AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #1 Skrevet 21. august 2021 Må man ta med vitners kontaktinformasjon? Anonymkode: 57050...ac2
CAPS LOCK Skrevet 21. august 2021 #2 Skrevet 21. august 2021 Nei. I arveloven § 43 står det at "vitnene bør oppgi sine fødselsdatoer".
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Hvordan kan jeg skrive testamente uten å betale dyrt til advokat for oppbevaring? Vet jeg trenger to vitner som signerer, og skriver fødselsdato. Finner vel en mal på nett. Men dette med oppbevaring vet jeg ikke; bør det ikke oppbevares digitalt??🧐 Anonymkode: a3739...86d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan kan jeg skrive testamente uten å betale dyrt til advokat for oppbevaring? Vet jeg trenger to vitner som signerer, og skriver fødselsdato. Finner vel en mal på nett. Men dette med oppbevaring vet jeg ikke; bør det ikke oppbevares digitalt??🧐 Anonymkode: a3739...86d Du kan deponere på den lokale tingretten til ca en tusenlapp. Det skal vi gjøre så fort vårt testamente er ferdig. Anonymkode: f3561...092 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan deponere på den lokale tingretten til ca en tusenlapp. Det skal vi gjøre så fort vårt testamente er ferdig. Anonymkode: f3561...092 Å, ok da gjør jeg det samme. Takk😇 Anonymkode: a3739...86d 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 Jeg har mitt hos Tingretten. Men husk å følge formalitetene. Ellers kan det bli ugyldig. Akkurat nå ønsker jeg å gjøre noen endringer i mitt (skrevet for 10 år siden). Da kommer et nytt gebyr hos Tingretten. Tenk derfor godt igjennom hva du bestemmer skal stå i det. Anonymkode: 40bf6...742
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har mitt hos Tingretten. Men husk å følge formalitetene. Ellers kan det bli ugyldig. Akkurat nå ønsker jeg å gjøre noen endringer i mitt (skrevet for 10 år siden). Da kommer et nytt gebyr hos Tingretten. Tenk derfor godt igjennom hva du bestemmer skal stå i det. Anonymkode: 40bf6...742 Formalitetene er to vitner som signerer, og med føds.dato. Og at de ikke er i testamentet, eller nær familie med testator, ikke sant? Jeg var tenkt å spørre et vennepar, vil det være ok? Ingen slektsforhold med noen av de, de skal ikke arve noe. Det er enklest for meg fordi vitnene skal være til stede samtidig☺️ Ellers har jeg funnet en enkel mal. Har kun tre personer som skal arve(jeg har ikke barn eller partner). Anonymkode: a3739...86d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #8 Skrevet 24. august 2021 Jeg ønsker å gi min venninne samme hjelp som min mor fikk før hun døde. Moren min hadde testament som ble utarbeidet av advokat. Testamentet ble utarbeidet i år 2000. Advokaten og ektefellen var vitner men uten kontaktdata. Har dette forandret seg, er jo ny arvelov nå? Takker. Anonymkode: 57050...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå