Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg kanskje et tredje barn, men er redd jeg er for gammel til den tid. 

Jeg har to nydelige jenter, men yngste er bare rett under ett år så jeg vil gjerne vente litt til før jeg får nr 3. 

Er det for gammelt å få tredje barn i en alder av 38 år? Da er minste 3/4 år. 

Anonymkode: ad6a8...31f

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg syns ikke du er for gammel. 

Skrevet

Hvorfor er det for gammelt? Så lenge man kan få barn er man i riktig alder. Hva tror du de gjorde før prevensjon? Flertallet av mine tippoldemødre var passert 40 da de fikk mine oldemødre😉

Anonymkode: 39f57...1f8

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde ventet fremfor å få to veldig tette. Snakker av erfaring :)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det for gammelt? Så lenge man kan få barn er man i riktig alder. Hva tror du de gjorde før prevensjon? Flertallet av mine tippoldemødre var passert 40 da de fikk mine oldemødre😉

Skulle være oldeforeldre☺️

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du blir gravid så er du ikke for gammel.

Anonymkode: 102e2...a71

• Liker 3
Skrevet

Så lenge kroppen lager barn, helsen er god og du har overskudd til det er du slettes ikke for gammel. 

Men hva som er rett svar her kommer jo an på hva du selv vil, og hvordan du vil tilbringe livet videre fra nå, om du vil ha barn boende hjemme til du er nesten 60 år osv., og ikke bare hvor gammel du er når du får barnet...

Mine er 4 og 5 år gamle, og jeg ønsket egentlig en til i 37-38 års alder, men jeg er 37 nå og midt i nye og spennende karrieremuligheter, og har også begynt å tenke på at det hadde faktisk vært fint å ha 50-årene for seg selv til å reise og nyte livet kun med mannen min. Så det blir nok med to barn, med mindre jeg ombestemmer meg om klemmer ut en attpåklatt når jeg er rundt 40 🙊

Anonymkode: 728b7...645

• Liker 3
Skrevet

Jeg har to jenter på 12 og 9 år. Venter nr 3 nå og er 32 uker på vei. Er 36 når nr. 3 blir født. 

• Liker 1
Skrevet

Fikk mine tre barn før fylte 30. Det var helt bevisst, for ønsket ikke småbarn i «godt»voksen alder. 
Nå er jeg 42 og må innrømme at når jeg ser venninner med barn i trassalderen tenker jeg at jeg er glad det ikke er meg🙈 Men at de er FOR gammel tenker jeg ikke.

Anonymkode: cfba0...d2f

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du er sprek og har overskudd, så prøv :) flott med 3 barn, det kan anbefales!

Men jeg fikk nr 3 da jeg var 30, det var stor forskjell på å få nr 1 som 24 åring. Energien var størst da jeg var yngre :)

Anonymkode: ef2d5...506

• Liker 3
Skrevet (endret)

Absolutt ikke for gammel! :) 

Endret av Lillyy
Skrevet

Langt fra for gammel👍🏻😊 Jeg har 3 barn fra før, og venter nå nummer 4 i en alder av 41❤️ (Fikk første da jeg var 29) Fire år mellom 1. og 2. barn, og det blir rett under 2 år mellom de to neste. Har blitt rask gravid med alle fire, fra 2.-3. syklus. 

Det med graviditet og alder er opp til hver og en, er man frisk og rask og har lyst til å få barn er det ingen andre som har noe med det, heldigvis. 

Anonymkode: 98f98...9a4

• Liker 2
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Mamma fikk meg, nr 3 da hun var førti og jeg har aldri merket noe negativt med det. Husker da jeg var 20 på videregående og vi hadde foreldrekveld (de skulle komme og se prosjektene våre) trodde jeg at jeg kom til å føle jeg var rar som hadde ei 60 år gammel mor, men en i klassen min hadde med seg mora si på 72. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...