Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått tilbud om ordning på jobb hvor hovedferien er på vinteren. Da 2-3 måneder, type januar, februar, mars. Kjæresten er freelancer. Vi vurderer dette og så å reise til ulike eksotiske steder hver vinter. Vi har jo litt fri rundt jul også da, og noen langhelger på sommeren.

Noen andre som har gjort lignende? Tanker?

Anonymkode: f30f2...f4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er supert å ha fri utenom feriene. Flybillettene og hotellene er billigere, og det er ikke stappfullt med turister overalt.

Jeg har fri i September, oktober og November i år. Mannen jobber turnus og kan ta ferie når han vil. Om covid tillater det så tenkte vi å dra til Vietnam, eller på cruise i Karibien. Ellers blir det mye hytteturer når han har fri i helgene.

• Liker 2
Skrevet

Synes det høres helt himmelsk ut! Blir ofte vinterdeprimert og lite motivert til å stå opp tidlig om morgenen når det er så mørkt…..og på sommeren i Norge er det jo lyst så lenge at det gjør ikke noe å være på jobb på dagen. 

Anonymkode: 0e3a7...3fd

• Liker 1
Skrevet

Det hadde vært en drøm. Det er fælt å stå opp om morgenen under vinteren når det er mørkt. Pakke på seg klær, og ut i kulden. Trøtt og jævlig. Så hjem igjen når solen har gått ned. Jeg har mye mer energi om sommeren. Jeg ville gått for en sånn jobb 👍

Anonymkode: 58a05...c69

• Liker 1
Skrevet

Har bestemt meg for å si ja! Dette blir så spennende!

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Har bestemt meg for å si ja! Dette blir så spennende!

Jeg har gjort det de siste 8 åra ❤️ Elsker livet mitt mye mer bare pga. av det. Vi pleier å reise rett etter Jula er ferdig her, fordi vi begge elsker norsk jul. Også har vi ikke no imot å jobbe sommern i Norge, nyte sommern godt.
Januar, feb har vi alltid vært i Asia. Så pleier vi å ta 2 uker i april også. Vietnam, Thailand, Kina, Indonesia, philippines, Laos. 
Des til april/mai er også da det er best vær i øst asia ❤️ 
Disse landene får du så mye for pengene og folket er utrolig varm og koselig. 

Vi bor ofte på 5 stjernes hotel og resorts uten å blakke oss. 
Du får mye luksus for pengene.
Jeg hadde ikke hatt råd til massasje 2 ganger/uken i Norge. I thailand koster 1 time massasje 60kr....
Når jeg og samboern spiser sushi i Norge, kommer det på 800-1000kr.... I Thailand koster det oss 100-150kr ish.

Anbefaler det på det sterkeste! Vi er hvertfall mer lykkelig av å ha mindre vinter i livet vårt ❤️ 
Vi er begge full vaksinerte, hvis det er mulig vil vi til Australia i desember, da er det sommer der 😃 

Anonymkode: 24788...730

• Liker 2
Skrevet

Det er som regel sånn jeg legger opp ferien min. Har ikke noe behov  for å reise utenlands om sommeren, så jeg tar ferien på vinterstid.

Anonymkode: 945db...1b9

Skrevet

Jeg kan ta ut ferien akkurat når jeg vil i jobben min, og har de siste åra tatt den i januar/februar. Helt gull å reise da, når jeg begynner å bli lei vinter. Noen uker i Asia eller Sør-Amerika, og så nærmer våren seg når jeg kommer hjem igjen. 

Det er knallbra!! 

Anonymkode: 55e77...fa4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...