Hun_der86 Skrevet 21. august 2021 #1 Skrevet 21. august 2021 Førstegangsmor må høre om ett par ting som sikkert er vanlig men alikebel uroer meg nok til å måtte spørre. 1.Sønnen min trekker innimellom pusten så hardt at det kommer en sånn lyd som når man hoster med bronkitt. En dyp knurring fra dypt nede i halsen liksom. Vanskelig å forklare men det er akkurat som når man hoster med bronkitt. Det er ikke alltid men innimellom når han trekker pusten dypt. Den kan komme i lek eller i søvne. Er dette vanlig? 2. Har babyer vanligvis helt rundt hode eller er det litt "humps and bumps" 3. Han våkner hver natt av at han hylgriner og trenger pupp og nærhet for å sovne. Sikkert helt vanlig dette også men hva kan gråten komme av?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #2 Skrevet 21. august 2021 1. dette bør en lege vurdere 2. nei, hodeskallen er ikke ferdig vokst sammen så de bumpene skal man være varsomme med 3. høres ut som natteskrekk? Anonymkode: 7fefc...c69
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #3 Skrevet 21. august 2021 1. Kan være helt normalt og ikke noe å tenke på. Mange små barn går med virusinfeksjoner i mange uker, som avløser hverandre og kan lage ulyder i brystet. Astma er en mulighet også selvfølgelig. Når du er bekymret for barnets helse er allmenntilstand en veldig god målestokk. Spiser barnet? Leker det? Osv. er svaret ja, er som regel alt helt innafor. Ta kontakt med lege om det ikke forsvinner. 2. helt normalt med ujevnt hode. Noen barn i større grad, andre i mindre. Til og med voksnes hodeskalle er ikke trill rund. 3. Nå vet ikke jeg alder på barnet, men nærhet høres sentralt ut dersom det gråter på natten. Litt trøst og omsorg holder ofte lenge. Så lenge andre grunnleggende behov som mat/ren bleie er i orden så klart. Helt innafor å slenge ut puppen for litt trøst, er jo beste nærheten som finnes for små sjeler. Anonymkode: 82aed...3e0
Hun_der86 Skrevet 21. august 2021 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 1. Kan være helt normalt og ikke noe å tenke på. Mange små barn går med virusinfeksjoner i mange uker, som avløser hverandre og kan lage ulyder i brystet. Astma er en mulighet også selvfølgelig. Når du er bekymret for barnets helse er allmenntilstand en veldig god målestokk. Spiser barnet? Leker det? Osv. er svaret ja, er som regel alt helt innafor. Ta kontakt med lege om det ikke forsvinner. 2. helt normalt med ujevnt hode. Noen barn i større grad, andre i mindre. Til og med voksnes hodeskalle er ikke trill rund. 3. Nå vet ikke jeg alder på barnet, men nærhet høres sentralt ut dersom det gråter på natten. Litt trøst og omsorg holder ofte lenge. Så lenge andre grunnleggende behov som mat/ren bleie er i orden så klart. Helt innafor å slenge ut puppen for litt trøst, er jo beste nærheten som finnes for små sjeler. Anonymkode: 82aed...3e0 Takk for svar. Som sagt så regner jeg jo med at alt er vanlig. Det meste er det har jeg forstått😅 Han er 1 år😊
Hun_der86 Skrevet 21. august 2021 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 1. Kan være helt normalt og ikke noe å tenke på. Mange små barn går med virusinfeksjoner i mange uker, som avløser hverandre og kan lage ulyder i brystet. Astma er en mulighet også selvfølgelig. Når du er bekymret for barnets helse er allmenntilstand en veldig god målestokk. Spiser barnet? Leker det? Osv. er svaret ja, er som regel alt helt innafor. Ta kontakt med lege om det ikke forsvinner. 2. helt normalt med ujevnt hode. Noen barn i større grad, andre i mindre. Til og med voksnes hodeskalle er ikke trill rund. 3. Nå vet ikke jeg alder på barnet, men nærhet høres sentralt ut dersom det gråter på natten. Litt trøst og omsorg holder ofte lenge. Så lenge andre grunnleggende behov som mat/ren bleie er i orden så klart. Helt innafor å slenge ut puppen for litt trøst, er jo beste nærheten som finnes for små sjeler. Anonymkode: 82aed...3e0 Og allmenntilstand, apetitt og bleier er veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå