Actionjunkie Skrevet 21. august 2021 #1 Skrevet 21. august 2021 Jeg vet ikke om jeg tror på spøkelser og «den andre siden», men jeg synes det er utrolig spennende å høre om andre som har opplevd noe Selv har jeg kun opplevd et par ting i løpet av livet, hvor den ene skremte meg helt utrolig.. da gikk en klokkeluke på en flere hundre år gammel klokke opp, helt ut av det blå.. hempen var rusten, og vanskelig å åpne å lukke, og ingen dører eller vinduer sto åpne.. dette skjedde på en gård, som hadde vært i min familie i maaange år.. et veldig gammelt hus.. kan til denne dag ikke skjønne hva som skjedde Hva har dere opplevd som har vært overnaturlig, og helt umulig å forklare? Og tror dere på spøkelser og det overnaturlige? 2
stan Skrevet 21. august 2021 #2 Skrevet 21. august 2021 Tror ikke på spøkelser, men på ønskekvist og søkevinkler. Både min far og jeg har vært rimelig gode på å bruke disse. Han best på kvist og jeg på vinkler. Vi hadde en lek hvor de andre i familien gjømte et spillkort i hytta så skulle jeg finne det. Det var nesten uhyggelig hvor ofte og lett jeg fant det. Prøvde igjen nylig, men nå funker det ikke. 4
Silva Pluvialis Skrevet 21. august 2021 #3 Skrevet 21. august 2021 (endret) Venter bare på at noen skal komme inn i tråden og si at gjenferd ikke eksisterer. Skal vi dele popkornet? Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel 6
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. august 2021 #4 Skrevet 21. august 2021 Var på hytta til mine besteforeldre da jeg var liten. Det var kvelden, mørkt og helt stille. Lå i sengen og det hørtes ut som noen pustet tungt, jeg var helt alene. Slo på lyset og da forsvant lyden. Det var skikkelig ekkelt, sov med lyse på den natta.
Gjest Robin666 Skrevet 21. august 2021 #5 Skrevet 21. august 2021 Gjenferdet skrev (15 minutter siden): Venter bare på at noen skal komme inn i tråden og si at gjenferd ikke eksisterer. Ja, fordi tråder som dette trenger noen normale og fornuftige mennesker for å oppveie galskapen.
Silva Pluvialis Skrevet 21. august 2021 #6 Skrevet 21. august 2021 Robin666 skrev (2 minutter siden): Ja, fordi tråder som dette trenger noen normale og fornuftige mennesker for å oppveie galskapen. Bare fordi folk tror på noe annet enn deg så betyr det ikke at de er «gale». 8
sicario Skrevet 21. august 2021 #7 Skrevet 21. august 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Bare fordi folk tror på noe annet enn deg så betyr det ikke at de er «gale». Som en liten sidenote; Noe av det millioner av kristne tror på, ville man som enkeltindivid blitt diagnostisert som psykotisk for. At mange tror på noe, gjør det ikke riktig 😊 7
Gjest venom31 Skrevet 21. august 2021 #8 Skrevet 21. august 2021 Nei, men skulle ønske det. Hører alltid noen andre som opplever noe overnaturlig, men det har aldri hendt meg. Noe som er synd for synes det er fascinerende.
Silva Pluvialis Skrevet 21. august 2021 #9 Skrevet 21. august 2021 sicario skrev (4 minutter siden): Som en liten sidenote; Noe av det millioner av kristne tror på, ville man som enkeltindivid blitt diagnostisert som psykotisk for. At mange tror på noe, gjør det ikke riktig 😊 Nei, man vil ikke bli regnet som psykotisk fordi man er kristen eller har en annen religion/tro. 6
Skriveleif Skrevet 21. august 2021 #10 Skrevet 21. august 2021 (endret) Da jeg var liten var det to venninner som påsto at de kunne gjette hva den andre tenkte på. Vi tok dem inn på hvert sitt rom og hvisket ord i øret på den ene og den andre gjettet det nesten hver gang. I voksen alder vet jeg av egen erfatring at menneskenes bevissthet henger sammen på en merkelig måte. Vi har en felles kilde og skulle jeg prøve å sammenligne med noe så kan man si at vi er som solstråler og kjernen vår er solen. Det er derfor mange mødre eller personer som står nært hverandre kan føle at noe er galt med en person. Problemet vårt er at vi ikke egentlig er oss selv særlig bevisste og det egentlige er ikke overnaturlig men mer eller mindre skjult for oss. Åndelige mennesker vil si at vi sover, på en måte. Endret 21. august 2021 av Skriveleif 10
