitelige og kverulerer med menn og samfunnet forøvrig for å kunne utnytte nulighetene til å realisere sine luftslott! Kvinner med asperger har gjerne skyhøye mål og ambisjoner, men målene er vanskelige/umulige å nå pga at kvinnene har ikke de praktiske egenskapene, men er fabelaktige på å legge fram ide’er for folk og involvere mange mennesker og masse ressurser. Problemet er da at de ofte ødelegger for mange mennesker, selv om det ikke var meningen. Deres mangel på empati var likevel det som førte til at et stort apparat ble satt igang. Men aspergerkvinnene ser dessverre aldri hvor mye ugagn de stellet istand, da de går på med høy intensitet of skylapper. De klarer ikke å se andres perspektiv, og derfor så egnet de seg ikke som foreldre. Menn er ikke så impulsive, og er derfor mer forutsigbar som fedre. Dette er de fullstensig klar over selv, og vil derfor gå for kvinner som ikke har asperger. Den store forskjellen er at menn holder gjerne kjeft om diagnosen, og hvis det er en svak aspergerdiagnose, så kan faktisk menn leve i forhold med kvinner uten asperger uten at kvinnene faktisk vet om det! Jeg har inngående kjennskap til dette, og selv om det høres utrolig ut, så er det fakta. Kvinnene derimot wr så selvopptatte at de må høre etter med hver nye person de møter om de merket at hun har asperger. Dette er i hovedsak forskjellene på kvinnelig og mannlig asperger, og kvinnen her som kun hadde møtt «tilbakestående menn med asperger»… vel-vel… De andre mer oppegående har holdt seg unna henne, det er en mer troverdig forklaring!

Jeg tror faktisk at asperger er vanskeligere for kvinner. For hvis menn har det så er det så åpenbart. Kvinner med asperger blir overvurdert hvis hun settes i en bås med f.eks lett psykisk utviklingshemmede, men blir undervurdert når hun settes i en bås med oppegående mennesker uten diagnose. Dette har jeg mer eller mindre opplevd hele livet så dette vet jeg. Når folk påstår at dette ikke er sant fordi de ikke kjenner seg igjen, kan de fuck off. Jeg vet hva jeg prater om fordi jeg jobber hele tiden med å forstå sosiale koder jeg egentlig ikke forstår, kroppspråk og sarkasme. 

Anonymkode: e34d0...ed5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

NT-kvinner (neurotypiske)  vil selvfølgelig ha normale NT-menn, men også kvinner med asperger vil helst ha NT-menn. Da blir vi AS-menn stående på sidelinjen, uønsket av alle.

Er helt alene og orker ikke leve slik i kanskje 30-40 år til.

Et godt forslag: Øv på det med humor! Humor vinner de fleste kvinnehjerter, og de med asperger kan ha en absurd og vanvittig morsom humor når får trent opp ferdighetene! Ordspill-humor er noe som aspergere kan bli gode på med litt trening! 😊👍 I know… ☺️😉

• Liker 4
Skrevet

Det kommer jo veldig an på hvordan du oppfører deg rundt kvinner. Hvordan er du på det sosiale og emosjonelle? 

Jeg har vært sammen med en mann med  asperger. Lynende intelligent fyr som var kjempeflink i jobben sin, men dessverre vanskelig når det kom til det emosjonelle og sosiale. Den sosialt klønete delen var ikke noe som plaget meg nevneverdig da jeg ikke er en spesielt sosial person selv og har få venner, men det slet veldig på meg at han ikke så ut til å forstå meg når det kom til følelser og intimitet.

Store deler av forholdet var det jeg som tok initiativ til alt av intimitet og sex, prate når ting ble vanskelig og andre emosjonelle ting, men jeg kunne se på han at han rett og slett ikke forstod meg uansett hvor mye jeg prøvde å forklare. Jeg viste ofte interesse for hans hobbyer og lidenskaper men han viste aldri noe tilbake og det var det som brøt forholdet vårt. Jeg gav der hvor han aldri klarte å gi tilbake.

Jeg vet ikke hvor mye angående sosialt samspill og emosjoner som kan læres for en med asperger? 

Anonymkode: 6c337...603

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det kommer jo veldig an på hvordan du oppfører deg rundt kvinner. Hvordan er du på det sosiale og emosjonelle? 

Jeg har vært sammen med en mann med  asperger. Lynende intelligent fyr som var kjempeflink i jobben sin, men dessverre vanskelig når det kom til det emosjonelle og sosiale. Den sosialt klønete delen var ikke noe som plaget meg nevneverdig da jeg ikke er en spesielt sosial person selv og har få venner, men det slet veldig på meg at han ikke så ut til å forstå meg når det kom til følelser og intimitet.

Store deler av forholdet var det jeg som tok initiativ til alt av intimitet og sex, prate når ting ble vanskelig og andre emosjonelle ting, men jeg kunne se på han at han rett og slett ikke forstod meg uansett hvor mye jeg prøvde å forklare. Jeg viste ofte interesse for hans hobbyer og lidenskaper men han viste aldri noe tilbake og det var det som brøt forholdet vårt. Jeg gav der hvor han aldri klarte å gi tilbake.

Jeg vet ikke hvor mye angående sosialt samspill og emosjoner som kan læres for en med asperger? 

Jeg har AS og NT-Kjæreste. Riktignok er jeg kanskje dårligst på sosiale ting, men det er han som er klønete og sliter med intimiteten. 

Det er jo faktisk ikke slik at alle NT-menn og NT-damer er perfekte og utrolig flinke på sosiale ting og intimitet og relasjoner. 

Kvinneguiden viser jo tydelig hvilke issues såkalte normale folk sliter med når det gjelder sex og relasjoner. Usikkerhet, kommunikasjon, mangel på empati. Det er naivt å tro at dette er så mye bedre blant NT-folk.

• Liker 1
Skrevet

Nå hadde min ex mann Asperger. Og han har nå hatt samboer i noen år og. Så har ingen problemer med å få seg forhold.Kjenner andre menn med Asperger, som er i forhold og.

Men det kommer jo selvfølgelig an på graden. Jeg datet en annen mann med Asperger, og det var en flott mann, men han likte ikke intimitet, ville ikke kysse, ikke ha sex, kunne gi klem, men ønsket ikke noe mer enn det. Ville helst ikke sove i samme seng heller. Da går det jo ikke, da blir det jo bare en venn.

Anonymkode: d4658...3f8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Må man være kjekk. 

Anonymkode: 8d3c5...620

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må man være kjekk. 

Anonymkode: 8d3c5...620

kjekk kommer jo an på øyet som ser. Jeg syns ikke mennene min søster faller for er noe kjekke, og hun synes ikke mennene jeg liker er kjekke. Folk har forskjellige preferanser.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...