Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det ikke bra og lurer på om noen andre har erfaringer med vold i forhold? 

hvor lenge pågikk det? hvordan kom du deg ut av det? hva ble du utsatt for? 

Anonymkode: fa3d8...5ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les her ❤️

Skrevet

Jeg har vært med på psykisk vold. Noen ganger tenker jeg at hadde vært fysisk, så hadde vistes. Psykisk. Jeg kunne jo si et skjeift ord. 5 timer med kjefting. Drømmemannen før vi ble gift. Da trodde han at han var sjef i huset. Jeg fikk sjokk. Fra drømmemannen, til at han skulle bestemme alt. Jeg godtok ikke det. Men kjente ikke mannen igjen. Fra snille. Til «sjef». Nei det godtar ikke jeg. 

Skrevet
Helene skrev (5 timer siden):

Jeg har vært med på psykisk vold. Noen ganger tenker jeg at hadde vært fysisk, så hadde vistes. Psykisk. Jeg kunne jo si et skjeift ord. 5 timer med kjefting. Drømmemannen før vi ble gift. Da trodde han at han var sjef i huset. Jeg fikk sjokk. Fra drømmemannen, til at han skulle bestemme alt. Jeg godtok ikke det. Men kjente ikke mannen igjen. Fra snille. Til «sjef». Nei det godtar ikke jeg. 

Nøyaktig det samme her, vi var ikke gift men flyttet sammen da jeg ble gravid. 

Fra søt kjæreste til hustyrann over natten. 

Burde gått sååå mye tidligere, men kom meg ut til slutt. Politiet er flinke folk med gode rutiner!

Anonymkode: 947f1...f3d

Skrevet

Psykisk vold er like skadelig som fysisk vold. Men det er ikke så synlig, så du kan risikere å ikke bli trodd. Ofte tror man ikke på seg selv en gang.

Har du noen som kan hjelpe deg å komme deg vekk? Noen du kan betro deg til som ikke er felles venner av dere?

Hvis han (eller hun) kan bli farlig, er det viktig å sørge for at du og evt barn er trygg før du gjør noe. Også verdipapirer. Ta med pass etc på jobb eller til familie/venn. Sørg for å skifte passord på alt, og sperre tilgang på kontoer og nettbanker og alt viktig.

Anonymkode: 5a7d7...cbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...