sicario Skrevet 21. august 2021 #11 Skrevet 21. august 2021 Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Nei, man vil ikke bli regnet som psykotisk fordi man er kristen eller har en annen religion/tro. Var ikke det jeg skrev. Noe av det kristne tror på, ville man som enkeltindivid blitt ansett som psykotisk for. Feks de kristenes helvete med evig pinsel i flammer. At man kommer dit om man skulle være så uheldig å bli født i «feil» del av verden og være feks hinduist. At en seriemorder/barnemorder ikke kommer til helvete bare han ber om syndsforlatelse. Feks at vi lever i en verden som er laget og herskes over av et usynelig monster (Gud) i himmelen, som ingen har sett eller kan bevise. at en kjeks innehar jesu legme. Blir som å si noen latinske ord over pannekakene dine, så blir de til Elvis prestley sitt legme. Fullstendig galskap. Disse tingene, som bare er noen ytterst få eksempler, ville du blitt stemplet som gal for, om du trodde på og det ikke var en del av kristendommen. 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #12 Skrevet 21. august 2021 Jaa, masse opplevelser i 3 boliger jeg har bodd. Skremmende syntes jeg ikke det er, mer fascinerende. Leilighet 1. Døra og trappa opp i 2 etg knirka så mye at det var umulig å komme seg opp uten å høre det godt. (bla en kompis prøvde mange ganger pga alt som foregikk der, men fikk det aldri til) En gang lå jeg på soverommet og så på tv, da tv i stua var ødelagt. Rommet var vegg i vegg med trappa, og hadde ikke hørt noen lyder derifra, før jeg hører dørhåndtak inn til stua går ned og døra knirker seg opp. Jeg hører skritt som går inn, og stpooer ved oven som avgir et knirk i gulvet som alltid knirker når man tråkket på det stedet. Skrittene går ut i andre stua. Jeg roper hallo, ingen svarer. En lampe i den stua lyste mot doveromstaket mitt og jeg kan se en tydelig skygge på skråtaket av en ung gutt ville gjettet ca pluss min 20, pga litt tynn og hengslete og kort hår. Jeg roper fortsatt hallo. Med fortsatt ingen svar, står jeg opp de to skrittene til stua, men der er det ingen. Og hvis det hadde fysisk vært noen der måtte de ha løpt ned trappa i en rasende fart, og det hadde de ikke klart lydløst. Det var ofte den døra åpnet seg og skritt og knirk ved oven var etterfulgt. Men det var bare den ene gangen jeg så skyggen av en person. Leil 2: døra i gangen gikk ofte opp av seg selv der man kunne se dørhåndtaket gikk ned. Dette så jeg sammen med andre også. Har prøvd å dytte på og dra i døra uten at den gikk opp. Hus 3: der bor jeg ennå. Der har det skjedd sååå mye at jeg ikke engang vet hvor jeg skal begynne. Så jeg lar det ligge. Men har blitt rolig etter jeg med tips fra åndenes makt, kunne be de dra på en spesiell måte. Har også filmet en slags gjennomsiktig lysklump som jeg også så med egne øyne. Den var litt større enn en tennis ball, men ikke rund. Og sett en tåkedame i kjelleren, som jeg følte er en dame som faktisk er i live. Men her har det skjedd mye mer konkret enn det. Anonymkode: 26c2c...7ff 6
Actionjunkie Skrevet 21. august 2021 Forfatter #13 Skrevet 21. august 2021 stan skrev (57 minutter siden): Tror ikke på spøkelser, men på ønskekvist og søkevinkler. Både min far og jeg har vært rimelig gode på å bruke disse. Han best på kvist og jeg på vinkler. Vi hadde en lek hvor de andre i familien gjømte et spillkort i hytta så skulle jeg finne det. Det var nesten uhyggelig hvor ofte og lett jeg fant det. Prøvde igjen nylig, men nå funker det ikke. Oj, så spennende! 3
Actionjunkie Skrevet 21. august 2021 Forfatter #14 Skrevet 21. august 2021 Gjenferdet skrev (58 minutter siden): Venter bare på at noen skal komme inn i tråden og si at gjenferd ikke eksisterer. Skal vi dele popkornet? Jeg har helt klart opplevd ting. Jeg var på en hytte med en gjeng gutter og jenter. Nå tror jeg muligens hun som opplevde noe først var psykotisk (ettersom hun så demoner i veggene og hallusinerte daglig, samt hadde vrangforestillinger om at spøkelsene ville skade henne om hun fortalte noe til foreldrene sine om det m.m), men… hun sa at hun så noe. Som kristen tok jeg en runde i hytta for å be til Gud. Jeg gikk opp på loftet, først inn på det ene rommet og den atmosfæren var så tykk at det var helt ekstremt. Jeg er overbevist om at det var noe der, for atmosfæren var en helt annen enn på naborommet. Jeg så ingenting - heldigvis, og det har jeg heller aldri gjort, men jeg kjente at det var noen åndskrefter der som ikke var gode. Folk må gjerne ikke tro meg, men det var en helt spesiell stemning i det ene rommet jeg ikke kan forklare på noe som helst annen måte. Jada jeg var redd og jada vi hauset opp hverandre, og hun var muligens psykotisk, men hvorfor var det kun det ene rommet jeg kjente noe i? Resten av hytta var ren, det var bare akkurat det rommet, og det var ikke der hun så noe først… Ja, jeg føler kanskje ofte at de fleste kjenner en følelse, heller enn at de ser noe røre seg og lignende! Jeg kjenner mange som har følt på ting, uten at noe annet har skjedd. Ofte er det jo også dyr og barn som merker ting, kanskje fordi de ikke «overtenker» men heller går etter hva de føler og kjenner på der og da 4
