Gå til innhold

prevensjon..

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

ka prevensjon har dokke brukt? og har dokke brukt det samme over lang tid??

grunnen til at eg spør no e at eg har tidligare gått på trionetta p-piller (fra eg va 15 til ca 18) så bytta eg til diane (pga urein hud) og brukte vel det til eg va litt over 20. ergo--->brukt p-piller.

sia eg va ca 20 har eg brukt p-ring, og syns ditta har vore genialt for meg, men har den siste tida vore plaga med urein hud, så tenkte eg skulle prøve diane ei stund igjen.. (eg e 22 no)

når eg ringte til legekontoret for å få en resept blei det masse styr, lege ville snakke med meg, syns eg har bytta og styra på for masse..legen ville ikkje gi meg resepten, og vil no at eg skal komme inn til konsultasjon..

for det første e ikkje eg så ofte heime der legekontoret e, og for det andre syns eg at det e unødvendig at eg må komme inn og "snakke" om det og i tillegg betale i dyre domma. :sur:

ka dokke syns???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen lege, men det er sikkert en grunn til at legen vil at du skal komme til en konsultasjon. Og det er vel verdt det, om det kan hjelpe deg til å finne en type prevensjon som du er fornøyd med!

Selv har jeg bare brukt p-piller, og byttet merke en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd sikkert 5 forskjellige hormonelle prevensjonsmidler. Det er ikke farlig.

Men at legen vil se deg før hun skriver resept, det er forståelig. Ville vært veldig betenkelig om hun skrev nye reseptpliktige midler uten konsultasjon først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det faktisk ikke opp til deg å bestemme hva slags resepter legen skriver ut. Hvis legen din ønsker å ta en prat før du får et nytt prevensjonsmiddel så viser vel det at legen din bryr seg om hva du får av medikamenter og hvordan de virker for deg. Ta en tur til legen, det skader ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men eg e jo kjempefornøgd da!! med p-ringen... ve berre bruke diane ei stund no sia eg har so urein hud..

Det er andre og bedre måter å fikse hudproblemer på, enn å gå på p-piller! Skjønner at legen din er litt betenkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er andre og bedre måter å fikse hudproblemer på, enn å gå på p-piller! Skjønner at legen din er litt betenkt!

jada. eg har prøvd det meste tidligare, og diane e det einaste som har hjelp meg.

men skal ta meg en tur til legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd ut fire forskjellige p-piller (Trionetta, Synfase, Loette og Yasmin), og gikk ikke på brettet mer i en måned (holdt ikke ut). Det er ikke farlig, men det kan skape litt kluss i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...