Aina0212 Skrevet 21. august 2021 #1 Skrevet 21. august 2021 Hei! På FHI sine sider står det «dersom du har fått 2 av 2 doser vaksine, vil du få grønn kontrollside når det er gått 1 uke etter vaksinasjonen». Betyr dette at koronasertfikatet blir rødt i en uke etter dose 2? Jeg fikk dose 1 i juli og har grønt nå og langt inn i oktober, men jeg skal få dose 2 noen dager før jeg skal på fotballkamp i september. Syns det er litt rart hvis det blir rødt når man i utgangspunktet har grønt pga dose 1. Men det var det jeg tolket av FHI. Er det noen som vet, eller som selv nettopp har tatt dose 2?
Akay Skrevet 21. august 2021 #2 Skrevet 21. august 2021 Tok dose 2 for et par dager siden. Mitt er grønt
Bladlusa Skrevet 21. august 2021 #3 Skrevet 21. august 2021 Aina0212 skrev (1 minutt siden): Hei! På FHI sine sider står det «dersom du har fått 2 av 2 doser vaksine, vil du få grønn kontrollside når det er gått 1 uke etter vaksinasjonen». Betyr dette at koronasertfikatet blir rødt i en uke etter dose 2? Jeg fikk dose 1 i juli og har grønt nå og langt inn i oktober, men jeg skal få dose 2 noen dager før jeg skal på fotballkamp i september. Syns det er litt rart hvis det blir rødt når man i utgangspunktet har grønt pga dose 1. Men det var det jeg tolket av FHI. Er det noen som vet, eller som selv nettopp har tatt dose 2? Jeg tok dose 2 i går. Mitt sertifikat er grønt, og dose 2 står oppført. Kanskje det betyr at hvis sertifikatet ditt er rødt før du tar dose 2 tar det en uke før det blir grønt? Mitt var grønt før dose 2 også.
Imsdalen Skrevet 21. august 2021 #4 Skrevet 21. august 2021 Aina0212 skrev (1 time siden): Hei! På FHI sine sider står det «dersom du har fått 2 av 2 doser vaksine, vil du få grønn kontrollside når det er gått 1 uke etter vaksinasjonen». Betyr dette at koronasertfikatet blir rødt i en uke etter dose 2? Nei det betyr det ikke. Mitt har vært grønt hele tiden.
Blomsterpotta Skrevet 21. august 2021 #5 Skrevet 21. august 2021 Jeg fikk grønt mens jeg ventet disse 20 minuttene etter vaksinen.
Anbefalte innlegg