Gå til innhold

Hjelper venn med testament

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ta med vitners kontaktinformasjon?

Anonymkode: 57050...ac2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. I arveloven § 43 står det at "vitnene bør oppgi sine fødselsdatoer". 

Skrevet

Hvordan kan jeg skrive testamente uten å betale dyrt til advokat for oppbevaring?

Vet jeg trenger to vitner som signerer, og skriver fødselsdato. Finner vel en mal på nett. Men dette med oppbevaring vet jeg ikke; bør det ikke oppbevares digitalt??🧐

Anonymkode: a3739...86d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan kan jeg skrive testamente uten å betale dyrt til advokat for oppbevaring?

Vet jeg trenger to vitner som signerer, og skriver fødselsdato. Finner vel en mal på nett. Men dette med oppbevaring vet jeg ikke; bør det ikke oppbevares digitalt??🧐

Du kan deponere på den lokale tingretten til ca en tusenlapp. Det skal vi gjøre så fort vårt testamente er ferdig.

Anonymkode: f3561...092

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan deponere på den lokale tingretten til ca en tusenlapp. Det skal vi gjøre så fort vårt testamente er ferdig.

Anonymkode: f3561...092

Å, ok da gjør jeg det samme. Takk😇

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mitt hos Tingretten. Men husk å følge formalitetene. Ellers kan det bli ugyldig.

Akkurat nå ønsker jeg å gjøre noen endringer i mitt (skrevet for 10 år siden). Da kommer et nytt gebyr hos Tingretten. Tenk derfor godt igjennom hva du bestemmer skal stå i det.

Anonymkode: 40bf6...742

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har mitt hos Tingretten. Men husk å følge formalitetene. Ellers kan det bli ugyldig.

Akkurat nå ønsker jeg å gjøre noen endringer i mitt (skrevet for 10 år siden). Da kommer et nytt gebyr hos Tingretten. Tenk derfor godt igjennom hva du bestemmer skal stå i det.

Anonymkode: 40bf6...742

Formalitetene er to vitner som signerer, og med føds.dato. Og at de ikke er i testamentet, eller nær familie med testator, ikke sant?

Jeg var tenkt å spørre et vennepar, vil det være ok? Ingen slektsforhold med noen av de, de skal ikke arve noe.

Det er enklest for meg fordi vitnene skal være til stede samtidig☺️

Ellers har jeg funnet en enkel mal. Har kun tre personer som skal arve(jeg har ikke barn eller partner).

Skrevet

Jeg ønsker å gi min venninne samme hjelp som min mor fikk før hun døde. Moren min hadde testament som ble utarbeidet av advokat. Testamentet ble utarbeidet i år 2000. Advokaten og ektefellen var vitner men uten kontaktdata. Har dette forandret seg, er jo ny arvelov nå?

Takker. 

Anonymkode: 57050...ac2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...