Actionjunkie Skrevet 21. august 2021 Forfatter #15 Skrevet 21. august 2021 Athena79 skrev (47 minutter siden): Var på hytta til mine besteforeldre da jeg var liten. Det var kvelden, mørkt og helt stille. Lå i sengen og det hørtes ut som noen pustet tungt, jeg var helt alene. Slo på lyset og da forsvant lyden. Det var skikkelig ekkelt, sov med lyse på den natta. Ææh, så utrolig ekkelt! 4
Actionjunkie Skrevet 21. august 2021 Forfatter #16 Skrevet 21. august 2021 Robin666 skrev (46 minutter siden): Ja, fordi tråder som dette trenger noen normale og fornuftige mennesker for å oppveie galskapen. Haha, det skal jo bare være morro😂 trenger ikke være gal for å ha opplevd ting man ikke kan forklare vel?😁 2
Actionjunkie Skrevet 21. august 2021 Forfatter #17 Skrevet 21. august 2021 venom31 skrev (39 minutter siden): Nei, men skulle ønske det. Hører alltid noen andre som opplever noe overnaturlig, men det har aldri hendt meg. Noe som er synd for synes det er fascinerende. Ja! Jeg opplevde kun denne ene episoden da jeg var yngre! Men skulle gjerne opplevd mer som voksen 1
Conal Skrevet 21. august 2021 #18 Skrevet 21. august 2021 Actionjunkie skrev (39 minutter siden): Jeg vet ikke om jeg tror på spøkelser og «den andre siden», men jeg synes det er utrolig spennende å høre om andre som har opplevd noe Selv har jeg kun opplevd et par ting i løpet av livet, hvor den ene skremte meg helt utrolig.. da gikk en klokkeluke på en flere hundre år gammel klokke opp, helt ut av det blå.. hempen var rusten, og vanskelig å åpne å lukke, og ingen dører eller vinduer sto åpne.. dette skjedde på en gård, som hadde vært i min familie i maaange år.. et veldig gammelt hus.. kan til denne dag ikke skjønne hva som skjedde Hva har dere opplevd som har vært overnaturlig, og helt umulig å forklare? Og tror dere på spøkelser og det overnaturlige? Lett. Det sykeste som skjedde, kanskje det sykeste som har skjedd, var mitt møte med en mektig mørk entity du kunne ha sagt var Lucifer han selv. Jeg kan ikke forklare logisk hva som skjedde her med ord, men aldri i mitt liv var jeg så terrorisert av frykt. Gud og en slags light-entity var med i denne episoden her også, de som redda meg. Total transient, fuckings religiøs gudommelig opplevelse. Kan aldri glemme det, tenker minst 2 ganger i uka på det. Dette var seff i en annen dimensjon jeg var i. Satan krever sin respekt fra en dødelig og vil få det, du som meg kunne ikke gjøre noe annet en å skjelve av frykt og ikke klare å uttale et eneste ord. Dette var ren ondskap, ren mørke, sprutende ut av hans veldig vesen. ------------------- My physical head spinning around like a fuckings roller coaster, ride with me baby light beings telling me I love you, like you're so cute bby Satan trying to kill me, like oh shit this terrifying My body split in two like a fuckings pizza, you want a taste? And my soul flying out from my illusory body, like shit I'm an airplane bro True story, like wow oh my God all this really happened bro $#@$ 1
Actionjunkie Skrevet 21. august 2021 Forfatter #19 Skrevet 21. august 2021 Skriveleif skrev (34 minutter siden): Da jeg var liten var det to venninner som påsto at de kunne gjette hva den andre tenkte på. Vi tok dem inn på hvert sitt rom og hvisket ord i øret på den ene og den andre gjettet det nesten hver gang. I voksen alder vet jeg av egen erfatring at menneskenes bevissthet henger sammen på en merkelig måte. Vi har en felles kilde og skulle jeg prøve å sammenligne med noe så kan man si at vi er som solstråler og kjernen vår er solen. Det er derfor mange mødre eller personer som står nært hverandre kan føle at noe er galt med en person. Problemet vårt er at vi ikke egentlig er oss selv særlig bevisste og det egentlige er ikke overnaturlig men mer eller mindre skjult for oss. Åndelige mennesker vil si at vi sover, på en måte. Jeg har faktisk opplevd veldig mange ganger at jeg prater med en person om en venninne/venn osv, og at samtidig eller like etter vi har pratet om det, så får jeg melding av den vi pratet om, om akuratt det samtalen omhandlet😱 det har skjedd skremmende mange ganger faktisk 4
Gjest venom31 Skrevet 21. august 2021 #20 Skrevet 21. august 2021 Actionjunkie skrev (1 minutt siden): Ja! Jeg opplevde kun denne ene episoden da jeg var yngre! Men skulle gjerne opplevd mer som voksen Opplevde ikke noe merkelig i barndommen heller, men hører alltid historier fra andre både som barn og voksne at de opplever et eller annet. Det er nesten urettferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå