Gå til innhold

Finnes det reseptfrie «slankepiller» som faktisk fungerer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som for eksempel demper sult og søtsug? 

Anonymkode: 64eaa...698

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo alltid noen som maser om krom men hadde det faktisk vært noe som virkelig ga effekt så hadde alle vært ganske så slanke.

Anonymkode: 07f0b...5b9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tja.. mange medisiner med redusert appetitt som BIVIRKNING, men ikke som virkning i seg selv.

Det kjedelige svaret er at søtsug og appetitt kan reguleres ved å spise nok protein, grønnsaker og evt frukt. Velge mest mulig lite prosessert mat. Drikke nok. Prioritere søvn og daglig mosjon. Disse tingene vil virke positivt for en rekke hormoner som påvirker sult-/ metthetsfølelse.

Spiser du det kroppen trenger mtp makronæringsstoffer OG mikronæringsstoffer vil du ikke trenge medisiner for å dempe appetitten :)

Endret av Lill3My
  • Liker 8
Skrevet

Få legen til å skrive ut Ozempic. En liten nål du setter en gang i uka. Jeg har gått ned 8 kilo siden 1 Juli og jeg veide litt over 80 da jeg begynte.

Anonymkode: b0d2c...491

Skrevet
Lill3My skrev (23 timer siden):

Tja.. mange medisiner med redusert appetitt som BIVIRKNING, men ikke som virkning i seg selv.

Det kjedelige svaret er at søtsug og appetitt kan reguleres ved å spise nok protein, grønnsaker og evt frukt. Velge mest mulig lite prosessert mat. Drikke nok. Prioritere søvn og daglig mosjon. Disse tingene vil virke positivt for en rekke hormoner som påvirker sult-/ metthetsfølelse.

Spiser du det kroppen trenger mtp makronæringsstoffer OG mikronæringsstoffer vil du ikke trenge medisiner for å dempe appetitten :)

Dette!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Få legen til å skrive ut Ozempic. En liten nål du setter en gang i uka. Jeg har gått ned 8 kilo siden 1 Juli og jeg veide litt over 80 da jeg begynte.

Hva er kriterier for å få det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, få legen til å skrive ut medisin mot diabetes fordi folk ikke gidder å bite tenna sammen å gå ned i vekt når de selv ønsker det. God plan. 

Anonymkode: c1d97...4b4

• Liker 4
Skrevet

Hva veier du, hvor høy er du, har du en sykdom og eventuelle skader? Hvor mye beveger du deg? Svar og jeg skal fortelle deg konkret hva du skal gjøre. Om du vil. Ofte handler det om at man ikke vet og at det er et hav av informasjon å navigere i. 

Anonymkode: 7bd82...7a2

Skrevet

Reseptfrie slankemedisiner som fungerer finnes ikke nei, da hadde du visst om de. 

Anonymkode: f42b5...578

• Liker 3
Skrevet

Nei. Det finnes medisiner som kan ha nedsatt apetitt som bivirkning, men det er fortsatt ingen garanti. Om du sliter mye med sult så kan det hjelpe å endre kostholdet ditt. Proteinrik mat metter bra, og det er lurt å fokusere på matvarer med lite kalorier, slik at du kan spise et større volum. Det er heller ikke farlig å gå litt sulten, spesielt ikke om man er litt større. Kroppen har mye å gå på. Søtsug forsvinner som regel etterhvert som du kutter ut sukkerholdig mat, så der må du bare finne fram viljestyrken i et par uker. 

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for diskusjon om ulovlig rusmidler. 

_popcorn_, mod

Skrevet

Ryddet for kommentar til moderering. 

_popcorn_, mod

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva veier du, hvor høy er du, har du en sykdom og eventuelle skader? Hvor mye beveger du deg? Svar og jeg skal fortelle deg konkret hva du skal gjøre. Om du vil. Ofte handler det om at man ikke vet og at det er et hav av informasjon å navigere i. 

Anonymkode: 7bd82...7a2

Jeg er 167 og veier 84 kg. Går på medisiner som har vektøkning som bivirkning i tillegg til at jeg har en sykdom som gjør det vanskelig å få nok mosjon. Jeg prøver å spise sunt, men klarer det ikke alltid. Det går egentlig veldig i perioder. I perioder har jeg veldig søtsug og føler meg sulten hele tiden, så har jeg perioder hvor jeg har liten matlyst. 
Dessvetre har vekten gått oppover og oppover siden jeg begynte på medisinen, men jeg kan heller ikke slutte på den og andre alternativer er allerede forsøkt. 

Skrevet

Har du prøvd krom? Hvis ikke bør du lese om det. Det funker fint for søtsug hos meg (når jeg husker å ta den)

Anonymkode: 8553a...55d

Skrevet
Lill3My skrev (På 21.8.2021 den 21.58):

🙌🏻 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har du prøvd krom? Hvis ikke bør du lese om det. Det funker fint for søtsug hos meg (når jeg husker å ta den)

Nei, men det skal jeg prøve! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvor lenge må man ta det før man merker effekt? Og har det noe å si når på dagen man tar krom, bør man feks ta det om kvelden dersom det ofte er om kveldene man har søtsug? 

Anonymkode: 5b196...952

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor lenge må man ta det før man merker effekt? Og har det noe å si når på dagen man tar krom, bør man feks ta det om kvelden dersom det ofte er om kveldene man har søtsug? 

"Variert og sunt kosthold dekker vanligvis behovet for krom. Mangel ses sjeldent, men kan teoretisk forekomme." 

Spis sunt og variert i stedet for å ta tilskudd.  

Anonymkode: 36ac2...4c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slikt vet jeg ikke. Du må nok bare google. Jeg tar det på ettermiddagen og det virket raskt (kanskje jeg har mangel, eller høyt behov). Har ikke tatt de på en måned og merker forskjell. Går på antibiotika og liker ikke å ta så mye tabeletter. Bare noen dager igjen, så skal jeg legge inn en innsats.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...