Gå til innhold

Hvordan kan eneggede tvillinger ha forskjellig legning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet om et enegged tvillingpar, der den ene er homofil og den andre er hetro. 

Skal man ikke være like biologisk og psykisk  når man er eneggede og vokst opp sammen? 

Anonymkode: 72284...68d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nødvendigvis, flere eneggede tvillinger jeg kjenner har ulik personlighet foreksempel. Selvom de er tvillinger kan de være to ulike personer☺️

Anonymkode: 61385...84b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke nødvendigvis, flere eneggede tvillinger jeg kjenner har ulik personlighet foreksempel. Selvom de er tvillinger kan de være to ulike personer☺️

«De er to ulike mennesker selvom de er tvillinger» mente jeg ved siste setning

• Liker 2
Gjest På druen
Skrevet

At de er eneggede tvillinger betyr ikke at de er nøyaktig de samme menneskene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vet om et enegged tvillingpar, der den ene er homofil og den andre er hetro. 

Skal man ikke være like biologisk og psykisk  når man er eneggede og vokst opp sammen? 

Det tyder i tilfelle på,at legningen ikke er medfødt, men skyldes miljøpåvirkning. Eneggede tvillinger har identisk genetisk utstyr.

Anonymkode: 4b6f6...ec4

• Liker 1
Skrevet

Kjenner ganske mange eneggede tvillinger, og bortsett fra utseende messig er de fleste ganske forskjellige. Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men det er sikkert ikke bare gener som spiller inn. Det er vel bare folk som har en oppfatning av at tvillinger er helt like. Selv har jeg gutt/jente tvillinger, og selv der virket det som noen omtrent trodde de var en person 😅

Anonymkode: a9bda...0af

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det tyder i tilfelle på,at legningen ikke er medfødt, men skyldes miljøpåvirkning. Eneggede tvillinger har identisk genetisk utstyr.

Anonymkode: 4b6f6...ec4

Men de har vokst opp i samme miljø, med samme venner, samme skole/klasse. Nå i voksen alder har de jo ulik krets, men i barne og ungdoms årene var de i samme gjeng. Og han stod frem som 13 åring. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Spørsmålet var ikke, "er de samme person selv om det er to forskjellige kropper", selv om du ser ut til å ha lest spørsmålet slik.

Spørsmålet (spørsmålene) er, "hvordan kan de ha omtrent identisk DNA, men likevel ha forskjellig seksualitet? betyr ikke det at seksualitet i så fall ikke er medfødt?".

Anonymkode: aa844...b26

Skrevet

Både min mormor og min svigermor er eneggede tvillinger. Det eneste de har til felles med tvillingen sin er utseendet og stemmen, som personer er de helt forskjellige. 

Anonymkode: 1021e...09b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spørsmålet (spørsmålene) er, "hvordan kan de ha omtrent identisk DNA, men likevel ha forskjellig seksualitet? betyr ikke det at seksualitet i så fall ikke er medfødt?".

Seksualitet (eller tiltrekning til andre) er vel noe man utvikler over tid. Ingen to åring har forståelse for slikt, det er noe vi finner utav etterhvert som vi vokser opp. Ellers er, som flere andre har sagt, eneggede tvillinger fortsatt to forskjellige individer. På samme måte som at et tvillingpar kan ha forskjellige interesser og hobbyer, så kan de også ha ulik seksualitet. 

• Liker 2
Skrevet

Fun fact, tvillinger har ikke samme fingeravtrykk 😄 Har ikke noe med saken å gjøre, men de er jo ikke den samme personen. Kanskje jeg er enkel i hodet men det er ikke mer avansert for meg. Klart de har forskjellig smak åså.

Anonymkode: 83572...1c3

• Liker 1
Skrevet
Miranda Bailey skrev (4 minutter siden):

På samme måte som at et tvillingpar kan ha forskjellige interesser og hobbyer, så kan de også ha ulik seksualitet. 

Dette insinuerer at interesser og hobbyer er medfødt og at tvillinger derfor har forskjellige interesser og hobbyer fordi det ligger i genene deres, som er litt forskjellige fra hverandre, trass at de er eneggede.

Det vil jeg se beviser på.

Eller en tydeliggjøring av at du mener at interesser og hobbyer ikke er medfødt (ikke ligger i genene/DNA).

Anonymkode: aa844...b26

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...