Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å få kontakt med en mann på 60 og jeg er selv 42 år. Vi matcher i det meste og jeg liker han. Han ser faktisk ikke ut som 60 heller. Men pleier slike forhold å vare når det er slik aldersforskjell? Jeg vil ikke ha flere barn og det vil ikke han heller. Jeg føler et lite håp som jeg ikke har hatt på flere år med han. Er det liv laga tror dere ? Noen med samme erfaring?

Anonymkode: 9e9ed...efb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!

Anonymkode: c422d...a12

• Liker 4
Skrevet

Jeg er like gammel som deg og tenker kunne aldri vært med en gammel mann. 

Anonymkode: 9da5b...38b

• Liker 11
Skrevet

Når du er 62 er han 80. 

Anonymkode: 3b514...edd

• Liker 6
Skrevet

Tenker at kjemien dere i mellom er viktigere en årene som skiller dere💞

Skrevet

Han har trolig sjans på noen enda yngre.. 

Sånn er det å være gammel mann med draget.

Anonymkode: 3ff6a...8f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han har trolig sjans på noen enda yngre.. 

Sånn er det å være gammel mann med draget.

Ja men han har satt grensen på 40 sa han, så tipper jeg er ung nok for han. 

Skrevet

Som jeg skulle skrevet dette spørsmålet selv! Er 41 og har truffet en på 60...... Han er veldig ungdommelig av seg - trener masse og er antakelig i bedre form enn meg. Men likevel...... Vi skiller 19 år..... Følger denne tråden. 

Anonymkode: e1ecd...34c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja men han har satt grensen på 40 sa han, så tipper jeg er ung nok for han. 

Ja, skjønner. 

Sterkt av han å klare og sette en begrensning.. Jeg klarer ikke det.. Knuller altfor mye ungt..

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Det er trist å bli enke… man trenger noen.  

Skrevet

Jeg har jo ikke møtt han men vi skal møtes snart i høst har vi snakket om. Jeg tenker det er kjemien som er det viktigste for meg og hans del. Kjemi er alfaomega. Nei er positiv og tenker på det positive med han. Selv om han er 80 og jeg er 62 så går vel det fint. Menn kan holde på lenger i senga enn de fleste kvinner. 

Skrevet
Hvemsomhelst skrev (Akkurat nå):

Det er trist å bli enke… man trenger noen.  

Da får jeg finne meg ny da. Men han kan jo bli 100 år. Han er ungdommelig og holder seg bra til alderen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, skjønner. 

Sterkt av han å klare og sette en begrensning.. Jeg klarer ikke det.. Knuller altfor mye ungt..

Noen har mer selvkontroll enn andre.

• Liker 4
Skrevet

Du er jo godt voksen og er vel ikke så usikker at andre tar en avgjørelse for deg. 

Et forhold er ikke sammenlignbart med et annet forhold. 

Det kan gå bra, eller det kan gå dårlig. Er en måte å finne ut av det  

Anonymkode: 8049c...a3a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er jo godt voksen og er vel ikke så usikker at andre tar en avgjørelse for deg. 

Et forhold er ikke sammenlignbart med et annet forhold. 

Det kan gå bra, eller det kan gå dårlig. Er en måte å finne ut av det  

Er ikke usikker sånn, men ville høre om andre har samme erfaring og and aldersforskjellen. Er vel lov å spørre uten at det skal bli en sak ut av og. Er trygg på meg til å vite at jeg vil møte han så lenge han viser seg å være en ordentlig mann.

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da får jeg finne meg ny da. Men han kan jo bli 100 år. Han er ungdommelig og holder seg bra til alderen.

Sant det. Mannen min var ikke stort eldre enn meg, og ble syk og døde. Så man har ingen garanti.  Jeg ble enke rett før 60.  Det var og er trist, og jeg sliter med å komme videre. Også pga min egen litt haltende helse.  Alle er ikke like, og det er ikke sikkert at det skjer deg.

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (2 minutter siden):

Sant det. Mannen min var ikke stort eldre enn meg, og ble syk og døde. Så man har ingen garanti.  Jeg ble enke rett før 60.  Det var og er trist, og jeg sliter med å komme videre.  Alle er ikke like, og det er ikke sikkert at det skjer deg.

Uff da trist å høre om mannen din. Det må ha vært veldig tøft å miste han. Vi vet ikke hvor lenge vi lever ingen av oss. Men jeg mener når det dukker opp muligheten til kjærlighet og godhet så bør en ta den uansett om en er eldre eller yngre, så lenge en har kjemi og en føler det er rett for dem det gjelder. Jeg vil i såfall ta sjansen, jeg vil elske før jeg har mistet. Og jeg har elsket mange og mistet mange så jeg vet hvordan det er. Men jeg lever ennå og har fortsatt lov å elske igjen. Slik tenker jeg. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke usikker sånn, men ville høre om andre har samme erfaring og and aldersforskjellen. Er vel lov å spørre uten at det skal bli en sak ut av og. Er trygg på meg til å vite at jeg vil møte han så lenge han viser seg å være en ordentlig mann.

Fint! 

Poenget mitt er at du vil få svar ut fra andres erfaringer. Både gode og dårlige. Det er jo ikke nødvendigvis at du vil få en lik erfaring. Du har bestemt deg for å møte han. Da er det fire varianter igjen. 

Du kan like han, han liker ikke deg. 

Han liker deg, du liker ikke han.

Dere liker ikke hverandre.

Dere liker hverandre.

Så 25% sjanse for at du kanskje trenger å tenke på aldersforskjell, om det er noe å tenke på.

Treff han og kos deg. Dere skal ikke gå opp kirkegulvet med det første 🙂

• Liker 3
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uff da trist å høre om mannen din. Det må ha vært veldig tøft å miste han. Vi vet ikke hvor lenge vi lever ingen av oss. Men jeg mener når det dukker opp muligheten til kjærlighet og godhet så bør en ta den uansett om en er eldre eller yngre, så lenge en har kjemi og en føler det er rett for dem det gjelder. Jeg vil i såfall ta sjansen, jeg vil elske før jeg har mistet. Og jeg har elsket mange og mistet mange så jeg vet hvordan det er. Men jeg lever ennå og har fortsatt lov å elske igjen. Slik tenker jeg. 

Takk ❤️ Og jeg ønsker deg alt godt og mye kjærlighet ❤️

Skrevet

Tror aldri jeg har hørt om noen eldre menn her inne som ikke er «ungdommelige» og «ser mye yngre ut». Når man er 62, er den kroppslige og mentale aldringsprosessen imidlertid igang for fullt. Og uansett hvor mye man trener, eller hvor sunt man spiser, er aldring en aksellerende prosess; den går fortere og fortere, jo eldre man blir. En på 62, som «på overflaten» ser ungdommelig ut, kan ha blitt nesten ugjenkjennelig «gammel» om fem år. Og selv om han er frisk og sprek idag, er risikoen høy for å få ulike typer gammelmannsplager i løpet av de neste 6-7 årene. 

Sånn er det bare. Men behovet for selvbedrag og ønsketenkning er selvsagt sterkt - både hos den aldrende Casanova, som gjerne vil oppleve ungdommen igjen, og hos hans altfor unge, men forelskede partner.

Hvis du er fullt ut innforstått med disse tingene, og ikke har urealistiske forventninger til fremtiden, er det imidlertid ikke så farlig:)

Anonymkode: 65a55...522

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...