AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #1 Skrevet 21. august 2021 Hva tenker du? Anonymkode: 4c5dc...356
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #2 Skrevet 21. august 2021 Vi gjør i hvert fall ikke det, selv om vi har barn på 3,5 og 1,5. Sover stort sett godt og føler meg relativt uthvilt. Er i jevnt over OK humør også. Anonymkode: 5088f...4f1
GammelKaktus Skrevet 21. august 2021 #3 Skrevet 21. august 2021 Nei, sov kjempegodt fra guttungen ble født, med samsoving og pupp så hadde jeg ikke en søvnløs natt. Har aldri manglet søvn på grunn av han, har fått mye mer søvn etter jeg fikk barn faktisk. 😄 Humøret mitt er og like stabilt som før, som regel i relativt godt humør jeg.
Oxytenis Skrevet 21. august 2021 #4 Skrevet 21. august 2021 Jeg lider veldig av søvnmangel ja. Har en på 3 og en på 10 mnd. Har veldig ustabilt humør også😅 4
Strange Doll Skrevet 21. august 2021 #5 Skrevet 21. august 2021 Jeg har ikke ustabilt humør selv om jeg ikke sover
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #6 Skrevet 21. august 2021 Ikke hos oss i alle fall. Nå er de store, men alle mine har alltid sovet godt. Er jeg trøtt, er det min egen feil. Anonymkode: 5fbf9...ce6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #7 Skrevet 21. august 2021 Jeg har lyst å svare JA, på mine egne og mine venners veier. 😅🙈 Anonymkode: 75261...1f8 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #8 Skrevet 21. august 2021 13 minutter siden, FrøkenMånestråle said: Nei, sov kjempegodt fra guttungen ble født, med samsoving og pupp så hadde jeg ikke en søvnløs natt. Har aldri manglet søvn på grunn av han, har fått mye mer søvn etter jeg fikk barn faktisk. 😄 Humøret mitt er og like stabilt som før, som regel i relativt godt humør jeg. altså, joda, samsoving. Det kan vel knapt kalles søvn, og ihvertfall ikke god søvn. Å bli vekket hver time, enten fordi du blir sparket i magen, eller får bleie oppi nesa, eller med «krav» om å bytte pupp. 😂😅 Ungen er 7 år nå, sover veldig bra, men jeg husker fortsatt hans første leveår. Kanskje ikke helt søvnløse natter, men jeg er sikker på at jeg ikke hadde én natt med normal, fullverdig nattesøvn, før han var ihvertfall 1,5 år gammel.. Jeg trodde jeg fikk permanent hjerneskade av søvnmangel, i formen av kortidshukommelsestap, og jeg vet faktisk ikke om hukommelsen min er helt tilbake. Husker jo ikke. 🤷♀️ Anonymkode: 75261...1f8 11
GammelKaktus Skrevet 21. august 2021 #9 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): altså, joda, samsoving. Det kan vel knapt kalles søvn, og ihvertfall ikke god søvn. Å bli vekket hver time, enten fordi du blir sparket i magen, eller får bleie oppi nesa, eller med «krav» om å bytte pupp. 😂😅 Ungen er 7 år nå, sover veldig bra, men jeg husker fortsatt hans første leveår. Kanskje ikke helt søvnløse natter, men jeg er sikker på at jeg ikke hadde én natt med normal, fullverdig nattesøvn, før han var ihvertfall 1,5 år gammel.. Jeg trodde jeg fikk permanent hjerneskade av søvnmangel, i formen av kortidshukommelsestap, og jeg vet faktisk ikke om hukommelsen min er helt tilbake. Husker jo ikke. 🤷♀️ Anonymkode: 75261...1f8 Jeg hadde aldri problemer med samsoving, det var helt genialt for oss. Sov kjempegodt jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #10 Skrevet 21. august 2021 Ikke alle, men veldig mange. Hvorfor spør du? Anonymkode: 666bd...0d4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #11 Skrevet 21. august 2021 2 minutter siden, FrøkenMånestråle said: Jeg hadde aldri problemer med samsoving, det var helt genialt for oss. Sov kjempegodt jeg. Joda, jeg tror jo på det. Men du virker å tro at det var på grunn av samsoving, at du sov godt? Når det kan like godt være enten på grunn av veldig rolig unge med tung søvn, eller du selv sover veldig tungt. Anonymkode: 75261...1f8 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #12 Skrevet 21. august 2021 Jeg sover greit, takket være godt valg av mann. Han står opp med barna 98/100 dager. Humøret er godt hos oss begge. Jeg trenger mer søvn og sover mye dårligere enn mannen. Jeg legger meg 2-3 timer tidligere. Anonymkode: 6b1ef...6c1 1
GammelKaktus Skrevet 21. august 2021 #13 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, jeg tror jo på det. Men du virker å tro at det var på grunn av samsoving, at du sov godt? Når det kan like godt være enten på grunn av veldig rolig unge med tung søvn, eller du selv sover veldig tungt. Anonymkode: 75261...1f8 Nei, sover lett når han er i hus, våkner ikke av bilen utfor men våkner om han lager et snøft i søvne, det gjør jeg fortsatt flere år etterpå når dørene er åpne. Jeg sov godt på grunn av samsoving for da måtte jeg ikke opp om natten, lagde han lyd så var det ut med puppen og så var han fornøyd, så da ble det ikke full oppvåkning for meg hver gang. Er vel få nyfødte som sover natten rundt uten å lage lyd? Hvis jeg skulle gått ut av senga for å hente han i sin seng så hadde det blitt stress og jeg hadde våknet mer opp hver gang. Når han våknet når han lå med meg så var det fort gjort og jeg kunne småsove ved siden av og da sover jeg godt. Litt rart at du vil diskutere grunnen for at jeg sov godt, du kjenner jo ikke meg. Når jeg sier at jeg sov godt i småbarnstiden på grunn av samsoving så gjorde jeg det. Når babyer og småbarn er urolige når de sover og får en hånd på magen så roer de seg jo med en gang, du vil spekulere i om jeg sov tungt eller han sov tung og var veldig rolig... Altså..
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #14 Skrevet 21. august 2021 Søvnmangel; ja de fleste vil jeg tro, ustabilt humør; absolutt ikke. Anonymkode: 211e8...15b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #15 Skrevet 21. august 2021 2 minutter siden, FrøkenMånestråle said: Nei, sover lett når han er i hus, våkner ikke av bilen utfor men våkner om han lager et snøft i søvne, det gjør jeg fortsatt flere år etterpå når dørene er åpne. Jeg sov godt på grunn av samsoving for da måtte jeg ikke opp om natten, lagde han lyd så var det ut med puppen og så var han fornøyd, så da ble det ikke full oppvåkning for meg hver gang. Er vel få nyfødte som sover natten rundt uten å lage lyd? Hvis jeg skulle gått ut av senga for å hente han i sin seng så hadde det blitt stress og jeg hadde våknet mer opp hver gang. Når han våknet når han lå med meg så var det fort gjort og jeg kunne småsove ved siden av og da sover jeg godt. Litt rart at du vil diskutere grunnen for at jeg sov godt, du kjenner jo ikke meg. Når jeg sier at jeg sov godt i småbarnstiden på grunn av samsoving så gjorde jeg det. Når babyer og småbarn er urolige når de sover og får en hånd på magen så roer de seg jo med en gang, du vil spekulere i om jeg sov tungt eller han sov tung og var veldig rolig... Altså.. Og jeg skjønner ikke hva du kverulerer om? At du ville sovet enda bedre om den nyfødt ungen din sov på et annet rom? Det kan godt hende. Men, sov du bedre FØR du fikk barn? Eller var året med samsoving akkurat likt som før, deilige 8 timer uavbrutt søvn hver natt. Neida, det var jo ikke det. Så trenger ikke å skryte her at du sov så godt med nyfødt på grunn av samsoving. Godt i forholdt til hva liksom, null søvn? Anonymkode: 75261...1f8
GammelKaktus Skrevet 21. august 2021 #16 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og jeg skjønner ikke hva du kverulerer om? At du ville sovet enda bedre om den nyfødt ungen din sov på et annet rom? Det kan godt hende. Men, sov du bedre FØR du fikk barn? Eller var året med samsoving akkurat likt som før, deilige 8 timer uavbrutt søvn hver natt. Neida, det var jo ikke det. Så trenger ikke å skryte her at du sov så godt med nyfødt på grunn av samsoving. Godt i forholdt til hva liksom, null søvn? Anonymkode: 75261...1f8 8 timers søvn har jeg aldri hatt behov for, går greit om jeg sover så lenge men det er ikke noe som jeg har et skrikende behov for har det like fin om jeg sover 10 timer eller 4 timer. Det er jo du som kverulerer her, jeg sa at jeg sov godt når jeg samsov og så ville du diskutere det for du mener tydeligvis at jeg ikke gjorde det.. 😄 Dette ble veldig kg.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #17 Skrevet 21. august 2021 Har ikke lidd av søvnmangel, har hatt to sovebarn. Fram til 6 uker våknet de for mat en gang om natten, etter det sov de hele natten i egen seng. Anonymkode: d6735...fad
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #18 Skrevet 22. august 2021 Søvnmangel ja, men etter at jeg kastet ut en mann som ikke bidro så er humøret bra. Anonymkode: 2af3e...c4a 1
Gjest BethD Skrevet 22. august 2021 #19 Skrevet 22. august 2021 Nei vil ikke si jeg har søvnmangel og er heller ikke ustabil i humøret… Trøtt og grinete ja,det er jeg avogtil. Idag feks.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #20 Skrevet 22. august 2021 Ja, er noen perioder i småbarnsfasen som kan være tøffe. Spesielt om man har null barnevakt og begge jobber fulltid. Min første stod feks opp 430 i et halvt år. Anonymkode: 836a0...a06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå